W 1993r. ukończyła Państwowe Liceum Sztuk Plastycznych w Gdyni-Orłowie na kierunku Wystawiennictwo.
W 2001r. otrzymała dyplom ASP w Gdańsku kierunek: malarstwo i grafika w zakresie malarstwa w pracowni tkaniny prof. W. Cygana i pracowni rysunku prof. M. Targońskiej.
Zajmuje się malarstwem i grafiką. Maluje głównie na tkaninie techniką tradycyjnego batiku łączoną z serigrafią i rysunkiem.
Batiki Iwony Jaszcz- gdańskie oblicze indonezyjskiej sztuki
Stonowane szarości zamiast feerii barw, chłodny minimalizm w miejsce fiesty wzorków, uniwersalizm zamiast nużącego etno - batiki Iwony Jaszcz mają własny, oryginalny styl.
Batik to tradycyjna indonezyjska technika ręcznego barwienia tkanin. Materiał pokrywa się rysunkiem robionym za pomocą wosku, po czym zanurza w pigmencie. W zależności od liczby takich zanurzeń powstają wielokolorowe wzory na tkaninie. Miejsca pokryte woskiem pozostają niezafarbowane. Ta sama technika znana też była w starożytnym Egipcie, Chinach, Indiach, jednak to na Jawie zyskała najwyższy poziom i status specjalności narodowej. W polskiej sztuce ludowej na podobnej zasadzie zdobi się pisanki.
Iwona Jaszcz, gdańszczanka z urodzenia, malarka z wykształcenia (dyplom w pracowni prof. Włodzimierza Łajminga na Wydziale Malarstwa i Grafiki oraz dyplom z tkaniny malowanej i drukowanej łączonej techniką batiku w pracowni prof. Włodzimierza Cygana), tworząc batiki, poszła własną drogą. Uniknęła przy tym pułapki łatwej, pseudoglobalnej folklorystyki (żadnych rozbuchanych wzorków i bajecznych kolorów ani odniesień do sztuki Azji czy Afryki) i mielizn "sztuki kobiecej" - słodkiej, uroczej tandety ręcznych robótek, mimo że tworzywo, na którym pracuje, to miękka, nastrojowa, łatwo poddająca się rękom artysty tkanina. Iwona Jaszcz postawiła na monochromatyzm - z wyczuciem obraca się jedynie wśród surowych szarości, dystyngowanych czerni i eleganckich bieli, tworząc subtelną, daleką od nudy harmonię kolorów. Ponieważ batik świetnie łączy się z technikami graficznymi, takimi jak sitodruk, Jaszcz ładnie to wykorzystuje - tworzy rodzaj dekoracyjnych acz nie przeładowanych kolaży. Ze swobodą umieszcza obok motywów roślinnych wycinki ze świata zwierząt (fragment motyla, ryby czy loriego wysmukłego - to taki nieduży, wielkooki ssak o nocnym trybie życia) albo skrawki naszej codzienności (zbliżenie twarzy młodej kobiety). Całość osiąga czysty efekt szlachetnej, nieco melancholijnej prostoty. Aleksandra Kozłowska
Historia wystaw
2008 - 12 Międzynarodowe Triennale Tkaniny w Łodzi
2007 - II Triennale Współczesnej Tkaniny Artystycznej w Pałacu Opatów
2006 - Indywidualna wystawa w Dworku Sierakowskich w Sopocie
2005 - III Ogólnopolskie Biennale Malarstwa i Tkaniny Unikatowej Trójmiasto
2001 - I Ogólnopolskie Biennale Malarstwa i Tkaniny Unikatowej Trójmiasto
2001 - Zbiorowa wystawa Młodych w refektarzu w Kartuzach
2000 - Zbiorowa wystawa w Galerii Mecenat w Gdańsku
1999 - Indywidualna wystawa w Salonie L’Oreal w Warszawie
1999 - IV aukcja rotariańska Elbląg
1998 - Indywidualna wystawa w Dworku Artura
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl