olej/płótno, 58 x 85 cm
sygnowany i datowany p.d.: 'Malin. 78'
"Największą zaletą pejzażów p. Malinowskiego jest charakter miejscowy uchwycony z niesłychanym poczuciem polskiej natury i polskiego nieba. Patrząc na nie, oddychamy naszym powietrzem. (…) Wszystko tu jest nasze; nie ma chmurki na bladem, północnem niebie, której byśmy nie widzieli kiedyś; nie ma wierzby, z której, będąc chłopięciem, nie rwaliśmy witki lub nie kręcili fujarki. (…) Ten to właśnie charakter lokalny, to uplastycznienie kontemplacji artysty nad otaczającą go przyrodą najwięcej cenimy w pracach p. Malinowskiego". Henryk Filipowicz , Krajobrazy Malinowskiego , "Tygodnik Ilustrowany " 1869, II półrocze , s. 87
Malarz i dekorator teatralny, wykształcony w warsztacie ojca, prawdopodobnie także w Wiedniu i Monachium. Uczył się zawodu dekoratora teatralnego w Warszawie, od roku 1864 pracował w Wiedniu, w dekoratorni teatrów cesarskich. Od 1873 do 1890 roku pełnił funkcje naczelnego dekoratora Warszawskich Teatrów Rządowych: Wielkiego, Rozmaitości i Letniego. Wykształcił kilku uczniów m.in. Józefa Guranowskiego i Karola Klopfera. W dziedzinie malarstwa był niezrównanym pejzażystą, posiadał nadzwyczaj łatwą technikę malarską. Za największą zaletę jego pejzaży uznawano umiejętność uchwycenia specyfiki polskiej natury i polskiego nieba, za wadę zaś zbytnią drobiazgowość w malowaniu. Jego ulubione motywy to studia leśnego krajobrazu, pejzaży wiejskich, widoki ruin i młynów. Jego prace były eksponowane w TPSP w Krakowie (łącznie wystawił tam około 90 obrazów olejnych) oraz w TZSP i w Salonie Krywulta w Warszawie. Był autorem polichromii w kościołach w Zycku i w Osmolinie. Obecnie wiele jego prac znajduje się w zbiorach muzealnych, m.in. Muzeum Narodowego w Warszawie.
Naukę rozpoczął w Lublinie. Od roku 1851 pracował w warszawskiej dekoratorni Teatrów Rządowych pod kierunkiem Antoniego Sachettiego i Józefa Hilarego Głowackiego. Od roku 1864 pracował w Wiedniu jako dekorator teatrów cesarskich, a w roku 1873 został naczelnym dekoratorem Warszawskich Teatrów Rządowych: Wielkiego, Rozmaitości i Letniego. Jego dekoracje do oper, dramatów i baletów odznaczały się „piękną fakturą, poprawnością rysunku i znajomością efektów scenicznych”. Zajmował się malarstwem sztalugowym; malował głównie pejzaże, rzadziej sceny rodzajowe i portrety. Brał udział w wielu wystawach, przede wszystkim w warszawskiej Zachęcie (od 1863 ok. 90 obrazów), a także w Salonie Krywulta i w krakowskim TPSP.
Informacje dla kupujących:
Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji"LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna).
Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 506 122 445
e-mail: aukcje@artinfo.pl
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 7 dni od daty aukcji.
Organizator aukcji do kwoty wylicytowanej dolicza opłatę aukcyjną. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) – w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych – w wysokości 15%.
Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium. Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl