1956-1957 gelatin silver print, 30 × 29.8 cm, signed, dated, titled and artist’s stamp on the reverse vintage print
The photograph was taken in Warsaw, opposite the Main Building of the Warsaw University of Technology. At the time, Mroczek was an active member of the Polish Photographic Society. The work was chosen for a portfolio the Society sent to numerous exhibitions of amateur art photography. It was also commented on by Urszula Czartoryska in the Fotografia monthly: "In this photograph, the artist reveals [...] his skill in enriching his visual work with a title - a title that does not just serve cataloguing purposes, but is meaningful and makes an important, though microscopic, literary contribution. A hollow! You cannot but associate it with a cosy nest, stressing even more the static square format of the photograph, the closing of the image within the shop window frame, the confinement of the invalid within the small window, and the physical lock on the kiosk." Publication: Fotografia monthly (10/1962); Photography Manual (3rd extended edition, Helion, 2008).
Absolwent Wydziału Lotniczego Politechniki Warszawskiej - od 1958 roku członek warszawskiego oddziału Polskiego Towarzystwa Fotograficznego. Aktywnie uczestniczył w pracach sekcji fotografii artystycznej PTF, w tym w wielu wystawach amatorskiej fotografii artystycznej w Polsce i za granicą zdobywając wyróżnienia i nagrody. Jako freelancer związał się z dziennikiem Słowo Powszechne publikując fotografie reportażowe.
Pracował w zakładach lotniczych WSK-Okęcie, w zespole projektującym samolot wielozadaniowy PZL-104 Wilga 2P.
Od 1965 roku był dziennikarzem Słowa Powszechnego, w latach 1971-1981 zastępcą redaktora naczelnego tygodnika społeczno-kulturalnego Kierunki.
Jest autorem kilku indywidualnych wystaw fotograficznych, prezentujących fenomen ówczesnych czasów, nowoczesną polską architekturę sakralną: w 1987 roku w Warszawie oraz na Międzynarodowym Kongresie Światowej Unii Architektów w Brighton, w 1989 roku na III Międzynarodowym Biennale Architektury w Krakowie, kolejne wystawy w Warszawie, Dęblinie, Pile, Białymstoku, Olsztynie, Poznaniu, Żabnie, Kościanie, Wschowie.
Brał udział w wystawach zbiorowych prezentujących polską architekturę sakralną: w Pradze, Ołomuńcu i Trnawie oraz na Biennale Sztuki w Wenecji, rok później również w Wenecji na I Międzynarodowym Biennale Architektury Sakralnej.
Publikował fotografie w czasopismach architektonicznych polskich, niemieckich, francuskich, włoskich, japońskich i chińskich.
Zwieńczeniem tych działań był wydany w 1991 roku album fotograficzny Nowe kościoły w Polsce, prezentujący na 400 fotografiach 40 najbardziej interesujących świątyń, w 2008 roku w Pekinie wydany został album Beaty of the New Style Chuch prezentujący 30 nowoczesnych polskich kościołów.
Fotografie autora znajdują się w Muzeum Architektury we Wrocławiu, w kolekcjach prywatnych i w zbiorach Oddziału Warszawskiego Związku Polskich Artystów Fotografików.
Autor książek:
- dla dzieci - Samolot w sosie własnym (1967), Zwycięstwo przed dogrywką (I wydanie 197, II wydanie 1973);
- dla majsterkowiczów: Mieszkanie i nasz dom (I wydanie 1985, II wydanie 1987, wydanie języku rosyjskim 1987);
- albumów fotograficznych: Nowe kościoły w Polsce (2002), Wielkopolska (I wydanie 1994, II wydanie 1997), „Leszno” (1997), Beaty of the New Style Chuch (2008);
- dla fotoamatorów: O fotografowaniu (I wydanie 1987, II wydanie 1989); Książka o fotografowaniu (I wydanie 2001, II wydanie 2003 III wydanie 2009); Książka o fotografowaniu dzieci (2008); Zdjęcia cyfrowe w oświetleniu zastanym. Fascynująca historia od Available Light do HDR.
Łączny nakład czterech tytułów książek dla fotoamatorów wyniósł 84 000 egzemplarzy.
W roku 1993 został członkiem Związku Polskich Artystów Fotografików.
Informacje dla kupujących:
Bidders who cannot participate in the auction in person can place their bids (specifying their maximum bid) on the days directly preceding the auction. The organiser’s staff will bid on their behalf (the maximum declared bid being confidential). Bids can be submitted at the following phone numbers: +48 506 122 445, +48 22 818 94 68.
Bidders can bid for individual lots by phone, provided they contact the organiser prior to the auction.
An extra commission fee of 15% is charged by the organiser on the hammer price. The fee is also charged on any post-auction sale.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl