instalacja, 35 x 44 x 14 cm każdy z 14 elementów opatrzony numerem i opisem 1. Podręczny zestaw do naprawy dętek znaleziony w pokoju stypendysty DAAD w Berlinie przez Ryszarda Kapuścińskiego, lata 70. XX w. 2. Naczynie do przemywania oka z pokoju uczestnika Pleneru w Osiekach, lata 70. XX w. 3. Ze studia Yvesa Kleina na Montparnassie, rue Campagne Premiere, lata 50. XX w. 4. Z pracowni Ryszarda Winiarskiego (Czarne kwadraty), lata 70. XX w. 5. Z pracowni Ryszarda Winiarskiego (Białe kwadraty), lata 70. XX w. 6. Śledzie w „Linii smakowej”, z tych jedzonych przez Małgorzatę Potocką, Józefa Robakowskiego, Andrzeja Paruzela i Marinę Abramović w czasie „Word end Words” w De Appel w Amsterdamie w 1979 roku 7. Kilkunastoletnie greckie wino, zapomniany prezent od fanki dla Milo Kurtisa w czasie współpracy z Pawłem Kwiekiem, lata 70. XX w. 8. Kupiona w antykwariacie w Brukseli jedna z fajek, która służyła do pracy Rene Magritte’a – 1928/1929 9. Sprasowany bambus – fragment blatu stołu w ekskluzywnym samochodzie (Roulette) Raymonda Roussela 10. Zdjęcie wykonane przez Johna Braxtona, który jako Henry Lewinski podróżował po Polsce i prawdopodobnie spotkał się w Krakowie z Witkacym w 1932 roku 11. Fragment francuskiej flagi wywieszonej na Montparnassie na Rue Huighens w latach 20. XX w. przez rysownika Guy’a Arnouix (w proteście wobec braku francuskich artystów wśród międzynarodowej Bohemy tego czasu). Flaga została wywieszona wraz z tabliczką „Konsulat francuski” 12. Kałamarz, z którego korzystał Marc Chagall, pisząc listy do przyszłej żony Beli Rosenfeld ok. 1910 roku 13. Film ORWO /mały obrazek/ z pracowni Antka Mikołajczyka w Łodzi z ulicy Łagiewnickiej 14. Znaczek Citroena wykorzystany do pracy Raymonda Hainsa prezentowanej w Paryżu w Galerii Daniel Templon w 1996 roku 15. Maggi do rosołu przygotowanego przez Nellę Rubinstein. Pyszny rosół jadłem w ich domu w Paryżu na początku 1990 roku.
Projekt „Kurze Biura” rozpoczął się w 1988 roku w ramach aktywności Biura Przewodników po/ Sztuce i Kulturze. Od tego czasu Andrzej Paruzel zbiera różne obiekty („kurze”) w pracowniach i innych miejscach, gdzie przebywali interesujący artyści europejscy. Oś penetracji przebiega między Warszawą a Paryżem, gdzie kierownik Biura Przewodników współpracował z artystami Nowego Realizmu. Opisy, jak i samo opakowanie, wykonane są z niezwykłą starannością. Czynności te dokumentuje materiał filmowy w Filmotece Muzeum Sztuki Nowoczesnej Biuro w Olsztynie, gdzie pakowane są między innymi kropki i przecinki z pism Kanta. W ramach projektu autor pracy dopuszcza możliwość niewielkich pomyłek czy wręcz wybieranie fikcyjnych scenariuszy.
Magister nauk o ziemi, absolwent Uniwersytetu Warszawskiego i Wydziału Operatorskiego i Realizacji Telewizyjnej Państwowej Wyższej Szkoły Telewizyjnej, Teatralnej i Filmowej. W latach 70. XX w. uczestniczył w ruchu polskiej awangardy filmowej, w latach 80. i 90. realizował swoje działania i projekcje w przestrzeni publicznej. W latach 80. i 90. XX w. prowadził galerię Hotel Sztuki w Łodzi, realizując szereg wystaw w wielu ośrodkach w Europie, m.in. w Słowackiej Galerii Narodowej w Bratysławie, Kunstwerk w Berlinie, Hotel de Ville miasta Bruksela. Przez ostatnie 30 lat pokazy wideo i prac były realizowane m.in. w Muzeum Sztuki Nowoczesnej miasta Paryża, gdzie reprezentował Polskę na Biennale Młodych oraz brał udział w dużych wystawach sztuki polskiej i europejskiej, m.in. w Centre Pompidou, Stedelijk Museum i Galerii de Appel w Amsterdamie, Tate Gallery w Londynie i wiele wystaw indywidualnych w Polsce i na świecie. Był uczestnikiem pierwszych festiwali wideo w Hadze, Bilbao i wielu innych. Prace w zbiorach Muzeum Sztuki w Łodzi, CSW Zamek Ujazdowski w Warszawie, Muzeum Kinematografii w Łodzi oraz w prywatnych kolekcjach. Był stypendystą Ministerstwa Kultury Polski i Francji, oraz prezydenta i wojewody Warszawy i Łodzi.
PODATKI I OPŁATY: - Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%. - Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji"LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna).
Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 506 122 445
e-mail: aukcje@artinfo.pl
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 7 dni od daty aukcji.
Organizator aukcji do kwoty wylicytowanej dolicza opłatę aukcyjną. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
W przypadku wybranych obiektów do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%.
Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium. Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.
Ceny wywoławcze.
Dom Aukcyjny Desa Unicum nie publikuje w katalogu cen wywoławczych.
W takim przypadku licytacja rozpoczyna się od podawanej przez aukcjonera w trakcie aukcji ceny wywoławczej, która zwyczajowo zawarta jest między połową a trzy czwarte dolnej granicy estymacji.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl