1975 trzynaście odbitek żelatynowo - srebrowych, jedna o wym. 11,5 x 14,5 cm oraz dwanaście o wym. 9 x 11 cm każda, podklejone na czarnym kartonie o wym. 70 x 50 cm. sygn. dat. i tytuł na przodzie kartonu vintage print
Prace z cyklu opatrzonego podtytułem Ikar należą do najbardziej rozpoznawalnych fotografii artysty. Trzynaście zdjęć zestawionych na planszy składa sie na kilkakrotnie zmultiplikowany autoportret autora w powtarzającej się pozie z uniesionymi ramionami. Na kolejnych ujęciach obraz zwielokrotnionej postaci wyłania się wyabstrahowanego tła w różnych konfiguracjach przestrzennych. Poszczególne kompozycje powstałe w wyniku manipulacji z wielokrotnym naświetlaniem były efektem zainteresowań artysty możliwościami przekształcania obrazów za pomocą procesów fotochemicznych.
Prace z cyklu Ikar reprodukowane m. in. w: William A. Ewing, The Body: Photographs of the Human Form, Chronicle Books Llc, San Francisco, California, U.S.A., 1994, polskie wydanie: William A. Ewing, Ciało. Antologia fotografii ludzkiego ciała, Prima. Oficyna Wydawnicza, Warszawa, 1998; Historia fotografii od 1839 roku do dziś - Kolekcja George Eastman House, TASCHEN, 2010;. Sztuka wymiany. Kolekcja Józefa Robakowskiego, Fundacja Profile i Muzeum Pałac w Wilanowie, Warszawa 2013.
RÓŻYCKI Andrzej
W latach 1961-1966 studiował konserwację zabytków i muzealnictwo na Wydziale Sztuk Pięknych na Uniwersytecie im. Mikołaja Kopernika w Toruniu. W 1963 roku należał do grupy fotograficznej „RYTM”. Od 1964 roku był członkiem Grupy „ZERO-61”, do której należeli m.in. Jerzy Wardak, Józef Robakowski, Antoni Mikołajczyk, Wojciech Bruszewski. W latach 1969-1975 studiował na Wydziale Reżyserii w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi, gdzie następnie wykładał. Od 1970 do 1977 roku należał do Warsztatu Formy Filmowej. W latach 70. i 80. współpracował z Wytwórnią Filmów Oświatowych w Łodzi tu zrealizował kilkadziesiąt filmów dokumentalnych m.in. nagradzane na wielu festiwalach filmów - „Era Wodnika”, „Nieskończoność Dalekich Dróg, podpatrzona i podsłuchana Zofia Rydet A.D. 1989”, „Fotograf Polesia”. Andrzej Różycki od przeszło 40 lat związany jest łódzkim środowiskiem progresywno-awangardowym.
Informacje dla kupujących:
Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji"LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna).
Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 506 122 445
e-mail: aukcje@artinfo.pl
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 7 dni od daty aukcji. Organizator aukcji dolicza 15% opłatę do ceny sprzedaży.
Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium. Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl