Strona korzysta z plików cookies. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na ich zapisywanie na Twoim komputerze. Dowiedz się więcej. Zamknij
Artinfo.pl Portal Rynku Sztuki
ul. Dzielna 3, 00-162 Warszawa
tel. 022 818 94 68 | biuro@artinfo.pl
KARTA OBIEKTU
WARHOL Andy | Ingrid Bergman with Hat z filmu Casablanca, 1983 r.

Andy WARHOL (1928-1987)

Ingrid Bergman with Hat z filmu Casablanca, 1983 r.

serigrafia na muzealnym kartonie, 50 x 50 cm, wydanie Te Neues, Niemcy, nakład nienumerowany.
Dar osoby prywatnej.

cena wywoławcza: Informacja dostępna po wykupieniu abonamentu

Szczegółowe informacje o aukcji, na której licytowany był ten obiekt dostępne są po wykupieniu abonemantu.
 
Dodatkowy opis
Nota biograficzna:
WARHOL Andy
Już za życia stał się legendą. Tylko o nielicznych tak wiele pisano ( i plotkowano) jak o nim. W tłumie sprawiał wrażenie istoty nie z tego świata; zawsze nieśmiały, uprzejmy, przeważanie uśmiechnięty i troche nieobecny, ucieleśnienie marzeń Amerykanów o karierze chłopca pomywacza przemieniającego się w milionera. (Nigdy nie był pomywaczem). Data jego przyjścia na świat jest przedmiotem sporów. Często wymienia sie 6 czerwiec 1928 roku. Nie ulega wątpliwości data śmierci- 22 lutego 1987 rok oraz miejsce urodzin- Pensylwania- Forest City. 

Andy Warhol to nazwisko, które przyjął po przeprowadzce do Nowego Jorku w 1949 roku- hałaśliwej metropolii z elektryzującą atmosferą, wyniszczajacą pośpiechem- synonim AMERYKI! Z wykształcenia był grafikiem reklamowym, ale uważał się za Artystę! Wykreowana przez niego osobowość irytowała świat sztuki, wstrząsnęła nim i zmieniła go. Niesamowicie małomówny, pozostawił po sobie mnóstwo wypowiedzi, aforyzmów i dwie AUTOBIOGRAFIE. Rzadko rezygnował z uczestniczenia w wydarzeniach życia publicznego chętnie jednak korzystał z zastępujących go sobowtórów. Umiejętnie sprzedawał samego siebie, kierując 18-to osobową firmą. Sam o sobie mówił, że jest “BUSINESS-ARTIST”, a pieniadze dopiero czynią sztukę piekną. Ta fascynująca umiejetność łączenia interesów ze sztuką wzbudzała zachwyt i zazdrość. Stosunkowo szybko odniósł sukces. Na poczatku pracował jako grafik reklamowy dla magazynów mody: “Glamour”, “Vogue” i “Harper`s Bazaar” konsekwentnie dążąc do zdobycia miana artysty i to prawdziwego Artysty(seria “Golden Shoes”) Zdobywa wiele nagród w dziedzinie grafiki reklamowej: m.in.”Art Directors` Club Medal” Na początku lat 60-tych zmienił krąg zainteresowań z reklamy na rysunki, niedługo później obrazy, przedstawiające banknoty dolarowe, puszki na zupy, butelki do coca-coli i ketchupu, wykorzystywał komiksy z Dickiem Tracy, Popeyem i Supermenem. Powstają pierwsze obrazy wykonane w technice sitodruku, z motywem gwiazd Hollywoodu. Odwrócił się od eleganckich sklepów w stronę supermarketów, od muzyki klasycznej na pop. Motywów szukał w”gorszych” miejscach. Przedmioty epoki masowej cywilizacji nobilitował do rangi dzieł sztuki. Staje się uznanym artystą POP-ARTU! “Zrób to sam”- to obraz, który jest symbolem zmiany techniki w rozwoju artysty. Rozpoczyna cykl obrazów katastroficznych “ Seria śmierci”. Marilyn Monroe wybiera jako temat swoich prac dopiero po jej śmierci, umieszczając Ją w tym cyklu tuż po “129 DIE IN JET”. Zaczyna tworzyć filmy “Undegrand”: (”Sleep”, “Empire”, “Flash”,” Trash”), W kolejnych latach powstaje ich ponad 75. Pracuje nad róznymi videoclipami i w prywatnej stacji “Andy Warhol TV”. 3 lipca 1968 zostaje postrzelony i zraniony w sposób zagrażający jego życiu. Po serii wizerunków z Mao Tse Tungiem otrzymuje wiele zleceń na portrety. Ukazują się serie “Skulls”, “Sierp i młot”, “10 Athletes”, “Reversals”, “Retrospectives”, “Oxidations”. Poza tym powstają serie, których pierwowzorem są słynne dzieła sztuki jak: “Narodziny Wenus”- S. Botticellego czy “Ostatnia wieczerza”-L. da Vinci. Jako ostatnie serie obrazów powstają portrety Lenina i Autoportrety.
Informacje dla kupujących:

Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji "LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna).

 
Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 506 122 445 lub 693 108 148
e-mail: aukcje@artinfo.pl
 
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 7 dni od daty aukcji.
Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium.
Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.

biuro@artinfo.pl  |  www.artinfo.pl
Zgłoszenie chęci kupna obiektu
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem:
22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00)
email: aukcje@artinfo.pl