1989 Odbitka bromowo - srebrowa wykonana metodą suszenia na szybie, papier barytowy, 51 x 64 cm sygn., dat., tytuł i autorska pieczątka na odwrocie, dopisek z dedykacją na odwrocie: "Kochanej Joli, w dowód przyjaźni i wyjątkowego uznania dla Twego wyczulenia na to, co najważniejsze w sztuce i życiu. Antoni Mikołajczyk, Łódź, 22.09.1989" vintage print
W realizowanej od końca lat 70. serii Partytury miast artysta rozwijał ideę fotograficznych zapisów pokazujących efekt wzajemnego oddziaływania światła, przestrzeni i czasu. Za pomocą wydłużonej ekspozycji rejestrował aparatem ślady pozostawiane przez rożne źródła emisji światła, jak latarnie, światła samochodów, światła okien miejskich blokowisk. W niemal abstrakcyjnych kompozycjach nocny pejzaż miast przekształcał się w siatkę ciągłych, nakładających się na siebie linii.
Prace z serii Partytury miast reprodukowane m. in. w: Gest plastyczny w fotografii. Z kolekcji Dariusza i Krzysztofa Bieńkowskich, Galeria Miejska Arsenał, Poznań, 2006, W Polsce, czyli gdzie?, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa 2006; Sztuka wymiany. Kolekcja Józefa Robakowskiego, Fundacja Profile i Muzeum Pałac w Wilanowie, Warszawa 2013; Antoni Mikołajczyk. Światło odnalezione, Fundacja 9/11 Art Space, Poznań 2016.
Artysta intermedialny, zajmował się fotografią, malarstwem, wideo i instalacją. W latach 1962-1967 studiował na Wydziale Sztuk Pięknych Uniwersytetu im. Mikołaja Kopernika w Toruniu (dyplom z malarstwa w pracowni Bronisława Kierzkowskiego). Do 1969 roku pracował na uczelni. W 1963 roku był współorganizatorem grupy fotograficznej RYTM, konkurencyjnej wobec grupy ZERO 61. Działał także w Studenckim Twórczym Klubie Filmowym Pętla (1963-69), w którym realizował filmy eksperymentalne, a później w grupie KRĄG, która działała interdyscyplinarnie.
Mikołajczyk na pokazach KRĘGU wystawiał obrazy olejne i fotografie. Od lat 1966/67 do 1969 roku działał w grupie ZERO 61, biorąc udział w ostatniej ich wystawie w tzw. "starej kuźni" w Toruniu (1969). Znalezione na miejscu zniszczone przedmioty użyto wraz z przygotowanymi zdjęciami, a właściwie obiektami fotograficznymi do konfrontacji z pojęciem "fotografii artystycznej", które zostało zaatakowane i zakwestionowane.
Jego działalność artystyczna rozwijała się począwszy od twórczości modernistycznej z kręgu ZERO 61, poprzez tradycję łódzkiego Warsztatu Formy Filmowej i jego dalszej kontynuacji z lat 80. i 90., w której konceptualizm miał bardzo ważne znaczenie oraz świadomość fotografii jako nowoczesnego medium sztuki, wywodzącej się z tradycji Bauhausu.
Informacje dla kupujących:
Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji"LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna).
Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 506 122 445
e-mail: aukcje@artinfo.pl
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 7 dni od daty aukcji. Organizator aukcji dolicza 15% opłatę do ceny sprzedaży.
Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium. Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl