technika mieszana/płótno, 64 x 54 cm sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: `nr 17 | 1974 r | Danuta Lewandowska | Warszawa | akryl + olej` oraz opisany na blejtramie: `17/1974 roku`
Od 1974 roku artystka zaczęła tworzyć kompozycje w duchu konstruktywizmu i abstrakcji geometrycznej. Cykl jej prac utrzymanych w tej estetyce liczy sobie 134 obiekty. Przestrzeń jej obrazów zbudowana jest z kolejnych, nachodzących na siebie płaszczyzn, ukształtowanych jakby z naciąganych regularnie strun. Ta praktyka kompozycyjna pozwoliła osiągnąć Lewandowskiej efekt op-artowskiej gry z dynamiką widzenia. Henryk Stażewski, jeden z bliskich przyjaciół artystki, nazywał jej obrazy "automatycznymi maszynami".
Danuta Lewandowska była malarką, architektem wnętrz, projektantem. Absolwentka warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Studiowała w latach 1950-1955 pod kierunkiem J. Sołtana i K. Nity na Wydziale Architektury Wnętrz. Dyplom otrzymała w 1955 r. Od 1958 r. do śmierci wykładała na warszawskiej ASP. Od 1973 r. adiunkt w pracowni Kompozycji Brył i Płaszczyzn profesora Romana Owidzkiego na Wydziale Malarstwa, przemianowanej później na Pracownię Struktur i Działań Wizualnych. Funkcjonowała w środowisku intelektualnym czołowych polskich twórców, pozostawała w wielkiej przyjaźni z Henrykiem Stażewskim.
Malarka, architekt wnętrz, projektant. W 1955 uzyskała dyplom w warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Od 1958 roku wykładowca na rodzimej uczelni. Od 1973 roku adiunkt w pracowni Kompozycji Brył i Płaszczyzn profesora R. Owidzkiego na Wydziale Malarstwa. Projektowała tkaniny i wnętrza. Funkcjonowała w środowisku intelektualnym czołowych polskich twórców, pozostawała w przyjaźni z Henrykiem Stażewskim. Apogeum twórczości przypada na lata 1974 – 1977. Z tego okresu pochodzi kilkadziesiąt kompozycji, w których przed powierzchnią obrazu, artystka umieszcza kolejną płaszczyznę z naciągniętych i pomalowanych nylonowych i metalowych strun. Jej twórczość charakteryzuje się odkrywczym podejściem do zagadnień przestrzeni i ruchu w obrazie.
Prace w zbiorach: Muzeum Narodowe w Warszawie, Muzeum Sztuki Łódź, Galeria w Chełmie, Jacques Baruch Galery Chicago, E. Pappe Galery Los Angeles, galerie i kolekcje prywatne w kraju i za granicą.
Informacje dla kupujących:
Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji"LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna).
Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 506 122 445
e-mail: aukcje@artinfo.pl
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 10 dni od daty aukcji.
Organizator aukcji do kwoty wylicytowanej dolicza opłatę aukcyjną. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) – w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych – w wysokości 15%.
Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium. Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl