olej/płótno, 38 x 46,5 cm (wymiary oprawy) sygnowany i datowany p.d.: 'Eugeniusz Geppert 1956'
Stale powracającym motywem w sztuce Eugeniusza Gepperta jest jeździec na koniu. Choć stylistyka płócien artysty zmieniała się podczas kilku dekad jego twórczości, jeźdźcy, dżokeje, kawaleria i ułani powracali raz za razem niejako „ubrani” w nowy styl, któremu w danym czasie hołdował artysta. Geppert inspirował się w swoim malarstwie twórczością Piotra Michałowskiego czy Juliusza Kossaka. Podobnie jak oni, również i Gepperta interesowała tematyka batalistyczna i sceny z historii walk narodowo-wyzwoleńczych. Ich częścią były oczywiście sylwetki jeźdźców i koni.
W pierwszej połowie lat 20. stylistyka prac Gepperta odpowiadała tzw. nowoczesnemu klasycyzmowi, bliskiemu propozycjom artystów z grupy „Rytm”. Po wyjazdach do Paryża w drugiej połowie dekady artysta zbliżył się swoją twórczością w stronę koloryzmu, z którym pozostał związany przez wiele kolejnych lat, nawet jeśli jego formy zmieniały się w różnych okresach.
Prezentowany obraz Gepperta pochodzi z 1956, gdy, jako współzałożyciel, był on wykładowcą Państwowej Wyższej Szkoły Sztuk Plastycznych we Wrocławiu. Płótno uznać można za owoc mariażu wspomnianych wyżej motywów z kolorystyczną formą: jest to obraz o tematyce hippicznej stworzony za pomocą swobodnie nakładanych, luźnych plam barwnych. Malarz przedstawił na swoim płótnie kolejną z możliwych sytuacji, stających się pretekstem do odwzorowania widoku jazdy konnej, tym razem w wykonaniu kobiety. Płótno wyobraża cyrk lub inny rodzaj areny, w której centrum znajduje się kobieta dosiadająca konia, ubrana w paradny strój. Artysta stworzył kompozycję z kładzionych swobodnie plam, które tworzą efekt rozedrganej, migotliwej powierzchni.
Studiował w krakowskiej ASP. W latach 20. dzięki dwuletniemu stypendium przebywał w Paryżu, gdzie prezentował swoje prace na Salonie Jesiennym (w latach 1925, 1927 i 1928). Po wojnie zamieszkał we Wrocławiu, gdzie wykładał w PWSSP. W 1962 założył Grupę Wrocławską. W swoim malarstwie, inspirowanym tematyką polskiej batalistyki, przedstawiał portrety konne, wyścigi, polowania i tematy nawiązujące do malarstwa Piotra Michałowskiego i Kossaków. Po wojnie dużą część prac poświęcił widokom Wrocławia. Od końca lat 50. malarstwo artysty zbliżyło się do odrealnionych obrazów świata wizji artysty. Malował także subtelne akty i martwe natury.
PODATKI I OPŁATY: - Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%. - Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
GEPPERT Eugeniusz
Urodził się w 1890 r we Lwowie, zmarł w 1979 r we Wrocławiu. Studia w krakowskiej ASP. W latach 20-tych dwuletnie stypendium w Paryżu. Prezentował swe prace na Salonie Jesiennym (w latach 1925, 1927, 1928) w Paryżu. Po wojnie zamieszkał we Wrocławiu, gdzie wykładał w PWSSP. W 1962 r założył Grupę Wrocławską. Uprawiał malarstwo inspirowane tematyką polskiej batalistyki, nawiązywał w licznych pracach przedstawiających portrety konne, wyścigi, polowania i podobne tematy - do malarstwa Piotra Michałowskiego i Kossaków. Po wojnie dużą część prac poświęcił pejzażom Wrocławia. Od końca lat 50-tych malarstwo artysty zbliża się do odrealnionych obrazów świata wizji artysty.
Informacje dla kupujących:
Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji"LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna).
Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 506 122 445
e-mail: aukcje@artinfo.pl
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 7 dni od daty aukcji.
Organizator aukcji do kwoty wylicytowanej dolicza opłatę aukcyjną. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
W przypadku wybranych obiektów do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%.
Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium. Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.
Ceny wywoławcze.
Dom Aukcyjny Desa Unicum nie publikuje w katalogu cen wywoławczych.
W takim przypadku licytacja rozpoczyna się od podawanej przez aukcjonera w trakcie aukcji ceny wywoławczej, która zwyczajowo zawarta jest między połową a trzy czwarte dolnej granicy estymacji.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl