serigrafia barwna/papier, 55 x 18,5 cm dedykowany wzdłuż lewej krawędzi zadruku: 'Andzie R. w '88 Get Wrocław czerwiec 1988 r.' i opisany wzdłuż prawej krawędzi zadruku: 'jedna z nielicznych serigrafii "Dziewczynki z młotem" '
"Get stosuje niemal barokową formę, a narracja oscyluje między gargantuelowskim rozpasaniem i groteską. Jedną z bardziej znanych i popularnych grafik Geta jest offsetowa odbitka wyobrażająca dziewczynkę ubraną do pierwszej komunii, która zamiast gromnicy trzyma w ręku młot. Chociaż Stankiewicz kokieteryjnie twierdzi, że nie jest artystą, ponieważ pracuje na zamówienie - większość jego prac powstaje z potrzeby własnej - jak, nie mniej znany od 'Dziewczynki z młotem' - autorski plakat 'Zrób to sam' czy graficzna dedykacja 'Pawlikowi Morozowi - patronowi donosicieli' (w dwóch wersjach), ukazująca postać radzieckiego pioniera znanego z donosu na własnych rodziców. Są to ostatnie przypadki posługiwania się innymi wizerunkami niż własny portret artysty. Większość prac Geta po roku 1981 - to jego autoportrety, najczęściej miedziorytowe, uwikłane w wieloznaczne okoliczności - i to one, okoliczności właśnie, są przedmiotem narracji. Bo Get - jaki jest - każdy widzi. Ma brodę, zadarty nos i maleńkie okulary. Do portretów z profilu dochodzi czasem gruby paluch ('Jednorożec'); rozrasta się ucho albo oko; potylica przechodzi w kapelusz muchomora. Biedna głowa Geta ściskana jest patykami, gnieździ się na niej pierzasty wąż, przebijana jest szpilą lub ściskana cierniem. Postać Geta - grubawa i przysadzista - dostaje marchewkowej nasadki osłaniającej pierwszorzędną cechę dystynktywną; innym razem ta sama marchew przymocowana jest sznureczkami do nosa artysty. Pełna błazenada, przebieranka, wcielanie się w role, jakie każe nam grać życie. Bo jak sprostać powadze dramatów, jeśli nie ubierze się ich w groteskowe szaty? Nagrodzony przez UNESCO plakat na temat praw człowieka wyobraża Mojżesza, przypadkowo mającego posturę Geta, błazeńskim gestem wskazującego na odwieczne tablice z dekalogiem. Mojżesz jest nagi. Jak prawda. Ale nagość jest obsceniczna, dlatego lubimy ją przystrajać. Głowę Geta zdobią cudze piórka. Przysłowie mówi: jak cię widzą, tak cię piszą". Anda Rottenberg, fragment tekstu opublikowanego w języku niemieckim: "Kleider machen Leute", [w:] "Die geheimen Aufklärer", katalog wystawy, red . Otto Steininger , Creditanstalt , Wien 1994. Przedruk na podstawie polskiego oryginału w zbiorze "Przeciąg ", Warszawa 2009, s. 170
W latach 1961-66 studiował architekturę na Politechnice Wrocławskiej. Następnie uczył się grafiki i plakatu w PWSSP we Wrocławiu pod kierunkiem Stanisława Dawskiego i Macieja Urbańca (dyplom w 1972) Na przełomie lat 60. i 70. związany był z kulturą studencką. W latach 70. pełnił funkcję kierownika artystycznego Wydawnictwa Ossolineum. W latach 1982-85 prowadził Pracownię Grafiki Warsztatowej we wrocławskiej ASP. Od 1995 tworzy we Wrocławiu Domek Miedziorytnika. W 1998 powrócił do pracy w ASP.
PODATKI I OPŁATY: - Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) - w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych - w wysokości 15%. - Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
GET-STANKIEWICZ Eugeniusz
W latach 1961-66 studiował architekturę na Politechnice Wrocławskiej. Następnie uczył się grafiki i plakatu w PWSSP we Wrocłwiu pod kierunkiem Stanisława Dawskiego i Macieja Urbańca (dyplom w 1972r.). Na przełomie lat 60-tych i 70-tych związany był z kulturą studencką. W latach 70-tych pełnił funkcję kierownika artystycznego Wydawnictwa Ossolineum. W latach 1982-85 prowadził Pracownię grafiki Warsztatowej we wrocławskiej ASP. Od 1995r. tworzy we Wrocławiu Domek Miedziorytnika 1998r. powrócił do pracy w ASP.
Informacje dla kupujących:
Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji"LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna).
Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 506 122 445
e-mail: aukcje@artinfo.pl
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 7 dni od daty aukcji.
Organizator aukcji do kwoty wylicytowanej dolicza opłatę aukcyjną. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) – w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych – w wysokości 15%.
W przypadku wybranych obiektów do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%.
Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium. Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl