Ciało Chrystusa spoczywa na całunie rozpostartym na płycie grobowca; górna partia uniesiona i wsparta o kamienny element niczym o wezgłowie łoża; odchylona do tyłu głowa w naturalistyczny sposób podkreśla patos śmierci. Chłodne, rozproszone światło tworzy wokół głowy Chrystusa delikatny nimb. Kompozycja horyzontalna, proste układy linii, subtelny relief ciała oraz wyrafinowana, chłodna kolorystyka obrazu świadczą o klasycznym i akademickim doświadczeniu artysty, któremu nieobcy musiał być neoklasycyzm francuski. Z klasyczną powściągliwością kompozycji kontrastuje mięsisty sposób kształtowania materii całunu i naturalizm malowania ciała, cechy, które w malarstwie religijnym występują wciąż w II połowie XIX wieku. Rodzaj płótna o cienkim splocie potwierdza również takie datowanie.
Obraz o wysokich walorach artystycznych, stworzony raczej dla celów prywatnej kontemplacji niż do kaplicy w kościele. Tradycja przedstawienia wywodzi się z ikonografii pasyjnej, jaka rozwinęła się po soborze trydenckim. Wizerunek martwego ciała Chrystusa wspomagał modlitewne rozpamiętywanie misterium odkupieńczej śmierci Syna Bożego i podkreślał sakramentalny aspekt wyobrażenia corpus Christi. Niewykluczone też, iż malowidło mogło należeć do cyklu "Drogi Krzyżowej" i ukazywać jej ostatnią stację - Złożenie do grobu.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl