Z cyklu Friendship of Nations, Solidarność Pająk Study 6, 2011 r.
szkło ręcznie dmuchane kule, wełna, stal, aksamitne wstążki, wykończony frędzlami, 80 x 40 x 40 cm
Ich działalność opiera się na 3 aktywnościach: wystawach, publikacjach i wykładach. Artyści na przemian używają humoru na wysokim poziomie jak również tego mniej wyszukanego. Wykorzystują rzeźbę, instalacje i teksty, aby badać i drążyć geografię, która jest w równym stopniu imaginacyjna, co polityczna. Początkowo, w tradycji pogańskiej pająk był zawieszany w wiejskich chatach Polaków z okazji zbiorów, jak również błogosławieństwa na nadchodzący rok upraw. Wykonany był zgodnie z lokalnymi zwyczajami, często ze znalezionych i krótkotrwałych materiałów. W Pająku odnaleźliśmy świadectwo drobiazgowej staranności i delikatnego w swej naturze kompromisu kluczowego dla precedensowego polskiego nieposłuszeństwa obywatelskiego, jakim była Solidarność. Pająk studium nr 1-9 kreolizacja Pająka poprzez integrację elementów lub motywów kultury irańskiej, szyickiej do pierwotnie panteistycznej, a następnie katolickopolskiej. W jednym studium, kwiaty są zastąpione przez wełniane bransoletki zwyczajowo zdobiące perskie dywany; w innym trzciny tworzą zarys godła z napisem Allach Islamskiej Republiki Iranu. Podobnie jak lustrzane mozaiki Resist Resisting God (Staw opór Stawiającym Opór Bogu), pająk jest przykładem rzemiosła jako narzędzia krytyki i ideologii rewolucyjnej.
Kolektyw Slavs and Tatars to międzynarodowa grupa artystów działających, jak sami twierdzą w "regionie znanym jako Eurasia, znajdującym się na wschód od Muru Berlińskiego i na zachód od chińskiego Wielkiego Muru". Tworzy go międzynarodowe grono artystów zainteresowanych wnikliwą analizą współczesnego świata, który dziś można postrzegać jako efekt niejednoznacznych związków politycznych, społecznych, ekonomicznych i kulturowych. Mówi się, że prowadzą oni swoistą "archeologię codzienności". Rzeczywiście, z precyzją godną badaczy piramid, ale także z ogromnym poczuciem humoru, Slavs and Tatars przyglądają się rzeczywistości czasów globalizacji. Wzorem klasyków współczesnego humanizmu koncentrują się na analizie języka. Interesuje ich genealogia poszczególnych słów i znaków, ale także funkcjonowanie ich we współczesnej strukturze medialnej. Posługując się klasyczną techniką ironii oddają marzenia i obawy związane z tak zwanym dyskursem uniwersalistycznym. Realizują projekty o charakterze badawczym, wystawiają w galeriach oraz prowadzą działalność wydawniczą. Prace kolektywu znajdują się w kolekcji Museum of Modern Art w Nowym Jorku, a także Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.
Informacje dla kupujących:
Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji"LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna).
Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 506 122 445
e-mail: aukcje@artinfo.pl
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 7 dni od daty aukcji.
Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium. Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl