`Wizja Ezechiela o powszechnym zmartwychwstaniu ciał` z cyklu `Personifikacje`, 2002 - 2003
olej/płótno, 180 x 140 cm ODWROCIE: opis autorski WYSTAWIANY: Bednarski, Matuszewski, Sprycha, Galeria u Jezuitów, Poznań 2004 LITERATURA: Grzegorz Bednarski - katalog z wystawy w Galerii u Jezuitów, gRUPA TOMAMI, Karków 2004 (tekst - Małgorzata Kitowska - Łysiak) (il.)
Prace Bednarskiego są malarskimi przypowieściami do oglądania i uważnej lektury. Są osobistą wypowiedzią Bednarskiego na temat wiary, jego własną wizją religijnych tematów i wyrazem postawy etycznej. Szczególnie ciekawe są prace z cyklu "Personifikacje". Bohaterami tych niby-biograficznych narracji są rozmaite postacie z Biblii i przede wszystkim z ksiąg apokryficznych. Bednarski przedstawia je w nowych kontekstach w sposób ironizujący, często na granicy groteski. Prezentowana "Wizja Ezechiela o powszechnym Zmartwychwstaniu ciał" to obraz, w którym biblijna historia przeplata się z refleksami telewizyjnej migawki o odkryciu zwłok Michaela Willmanna, wątkami obrazu Stanleya Spencera "Zmartwychwstanie w Cookham" i nawiązaniami do anatomicznej wystawy Dr. Gunthera von Hagensa "Kőrpelwelten" W latach 1975-1980 studiował na wydziale malarstwa ASP w Krakowie w pracowni prof. J. Szancenbacha, gdzie uzyskał dyplom w 1980 r. i rozpoczął pracę pedagogiczną. W 1995 r. objął pracownię rysunku na tymże wydziale, by od 1998 r., jako profesor krakowskiej ASP, prowadzić pracownię malarstwa. W latach 1981-1989 brał aktywny udział w ruchu kultury niezależnej, zdobywając uznanie krytyki za swe prace malarskie, poruszające w ekspresyjnej, dramatycznej formie problematykę egzystencjalno-metafizyczną. Obok malarstwa zajmuje się rysunkiem i grafiką. Twórczość Bednarskiego w latach 1980 - 2004 koncentrowała się głównie wokół cykli: w malarstwie (Wielki metafizyk, 1981; Ni mas ni menos, 1984; Poruszenie z postacią ekstatyczną, 1987-1989; Martwa natura dla Dadleza, 1997; Hedonista maluje Ukrzyżowanie, 1998-2001; Personifikacje, 1998-2003; Popielec, 2001-2004); w rysunku (Dom misteriów, 1990; Bajka paryska - Śmiej się dziadku, 1994; Czy czyta pani Czycza czy Czycza pani zna, 1996-1999; Inferno, 1993-2000).
BEDNARSKI Grzegorz
W latach 1975-1980 studiował na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie w pracowni prof. Jana Szancenbacha, gdzie uzyskał dyplom w 1980 r. i rozpoczął pracę pedagogiczną. W 1995 r. objął pracownię rysunku na tymże Wydziale, by od 1998 r., jako profesor krakowskiej ASP, prowadzić pracownię malarstwa. W latach 1981-1989 brał aktywny udział w ruchu kultury niezależnej, zdobywając uznanie krytyki za swe prace malarskie, poruszające w ekspresyjnej, dramatycznej formie problematykę egzystencjalno-metafizyczną. Obok malarstwa uprawia rysunek i grafikę. Twórczość Bednarskiego w latach 1980-2004 koncentrowała się głównie wokół cykli: w malarstwie (Wielki metafizyk, 1981; Ni mas ni menos, 1984; Poruszenie z postacią ekstatyczną, 1987-1989; Martwa natura dla Dadleza, 1997; Hedonista maluje Ukrzyżowanie, 1998-2001; Personifikacje, 1998-2003; Popielec, 2001-2004); w rysunku (Dom misteriów, 1990; Bajka paryska - Śmiej się dziadku, 1994; Czy czyta pani Czycza czy Czycza pani zna, 1996-1999; Inferno, 1993-2000).
Informacje dla kupujących:
Artinfo.pl przyjmuje zlecenia kupna obiektów niesprzedanych na aukcji.
Formy zgłoszenia:
Polecamy skorzystanie z funkcji "ZGŁOSZENIE KUPNA" znajdującej się przy każdym obiekcie.
Przyjmujemy także zgłoszenia przez telefon i mail:
tel.: 022 818 94 68 tel. kom.: 0 601 808 148 e-mail:aukcje@artinfo.pl
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl