Z przekazu obecnego właściciela prezentowany egzemplarz został wykonany dla paryskiego butiku domu mody Dior.
Igor Mitoraj zasługuje na miano „człowieka renesansu”. Wynika to z wielu aspektów jego życia, przebytej drogi artystycznej, jak również podkreślanej przez niego estetyki klasycznej. Ten wybitny rzeźbiarz kształcił się w krakowskiej ASP, w pracowni Tadeusza Kantora, któremu zawdzięczał dwie rady. Pierwsza z nich, to nauka dotycząca percepcji i wrażliwości estetycznej, druga to bezcenna rada, która zaważyła na karierze Mitoraja. Tadeusz Kantor zalecił młodemu artyście wyjazd za granicę. Między innymi, tym motywowany w 1968 roku, twórca opuścił Polskę by osiąść w Paryżu. Tam nawiązał współpracę między innymi z renomowaną galerią ArtCurial. Był uczestnikiem weneckiego biennale sztuki. Wielokrotnie prezentował swoje rzeźby we Włoszech. Owocem jego pierwszej wystawy w Rzymie, w 1984 roku, była decyzja o przeniesieniu się do Italii, do malowniczej miejscowości zamieszkiwanej przez rzeźbiarzy Pietrasanta, nieopodal Carrary. Igor Mitoraj znalazł swoje „miejsce na ziemi”. W miejscowości, w której osiadł cenił bezkresną przestrzeń, często tworzył poza pracownią. Doceniał włoski sposób życia.
Antyk bowiem był jednym z głównych źródeł inspiracji artysty. Tworząc swoje rzeźby odwoływał się wprost do mitologii lub historii Grecji Rzymu, niekiedy już w tytule samego dzieła: Ikar, Centauro, Eros, Mars, Gorgona, Paesaggio Ithaka. Jak zauważają krytycy sztuki, artysta przywołując piękno i idealne proporcje rzeźb klasycznych, jednocześnie je reinterpretował, uwspółcześniał. Uzmysławiał odbiorcy niedoskonałość ludzkiej natury poprzez umyślne spękania i uszkodzenia powierzchni posągów. (źródło polskieradio.pl; dzieje.pl)
„Chyba rzecz polega bardziej na sentymentach, wrażeniach, niż na jakichś formalnych i zimnych poszukiwaniach formy. Rzeźby u mnie rodzą się z emocji, z atmosfer, a nie z formalnych poszukiwań kompozycji” mówił artysta. Używał języka rozpoznawalnego dla wszystkich, pokazywał człowieka współczesnego, ze wszystkimi jego - jak sam opisywał - pęknięciami, obrażeniami, trudnościami. - To jest sztuka na dzisiaj - mówił.
MITORAJ Igor
Uczył się w liceum plastycznym w Bielsku-Białej, następnie studiował malarstwo w ASP w Krakowie, m.in. u Tadeusza Kantora (1967-1968). Przez kolejne dwa lata kontynuował studia w Ecole Nationale des Beaux-Arts w Paryżu. W połowie lat 70. poświęcił się rzeźbie, tworząc kameralne głowy, torsy itp. w charakterystycznych zawojach czy bandażach. Pokazał je na pierwszej wystawie indywidualnej w 1976 w Paryżu, która przyniosła mu sukces u publiczności i marszandów. W swej sztuce odwoływał się do tradycji antyku, traktując jego spuściznę jako relikty złotego wieku kultury i wiecznotrwałe wzory.
Informacje dla kupujących:
Prezentujemy Państwu kolejną wakacyjną ofertę Domu Aukcyjnego Rempex – wystawę wybitnych dzieł sztuki i antyków „Silent Selling”.
Wystawa tych prac trwać będzie w dniach: 12 lipca – 24 sierpnia 2019 r. w siedzibie DA Rempex, przy ul. Karowej 31 w Warszawie.
W katalogu wystawy wartość przedstawionych obiektów prezentujemy w formie estymacji.
W trakcie ekspozycji zbierane będą oferty na zakup poszczególnych prac.
Oferty będą przedstawiane właścicielom obiektów, a ich sprzedaż nastąpi po ewentualnej akceptacji proponowanych cen przez właścicieli.
Istnieje możliwość – po uzyskaniu zgody właściciela – wcześniejszej sprzedaży obiektu (podczas trwania wystawy).
Przypominamy, że zgodnie z generalnie obowiązującą w Domu Aukcyjnym Rempex zasadą, do zaoferowanych cen będzie doliczana opłata organizacyjna w wysokości 18%.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl