Strona korzysta z plików cookies. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na ich zapisywanie na Twoim komputerze. Dowiedz się więcej. Zamknij
Artinfo.pl Portal Rynku Sztuki
ul. Dzielna 3, 00-162 Warszawa
tel. 022 818 94 68 | biuro@artinfo.pl
KARTA OBIEKTU
MALCZEWSKI Jacek | Moczary

Jacek MALCZEWSKI (1854-1929)

Moczary

olej, płótno, 26,2 × 21 cm
sygn. l. g.: Polesie/J. Malczewski
na odwrocie nalepki z Muzeum im. Jacka Malczewskiego w Radomiu: 1) z wystawy monograficznej Jacka Malczewskiego w 2004 r, 2) nalepka depozytowa

Wieloletni depozyt w Muzeum im. Jacka Malczewskiego w Radomiu.

Do obrazu dołączona jest opinia p. Anny Tyczyńskiej z 1997 r.

Wystawiany:
Jacek Malczewski. Samotny wędrowiec, Muzeum Okręgowe w Suwałkach, 24 października 2002 – 15 lutego 2003, Muzeum im. Jacka Malczewskiego w Radomiu, kwiecień 2001 - listopad 2001
To Ci śliczności. Impresje z „Chłopów” Władysława Reymonta. Muzeum im. Jacka Malczewskiego w Radomiu, wrzesień 2000 – kwiecień 2001.
Jacek Malczewski (1854–1929). W 150. rocznicę urodzin i 75. rocznicę śmierci, Muzeum im. Jacka Malczewskiego w Radomiu, październik 2004 – styczeń 2005 
Brandt, Chełmoński, Gierymski... W Monachium, w Paryżu, w Orońsku, 14 grudnia 2012 – 10 lutego 2013 Muzeum Regionalne w Stalowej Woli.
Reprodukowany i opisywany:
Jacek Malczewski. Samotny wędrowiec, Muzeum Okręgowe w Suwałkach, 2002 r, [katalog wystawy], nlb.
To Ci śliczności. Impresje z „Chłopów” Władysława Reymonta. Muzeum im. Jacka Malczewskiego w Radomiu, s. 5 (opis)
Zofia Katarzyna Posiadała, Jacek Malczewski (1854–1929). W 150. Rocznicę urodzin i 75. rocznicę śmierci, [katalog wystawy], Radom 2004, s. 42 (ilustr), s. 176.
A. Krol, Brandt, Chełmoński, Gierymski-..W Monachium, w Paryżu, w Orońsku,
Muzeum Regionalne w Stalowej Woli, 2012 r., str. 44 (ilustr.)
Pochodzenie:
Kolekcja prywatna, Polska

„Jacek Malczewski, wyjątkowo wrażliwy na piękno krajobrazu włączał go do wszystkich niemal gatunków swego malarstwa, niemniej jednak za pejzażystę się nie uważał (...) miał się wyrażać że od 40 lat maluje polską duszę” (...) Jak wspominał w 1925 roku, iż „zawsze tłumaczył Wyspiańskiemu, że Polska to te pola, miedze, wierzby przydrożne, nastrój tej wsi o zachodzie słońca, ta chwila tak jak teraz – to wszystko jest bardziej polskie niż Wawel, to jest to, co artysta – Polak powinien się przede wszystkim starać wyrazić”
S. Krzysztofowicz-Kozakowska, Jacek Malczewski. Życie i twórczość, 2015, s. 60, 63).
Tę wyjątkową wrażliwość artysty na piękno natury zawiera wiersz Malczewskiego z 1898 r:
Wracaj do mnie, do naszych stron
Gdzie szumi sosna, złoci się klon
Gdzie brzoza biała liście rozwiała
na sinym nieba tle
Słuchaj w ponurym wichru poświście
W szmerze tajemnym gdy lecą liście
z zapachem ziół i szarych pól
Ja tobie żal, ja tobie bol
Ja tobie serce ślę

cena wywoławcza: Informacja dostępna po wykupieniu abonamentu

Szczegółowe informacje o aukcji, na której licytowany był ten obiekt dostępne są po wykupieniu abonemantu.
 
Dodatkowy opis
Nota biograficzna:
MALCZEWSKI Jacek
Reprezentant krakowskiego środowiska artystycznego epoki Młodej Polski, jeden z najciekawszych i najbardziej kontrowersyjnych polskich symbolistów. Wychowanek Jana Matejki; rozpoczął swą długą drogę twórczą od realistycznych obrazów o tematyce historycznej oraz od kompozycji odwołujących się do polskiej poezji romantycznej oraz do martyrologii Sybiru. Malował portrety znanych osobistości krakowskich i lwowskich, a także członków najbliższej rodziny. Portretowane osoby zazwyczaj przebierał w najrozmaitsze kostiumy i obdarzał różnymi atrybutami. Częścią tych wizerunków było na ogół rozbudowane tło pejzażowe zaludnione fantastycznymi postaciami. Na bazie odwiecznych alegorii tworzył własny świat symboli przeplatających się w setkach obrazów, często porządkowanych w cykle tematyczne. Niektóre z nich stały się dziś dla nas nieczytelne. Najważniejszy w twórczości Malczewskiego cykl Zatruta studnia powstał w latach 1905-1906.
Informacje dla kupujących:

Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji "LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna).

 
Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 506 122 445
e-mail: aukcje@artinfo.pl
 
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 7 dni od daty aukcji.
Organizator aukcji dolicza do kwoty wylicytowanej  opłatę aukcyjną oraz opłaty dodatkowe wynikające z oznaczeń katalogowych obiektu. Opłata aukcyjna stanowi część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
Do wybranych obiektów - oznaczonych w katalogu * - zostanie doliczona opłata wynikająca z tzw. droit de suite, tj. prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymywania wynagrodzenia z tytułu dokonanych zawodowo odsprzedaży oryginalnych egzemplarzy dzieł. Opłata będzie obliczana gdy równowartość kwoty wylicytowanej przekroczy 1000 zł. Do 500 000 zł wynosi 5% od kwoty wylicytowanej, a powyżej 500 000 zł wynosi 3% od kwoty wylicytowanej.

Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium.
Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.

biuro@artinfo.pl  |  www.artinfo.pl
Zgłoszenie chęci kupna obiektu
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem:
22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00)
email: aukcje@artinfo.pl