Prezentowany portret powstał w krakowskim okresie twórczości artysty i w sugestywny sposób pokazuje jak wiele Krzesz-Męcina wyniósł z zetknięcia się ze sztuką Młodej Polski. Forma portretu nie ma w sobie nic z charakterystycznej dla prac Męciny powstałych w Paryżu oficjalności. Zarówno kompozycja, kadrowanie, sposób malowania jak i żywa, ekspresywna kolorystyka wiążą obraz z polską redakcją secesji. Wyraźne są przede wszystkim związki z malarstwem Józefa Mehoffera, który podobnie jak Krzesz-Męcina wielokrotnie podejmował jako temat wizerunek kobiety nowoczesnej. Dekoracyjną, typową dla schyłku belle époque garderobę, w którą odziana jest "Pani J." odnaleźć można również na pracach innych polskich artystów. Kontekstem dla prezentowanego obrazu mogą być prace związanego z Warszawą (ale często wystawiającego również w Krakowie) Kazimierza Stabrowskiego, autora cyklu portretów uczestników balu w Filharmonii z 1907 roku.
PODATKI I OPŁATY: - Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) - w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych - w wysokości 15%.
MĘCINA-KRZESZ Józef
W latach 1877-1884 studiował w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych, gdzie od 1882 był uczniem Jana Matejki. W roku 1884 za obraz Bitwa pod Orszą otrzymał stypendium na dalsze studia w Paryżu.Studiował w szkole J.P. Laurensa, nawiązując wiele kontaktów z artystami francuskimi. W latach 1888-1892 wystawiał swe prace na oficjalnych Salonach, a w 1889 uzyskał mention honorable za Portret E. Chojeckiego. Wykonywał ilustracje do pism „Ilustration” i „Figaro Illustré”. W 1894 wraca do kraju po 10 letnim pobycie za granicą i wielu podróżach / Włochy, Anglia, Nowy Jork/. Osiada w Krakowie. Po 1920 przenosi się na stałe do Poznania. We wczesnym okresie twórczości pod wpływem Matejki malował głównie obrazy historyczne, później także sceny rodzajowe i religijne (cykl Ojcze nasz) oraz liczne portrety. Uczestniczył w wielu wystawach w kraju i za granicą (m.in. w Paryż, Petersburgu, Kijowie, Budapeszcie, Berlinie).
Informacje dla kupujących:
Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji"LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna).
Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 506 122 445
e-mail: aukcje@artinfo.pl
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 7 dni od daty aukcji.
Organizator aukcji do kwoty wylicytowanej dolicza opłatę aukcyjną. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) – w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych – w wysokości 15%.
W przypadku wybranych obiektów do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%.
Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium. Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl