Strona korzysta z plików cookies. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na ich zapisywanie na Twoim komputerze. Dowiedz się więcej. Zamknij
Artinfo.pl Portal Rynku Sztuki
ul. Dzielna 3, 00-162 Warszawa
tel. 022 818 94 68 | biuro@artinfo.pl
KARTA OBIEKTU
CURYŁO Julia | Jeff Koons i Damien Hirst dzielą rynek sztuki, 2013 r.

Julia CURYŁO (ur. 1986, Warszawa)

Jeff Koons i Damien Hirst dzielą rynek sztuki, 2013 r.

olej/płótno, 150 x 220 cm
sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: 'JULIA CURYŁO | "Jeff Koons & Damien Hirst share | the artmarket" 2013' oraz na blejtramie: 'Koons & Hirst'

WYSTAWIANY:
- Santa Monica Art. Studios, Sata Monica, Los Angeles, USA, 2016
- "Cudowne opowieści", wystawa indywidualna, Galeria Zamek Reszel 2.05.-29.06.2015
- Ostrale Festival of Contemporary Art, Drezno, Niemcy, 18.07.-28.09.2014
- "Hello Modernity", wystawa indywidualna, Galeria Miejska Wrocław, Wrocław 11.10.-09.11.2013

LITERARTURA:
- Cudowne opowieści, katalog wystawy indywidualnej, Olsztyn 2015, s. 8
- Hello Modernity, katalog wystawy indywidualnej, Wrocław 2013, s. 33

"Curyło interesują również problemy współczesnego rynku sztuki, o czym traktuje praca 'Jeff Koons i Damien Hirst dzielą rynek sztuki'. Koons, który w 2007 roku stał się najdroższym żyjącym artystą, nie tylko jednak z tego powodu budzi zainteresowanie Curyło. W swoich wczesnych pracach odwołuje się ona często do estetyki kiczu i neopopu oraz dmuchanych obiektów tak bliskich amerykańskiemu artyście, który powiedział w wywiadzie dla "Chicago Magazine" w czerwcu 2008 roku: 'Dmuchane obiekty są dla mnie metaforą ludzi, życia i optymizmu. Najbardziej martwy obiekt, jaki mogę sobie wyobrazić, to właśnie dmuchany obiekt, który jest przebity i bez powietrza. Nigdy się nimi nie otaczam'. Podobnie jest u Curyło - dmuchane zwierzęta i postaci ludzkie na jej obrazach zawsze sprawiają, że przy nawet bardzo poważnej tematyce, ostatecznie praca jawi się jako żart, wyzwala uśmiech u widza i budzi jego sympatię (...) Również głównie ironia i rozbawienie towarzyszą obrazowi 'Jeff Koons i Damien Hirst dzielą rynek sztuki', mimo że artystka porusza w nim ważny problem, jakim jest funkcjonowanie współczesnego rynku sztuki. Dwaj giganci rynku sztuki - Jeff Koons i Damien Hirst unoszą się nad wodą niczym Chrystus nad jeziorem genezaret, współcześni bogowie wielbieni przez tłumy pochlebców. Podobnie jak w tradycyjnych przedstawieniach świętych, towarzyszą im ich atrybuty nawiązujące do najbardziej znanych dzieł - rekin i czaszka w przypadku Hirsta oraz dmuchane delfin i lalka Ciccioliny u Koonsa".
Ewa Sułek, Hello, Modernity, Galeria Miejska we Wrocławiu, 2013, s. 19


Studiowała na warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, gdzie obroniła dyplom w pracowni malarstwa prof. Leona Tarasewicza i pracowni sztuki w przestrzeni publicznej prof. Mirosława Duchowskiego w 2009. Jest autorką obrazów oraz instalacji prezentowanych w przestrzeni publicznej miasta. W styczniu 2010 wygrała konkurs zorganizowany przez działającą na stacji metra Marymont w Warszawie. Pokazany tam wielkoformatowy mural "Baranki Boże" przyniósł rozgłos artystce. W listopadzie tego samego roku Curyło otrzymała Grand Prix Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz nagrodę Galerii Miejskiej BWA w Bydgoszczy podczas PROMOCJI 2010 w Galerii Sztuki w Legnicy. W maju 2011 roku została nominowana do prestiżowej nagrody 10. Konkursu im. Gepperta. W tym samym roku odbyły się trzy indywidualne wystawy artystki: "Odpusty i cudowne widzenia" w Galerii Sztuki Wozownia w Toruniu, "Rzeczywistość magiczna", w Galerii Sztuki w Legnicy oraz "Odpusty i cudowne widzenia" w Galerii Szarej i Galerii Strefa A w Krakowie. Kolejne lata przyniosły następne liczne wystawy i prezentacje sztuki Curyło, w tym jej obiektów wystawianych w przestrzeni miasta, między innymi w Warszawie, Poznaniu (festiwal No Women No Art) i Bydgoszczy. W roku 2012 Julia Curyło znalazła się w pierwszej piętnastce rankingu najbardziej znaczących młodych artystów Kompas Młodej Sztuki. W tym samym roku otrzymała stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego przeznaczone na realizację serii rzeźb pneumatycznych "Kury".


PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) - w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych - w wysokości 15%.

cena wywoławcza: Informacja dostępna po wykupieniu abonamentu

Szczegółowe informacje o aukcji, na której licytowany był ten obiekt dostępne są po wykupieniu abonemantu.
 
Dodatkowy opis
Nota biograficzna:
CURYŁO Julia

Julia Curyło jest absolwentką warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, pracowni profesora Leona Tarasewicza który jako jeden z pierwszych dostrzegł dojrzałość i wyjątkowość jej sztuki (dyplom z wyróżnieniem 2009) oraz pracowni sztuki w przestrzeni publicznej prof. Mirosława Duchowskiego. W styczniu 2010 r. wygrała organizowany przez galerię Pociąg do Sztuki konkurs A19 i ozdobiła przestrzeń publiczną warszawskiego metra głośną pracą „Baranki Boże”, która stała się punktem wyjścia do zagorzałej dyskusji na temat religijności współczesnych Polaków. W listopadzie 2010 r. odniosła kolejny sukces zdobywając dwie nagrody (Grand Prix Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz nagrodę Galerii Miejskiej BWA w Bydgoszczy) w legnickich “Promocjach”. W lipcu 2011 r. otwarta została duża indywidualna wystawa Curyło „Odpusty i cudowne widzenia” w galerii Wozownia w Toruniu. Była ona poświęcona wątkom pop-religijnym w twórczości artystki.

Julia Curyło:
“Celowo, nie podążam za przyjętymi schematami, popularnymi, środowiskowymi normami. Interesuje mnie łączenie i wzajemne oddziaływanie tego, co wzniosłe z tym, co przyziemne; gram elementami kultury wysokiej i popkultury. Ciekawi mnie zarówno świat masowej wyobraźni jak i religii. Lubię, gdy obraz ma w sobie żart, dwuznaczność, czasem alegorię. I choć samo malarstwo traktuję poważnie, to moimi pracami często puszczam do widza oko

Informacje dla kupujących:

Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji "LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna).

 
Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 506 122 445
e-mail: aukcje@artinfo.pl
 
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 7 dni od daty aukcji.

Organizator aukcji do kwoty wylicytowanej dolicza opłatę aukcyjną. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) – w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych – w wysokości 15%.

Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium.
Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.

biuro@artinfo.pl  |  www.artinfo.pl
Zgłoszenie chęci kupna obiektu
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem:
22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00)
email: aukcje@artinfo.pl