Strona korzysta z plików cookies. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na ich zapisywanie na Twoim komputerze. Dowiedz się więcej. Zamknij
Artinfo.pl Portal Rynku Sztuki
ul. Dzielna 3, 00-162 Warszawa
tel. 022 818 94 68 | biuro@artinfo.pl
KARTA OBIEKTU
CURYŁO Julia | Trójca, 2015 r.

Julia CURYŁO (ur. 1986, Warszawa)

Trójca, 2015 r.

olej/płótno, 176 x 140 cm
sygnowany p.d.: 'Curyło'

WYSTAWIANY:
- Julia Curyło, Widzenia meta-fizyczne, Uniwersytet Mikołaja Kopernika, Instytut Fizyki i Informatyki Stosowanej, Toruń, 17-28.12.2017
- porównaj: Apollo 11, Orzeł wylądował, Ausstellungzentrum Pyramide Berlin, Berlin, 2017
- Julia Curyło, Cudawianki, Galeria -1, Warszawa, 22.06-7.09.2017
- Julia Curyło, Malarstwo, BWA Gorzów Wielkopolski, 11.03-16.04.2017
- Julia Curyło, Cudowne widzenia, Galeria Scena, Koszalin, 12.08-4.09.2016
- Julia Curyło, Cudownie widzenia, Galeria Miejsce Sztuki 44, Świnoujście, 2.07-10.08.2016
- porównaj: Apollo11- Orzeł wylądował, Galeria Sztuki Wozownia, Toruń, 12.02-6.03.2016
- porównaj: Apollo11- Orzeł wylądował, BWA Zielona Góra, 7-30.08.2015
LITERATURA:
- Julia Curyło, Cudowne opowieści. Julia w krainie czarów, katalog wystawy, Olsztyn, s. 7 (il.)

"Trójca to przedstawienie Boga występującego w Trzech Osobach, oraz odwołanie do Pisma Świętego, gdzie w Księdze Rodzaju (1,1-2,4a) czytamy, że trzeciego dnia Bóg stworzył ląd i rośliny. Również trzeciego dnia po ukrzyżowaniu Zmartwychwstał Jezus Chrystus. Zastanawiającym jednak na obrazie u Curyło faktem jest to, że przedstawiony na nim przypuszczalnie Duch Święty, ukazany został pod postacią dmuchanej owieczki, a nie w formie gołębicy - jak ma to miejsce w tradycyjnych przedstawieniach odnoszących się do tematyki świętej Trójcy. Znając wcześniejszą twórczość malarki, oraz kierunek w którym podąża, można z pewnością stwierdzić, że wdrażając pewien zabieg 'podmieniania' znanych nam postaci biblijnych i tworzenia przez to nieco nowej narracji, rozpoczyna ona grę z widzem, czyni pewnego rodzaju 'sprawdzian' dla społeczeństwa ze znajomości ikonografii chrześcijańskiej. To czy go zdamy, czy też nie, zależy już indywidualnie od nas samych, od stopnia naszej religijności, od naszego postrzegania świata i znajomości biblijnej tematyki (...)'. Dmuchane baranki u Curyło stanowią jedną z najbardziej rozpoznawalnych cech charakterystycznych dla jej twórczości. To właśnie one stały się bohaterkami jej najpopularniejszych prac i to nimi artystka wzbudziła największe kontrowersje. Są one zawsze nadmuchane, niewinne, a zarazem kuszące. Przyciągają widza do siebie swym dwulicowym obliczem: z jednej strony tym czystym, nieskalanym odwołującym się do tradycji biblijnej, oraz drugim - tym erotycznym, zmysłowym i bardzo cielesnym".
JOANNA PANETH, KO(S)MICZNY OBRAZ RZECZYWISTOŚCI W TWÓRCZOŚCI JULII CURYŁO, s. 25-26

Studiowała na warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, gdzie obroniła dyplom w pracowni malarstwa prof. Leona Tarasewicza i pracowni sztuki w przestrzeni publicznej prof. Mirosława Duchowskiego w 2009. Jest autorką obrazów oraz instalacji prezentowanych w przestrzeni publicznej miasta. W styczniu 2010 wygrała konkurs zorganizowany przez działającą na stacji metra Marymont w Warszawie. Pokazany tam wielkoformatowy mural "Baranki Boże" przyniósł rozgłos artystce. W listopadzie tego samego roku Curyło otrzymała Grand Prix Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz nagrodę Galerii Miejskiej BWA w Bydgoszczy podczas PROMOCJI 2010 w Galerii Sztuki w Legnicy. W maju 2011 roku została nominowana do prestiżowej nagrody 10. Konkursu im. Gepperta. W tym samym roku odbyły się trzy indywidualne wystawy artystki: "Odpusty i cudowne widzenia" w Galerii Sztuki Wozownia w Toruniu, "Rzeczywistość magiczna", w Galerii Sztuki w Legnicy oraz "Odpusty i cudowne widzenia" w Galerii Szarej i Galerii Strefa A w Krakowie. Kolejne lata przyniosły następne liczne wystawy i prezentacje sztuki Curyło, w tym jej obiektów wystawianych w przestrzeni miasta, między innymi w Warszawie, Poznaniu (festiwal No Women No Art) i Bydgoszczy. W roku 2012 Julia Curyło znalazła się w pierwszej piętnastce rankingu najbardziej znaczących młodych artystów Kompas Młodej Sztuki. W tym samym roku otrzymała stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego przeznaczone na realizację serii rzeźb pneumatycznych "Kury".

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.

cena wywoławcza: Informacja dostępna po wykupieniu abonamentu

Szczegółowe informacje o aukcji, na której licytowany był ten obiekt dostępne są po wykupieniu abonemantu.
 
Dodatkowy opis
Nota biograficzna:
CURYŁO Julia

Julia Curyło jest absolwentką warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, pracowni profesora Leona Tarasewicza który jako jeden z pierwszych dostrzegł dojrzałość i wyjątkowość jej sztuki (dyplom z wyróżnieniem 2009) oraz pracowni sztuki w przestrzeni publicznej prof. Mirosława Duchowskiego. W styczniu 2010 r. wygrała organizowany przez galerię Pociąg do Sztuki konkurs A19 i ozdobiła przestrzeń publiczną warszawskiego metra głośną pracą „Baranki Boże”, która stała się punktem wyjścia do zagorzałej dyskusji na temat religijności współczesnych Polaków. W listopadzie 2010 r. odniosła kolejny sukces zdobywając dwie nagrody (Grand Prix Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz nagrodę Galerii Miejskiej BWA w Bydgoszczy) w legnickich “Promocjach”. W lipcu 2011 r. otwarta została duża indywidualna wystawa Curyło „Odpusty i cudowne widzenia” w galerii Wozownia w Toruniu. Była ona poświęcona wątkom pop-religijnym w twórczości artystki.

Julia Curyło:
“Celowo, nie podążam za przyjętymi schematami, popularnymi, środowiskowymi normami. Interesuje mnie łączenie i wzajemne oddziaływanie tego, co wzniosłe z tym, co przyziemne; gram elementami kultury wysokiej i popkultury. Ciekawi mnie zarówno świat masowej wyobraźni jak i religii. Lubię, gdy obraz ma w sobie żart, dwuznaczność, czasem alegorię. I choć samo malarstwo traktuję poważnie, to moimi pracami często puszczam do widza oko

Informacje dla kupujących:

Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji "LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna).

 
Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 693 108 148
e-mail: aukcje@artinfo.pl
 
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 7 dni od daty aukcji.

Organizator aukcji do kwoty wylicytowanej dolicza opłatę aukcyjną. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.

W przypadku wybranych obiektów do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%.

Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium.
Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.

biuro@artinfo.pl  |  www.artinfo.pl
Zgłoszenie chęci kupna obiektu
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem:
22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00)
email: aukcje@artinfo.pl