olej/płótno (dublowane), 72 x 130 cm sygnowany p.d.: `Karol Pustelnik` na odwrociu sygnowany i datowany: `Karol Pustelnik | 1956` oraz papierowa naklejka CBWA, Kraków
WYSTAWIANY: - Salon Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych, Pałac Sztuki (CBWA), Kraków, 1957
Prezentowana kompozycja "Poranek" jest interesującym przykładem wczesnego dzieła artysty. Obraz powstał, kiedy Pustelnik działał w orbicie reaktywowanej w 1957 roku Grupy Krakowskiej. Koniec lat 50. był dla jego twórczości szczególnie owocny w eksperymenty, niewątpliwie spowodowane kontaktami z plejadą krakowskich artystów: Maria Jaremą, Jonaszem Sternem, Tadeuszem Kantorem, Tadeuszem Brzozowskim i Erną Rosenstein. W tym czasie Pustelnik pozostawał też otwarty na trendy awangardowe docierające z Zachodu. Nigdy nie powielał jednak obcych formuł. W jego sztuce, tak jak na prezentowanym obrazie, zobaczyć można raczej próbę podjęcia dialogu z aktualnymi koncepcjami rozwiązania płaszczyzny malarskiej. U schyłku lat 50. Pustelnik eksperymentował z malarstwem abstrakcyjnym, informelem i, unikatową na tle prac innych artystów Grupy Krakowskiej, dekoracyjną barwną paletą.
Artysta ukończył Państwowy Instytut Sztuk Plastycznych w 1939 roku. Znaczną część okupacji spędził na przymusowych robotach w Niemczech. Po wojnie kontynuował swoją edukację artystyczną, zwieńczoną dyplomem z konserwacji (1952) w krakowskiej ASP, gdzie studiował pod kierunkiem m.in. takich artystów jak Tadeusz Kantor, Henryk Uziembło czy Mieczysław Wejman. Od 1953 brał udział w wystawach okręgowych krakowskiego ZPAP, a od 1956 uczestniczył w Salonie Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie. Pustelnik tworzył zarówno malarstwo abstrakcyjne (olejne, wielkoformatowe płótna), jak również realistyczne. Ważnym doświadczeniem w jego biografii artystycznej był kubizm, a potem taszyzm: eksperymenty z kolorem i materią malarską. Prace artysty znajdują się w zbiorach Muzeów Narodowych w Warszawie i w Krakowie, w Muzeum Sztuki w Łodzi, w zbiorach Muzeów Okręgowych w Lublinie, Bydgoszczy, Tarnowie, Chełmnie, Bielsku-Białej, w zbiorach Muzeum E. Zegadłowicza w Gorzeniu oraz kolekcjach prywatnych w kraju i za granicą (w Szwecji, Szwajcarii, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Czechach).
Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji"LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna).
Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 506 122 445
e-mail: aukcje@artinfo.pl
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 7 dni od daty aukcji.
Organizator aukcji do kwoty wylicytowanej dolicza opłatę aukcyjną. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) – w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych – w wysokości 15%.
Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium. Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl