brąz, drewno, 23 x 15 x 9,5 cm sygnowany u dołu: 'KZ| II'
"Metal żyje tu niczym źródło, w którym pulsuje nieustannie ten sam ruch. W dziewczynach Zielińskiego jest często jakiś nastrój wsłuchania się, jakby wnętrze, całkowite zajęcie się sobą, które nadaje rzeźbie spokój". PRZEMYSŁAW TRZECIAK
Kazimierz Zieliński studiował na warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. W swojej twórczości połączył doświadczenia płynące z nauki pod okiem Mariana Wnuka, tworzącego monumentalne rzeźby oraz Tadeusza Breyera, medaliera, projektanta monet i miniaturowej rzeźby. Twórczość Kazimierza Zielińskiego obejmowała zarówno rzeźbę monumentalną, jak i kameralną, najczęściej wykonywaną w metalu, ale także w mniej popularnych materiałach, takich jak cement i ceramika. W swojej twórczości często odwoływał się do polskiej historii oraz wybitnych, zasłużonych postaci, takich jak Chopin, Kołłątaj, z kolei w płaskorzeźbach i elementach architektonicznych sięgał do własnych doświadczeń ze służby wojskowej, odwołując się do wątków wojskowych i manierystycznych. Na przeciwległym biegunie sytuuje się jego kobiece akty, zredukowane i pozbawione detalu sylwetki zbliżają się do realizacji z nurtu abstrakcji organicznej, reprezentowanej przez Henry’ego Moore’a. Pojedynczą sylwetkę, pomimo niewielkich rozmiarów, cechuje monumentalność wynikająca ze zintegrowanej i syntetycznej formy. Klasyczne piękno funkcjonujące od starożytności zostało zastąpione afirmacją ludzkiej witalności, siły i sensualności. W formalnym aspekcie prace zachwycają świadomością artysty zarówno w kształtowaniu bryły, jak i szacunku wobec zastosowanego materiału, którego dokładne wypolerowanie sugeruje napięcie i jędrność młodzieńczego ciała.
Artysta ukończył Wydział Rzeźby Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Współpracował z utalentowanymi twórcami, m.in. profesorami Tadeuszem Breyerem oraz Marianem Wnukiem. W 1959 zainicjował powstanie Zakładów Metalu w warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych i został ich organizatorem. Wykładał na Wydziale Rzeźby aż do przejścia na emeryturę.
PODATKI I OPŁATY: - Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
Studia podjął w 1946 roku w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Gdańsku, a równocześnie odbywał służbę wojskową w Marynarce Wojennej. Od 1949 roku studiował na Wydziale Rzeźby Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, gdzie od 1950 powierzono mu obowiązki asystenckie. W 1959 roku zainicjował powstanie Zakładu Metalu w warszawskiej ASP, którego był organizatorem. Praca pedagogiczna na Wydziale Rzeźby w warszawskiej ASP była bardzo istotnym nurtem w życiu prof. Kazimierza Zielińskiego, którą kontynuował nieprzerwanie, aż do przejścia na emeryturę. Otrzymał 20 nagród, wyróżnień i medali za działalność artystyczną raz kilka odznaczeń państwowych.
W twórczości Kazimierza Zielińskiego najważniejsze miejsce zajmował akt kobiecy, który stanowił główny motyw jego zainteresowań. W kilku polskich miastach znajdują się realizacje rzeźbiarskie zarówno dużych, jak i kameralnych form o tej tematyce.
Artysta pracował twórczo także w zakresie płaskorzeźby i linorytu, w których można odnaleźć tematykę marynistyczną i wojskową, związaną z jego osobistymi przeżyciami i doświadczeniami. Projektował także medale i tablice pamiątkowe w wielu miastach Polski.
Ważniejsze realizacje rzeźbiarskie znajdują się m.in. w Warszawie, Kopenhadze, Olsztynie, Mławie, Kętrzynie, Płocku i Ostrołęce. Natomiast rzeźby kameralne zostały zakupione do muzeów i zbiorów prywatnych w kraju oraz w Niemczech, Danii, Holandii, Kanadzie, Norwegii, Szwecji, USA, Włoszech i Japonii.
Kazimierz Zieliński miał 15 wystaw indywidualnych w kraju i za granicą oraz uczestniczył w 40 zbiorowych wystawach krajowych oraz 16 wystawach zagranicznych (m.in. Niemcy, Holandia, Norwegia).
Informacje dla kupujących:
Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji"LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna).
Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 506 122 445
e-mail: aukcje@artinfo.pl
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 7 dni od daty aukcji.
Organizator aukcji do kwoty wylicytowanej dolicza opłatę aukcyjną. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
W przypadku wybranych obiektów do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%.
Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium. Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.
Ceny wywoławcze.
Dom Aukcyjny Desa Unicum nie publikuje w katalogu cen wywoławczych.
W takim przypadku licytacja rozpoczyna się od podawanej przez aukcjonera w trakcie aukcji ceny wywoławczej, która zwyczajowo zawarta jest między połową a trzy czwarte dolnej granicy estymacji.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl