Olej, płótno naklejone na tekturę; 28 x 36 cm Sygnowany p. d. monogramem: KW | 1947 Na odwrociu nalepka: Stanisławowi [... ] | Balickiemu | Naczelnemu redaktorowi "Dziennika | Polskiego" i "Dziennika Literackiego" |na pamiątkę współpracy | w Jego poczytnych pismach | Kraków 6. IV. 1948 Konrad Winkler
W czasie I wojny światowej studiował w krakowskiej ASP w pracowni I. Pieńkowskiego. Należał do grupy Formiści, z którą wystawiał w Krakowie, Warszawie, Poznaniu i Lwowie. Studia artystyczne kontynuował w okresie 1924-27 w Akademii Lothe`a w Paryżu. Po powrocie do kraju przeniósł się do Warszawy, gdzie eksponował swe obrazy na Salonach IPS. W 1927 roku podjął próbę reaktywowania ruchu formistycznego, organizując w Warszawie ostatnią zbiorową wystawę tej grupy. Indywidualne wystawy artysty miały miejsce w Warszawie w Salonie Garlińskiego, IPS. Niemal cały jego dorobek został zniszczony w czasie Powstania Warszawskiego. Po wojnie osiadł w Krakowie. W okresie formistycznym poszukiwał nowych środków wyrazu łączących formułę malarstwa wypracowaną przez Cézanne`a i kubistów z elementami polskiego folkloru. Sprowadzone do prostych figur geometrycznych formy wpisywał w płaskie, dekoracyjne, zrytmizowanie kompozycje; stosował wąską gamę zmatowiałych barw. Czerpał również inspiracje ze sztuki ludowej poddając elementy obrazu prymitywizującej stylizacji. Poza malarstwem olejnym uprawiał także technikę akwarelową i malarstwo na szkle.
WINKLER Konrad
Studia artystyczne rozpoczął w krakowskiej ASP w pracowni Ignacego Pieńkowskiego. Należał do „Formistów”, z którymi wystawiał w latach 20. w Krakowie, Warszawie, Poznaniu i Lwowie. Edukacje artystyczną kontynuował w okresie 1924 - 1927 w Akademii Lothe’a w Paryżu. Po powrocie do Polski przeniósł się do Warszawy, gdzie rezentował swoje prace na salonach IPS, w Salonie Garlińskiego, wziął udział w ekspozycji awangardowej grupy „Praesens”. Wybitny przedstawiciel „Ecole de Paris”, łączący formułę wypracowaną przez Cezanne’a z elementami polskiego folkloru. W okresie powojennym w jego twórczości ujawniły się reminiscencje formistycznych doświadczeń. Pejzaże, widoki miast cechowała prostota kompozycyjna i geometryzacja kształtów.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl