olej/tektura, 34,5 x 46 cm sygnowany i datowany p.d.: `K | W | 1951`
Artysta jest jednym z nielicznych przedstawicieli awangardy dwudziestolecia, którzy po wojnie mogli kontynuować pracę twórczą. Prezentowany obraz "Pastwisko" może posłużyć za reprezentatywny przykład konsekwencji artystycznych poszukiwań artysty, który w latach dwudziestych stał w pierwszym szeregu polskiej awangardy. "Pastwisko" łączy w sobie kubizujący sposób myślenia o płaszczyźnie obrazu i schematy malarstwa ludowego, którymi Winkler inspirował się właściwie od początku swojej kariery. Wpływ ludowości i prymitywizmu daje o sobie znać m.in. w sposobie modulowania perspektywy. Kompozycja obrazu oparta jest na literze V. Wyważony układ form jest podkreślony przez stonowaną, ograniczoną do trzech głuchych barw (błękitu, zieleni i brązu) kolorystykę. Konrad Winkler był nie tylko malarzem, ale też krytykiem i teoretykiem sztuki. Należał do Formistów i był historiografem grupy. Jeszcze w młodości zetknął się z Tytusem Czyżewskim, który wywarł istotny wpływ na wybór życiowej drogi Winklera. Artysta studiował początkowo historię sztuki we Lwowie, ale w 1916 roku przeniósł się do Krakowa. W 1917 związał się z grupą Ekspresjonistów Polskich, przemianowaną późnej na Formistów. W latach 1919-21 redagował razem z Tytusem Czyżewskim i Leonem Chwistkiem pismo "Formiści", które miało za zadanie propagowanie nowego kierunku w sztuce i literaturze. Od 1924 roku studiował w Paryżu na Académie Lhote. W dwudziestoleciu znany był nie tylko jako malarz, ale także sportowiec. W 1910 roku w współorganizował Krakowski Klub Szermierzy, działał w AZS Kraków i uczestniczył w Igrzyskach Olimpijskich w Paryżu w 1924 r.
WINKLER Konrad
Studia artystyczne rozpoczął w krakowskiej ASP w pracowni Ignacego Pieńkowskiego. Należał do „Formistów”, z którymi wystawiał w latach 20. w Krakowie, Warszawie, Poznaniu i Lwowie. Edukacje artystyczną kontynuował w okresie 1924 - 1927 w Akademii Lothe’a w Paryżu. Po powrocie do Polski przeniósł się do Warszawy, gdzie rezentował swoje prace na salonach IPS, w Salonie Garlińskiego, wziął udział w ekspozycji awangardowej grupy „Praesens”. Wybitny przedstawiciel „Ecole de Paris”, łączący formułę wypracowaną przez Cezanne’a z elementami polskiego folkloru. W okresie powojennym w jego twórczości ujawniły się reminiscencje formistycznych doświadczeń. Pejzaże, widoki miast cechowała prostota kompozycyjna i geometryzacja kształtów.
Informacje dla kupujących:
Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji"LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna).
Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 506 122 445
e-mail: aukcje@artinfo.pl
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 7 dni od daty aukcji.
Organizator aukcji do kwoty wylicytowanej dolicza opłatę aukcyjną. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) – w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych – w wysokości 15%.
Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium. Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl