Alexandre de Paris, L’ombre d’Alexandre (Aleksander Paryża, Cień Aleksandra) z cyklu Alexandre
1978 dwie odbitki żelatynowo-srebrowe, 18,8 × 28 cm (21,5 × 29 cm), 18,8 × 28 cm (22 × 28,5 cm), sygn., dat. i tytuł na przodzie vintage prints
Praca była, ujętym przez Pruszkowskiego w konceptualne ramy, sygnałem egzystencjalnym sensu ludzkiego istnienia, podmiotowości bezdomnego, jego anonimowej obecności i śladu nieobecności w rozwiniętych cywilizacjach współczesnego świata. Po latach artysta tak tłumaczy okoliczności powstania tych fotografii: "Pierwszą motywacją, jak dla wielu fotografów zajmujących się modą, fotografią użytkową, czy dziennikarską, było fotografowanie czegoś, co nikogo nie interesuje i nie wiąże się ze światem konsumpcji i pieniądza, któremu fotografia jest w swej ogromnej części podporządkowania. Zainteresowanie się pojedynczym bytem i przejęcie się jego nic nie znaczącym zniknięciem, wynikało z wątpliwości dotyczących funkcjonowania społeczeństwa totalnie konsumpcyjnego". Fotografie wielokrotnie wystawiane. Wybrane publikacje: Liberation, Sandwich (Nr 21, 19/04/1980); Jerzy Lewczyński, Antologia fotografii polskiej 1839-1989 (Lucrum, 1999).
PRUSZKOWSKI Krzysztof
Studiował na Wydziale Architektury Politechniki Warszawskiej w latach 1960-65. W 1967 r. wyjechał do Francji, gdzie w 1970 r. opublikował w prasie francuskiej pierwsze zdjęcia. W 1977 r. powstał pierwszy jego znany cykl o reportażowo-socjologicznym charakterze zatytowany" Barierka", a w roku następnym powstała do niego książka i film. W 1978 r. powstał "Alexandre", opowiadający historię paryskiego kloszarda, będący filozoficznym traktatem na temat istnienia i śmierci w wymiarze transcendentalnym. W 1981 r. Pruszkowski pojawił się w Polsce fotografować Solidarność. Od 1984 r. realizuje własną koncepcję artystyczną, polegającą na wielokrotnym nakładaniu i naświetlaniu zdjęć bliskich sobie tematycznie i formalnie. Twórczość Pruszkowskiego odwołuje się do grafiki, przypominając formalnie efekty wizualne technik szlachetnych. W pracach tych artysta dokonuje syntezy materiału fotograficznego tyleż w warstwie formalnej, co symbolicznej.
Informacje dla kupujących:
Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji"LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna).
Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 506 122 445
e-mail: aukcje@artinfo.pl
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 7 dni od daty aukcji. Organizator aukcji dolicza 15% opłatę do ceny sprzedaży.
Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium. Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl