1996 gelatin silver print, 30.4 x 44.7 cm (41 x 53.8 cm), signed, dated and titled on the reverse
Since the 1980s, the artist has been making photographs using his own method known as photosynthesis. By capturing multiple shots of the same object, view, person or situation at short time intervals, Pruszkowski manages to produce images with painting-like qualities. This is how he recollects taking this photograph: "In the winter of 1996, I was invited to show my photosynthetic photographs in Canada. Taking the opportunity, I asked the organisers about a place in their vicinity that would be most typical of Canada and would be best suited for my photosynthetic photographs. They recommended the famous Royal Canadian Mounted Police Academy in Reginia, lying 250 miles away from the town I was to stay in. Because the winter of 1996 was a "winter of the century," the car was moving slowly, at the prescribed speed, so I had 5 hours to photograph the white road against the background of the white Canadian plain..." Publication: Masters of Polish Landscape. A Photographic Almanac (Fine Grain, 2000).
PRUSZKOWSKI Krzysztof
Studiował na Wydziale Architektury Politechniki Warszawskiej w latach 1960-65. W 1967 r. wyjechał do Francji, gdzie w 1970 r. opublikował w prasie francuskiej pierwsze zdjęcia. W 1977 r. powstał pierwszy jego znany cykl o reportażowo-socjologicznym charakterze zatytowany" Barierka", a w roku następnym powstała do niego książka i film. W 1978 r. powstał "Alexandre", opowiadający historię paryskiego kloszarda, będący filozoficznym traktatem na temat istnienia i śmierci w wymiarze transcendentalnym. W 1981 r. Pruszkowski pojawił się w Polsce fotografować Solidarność. Od 1984 r. realizuje własną koncepcję artystyczną, polegającą na wielokrotnym nakładaniu i naświetlaniu zdjęć bliskich sobie tematycznie i formalnie. Twórczość Pruszkowskiego odwołuje się do grafiki, przypominając formalnie efekty wizualne technik szlachetnych. W pracach tych artysta dokonuje syntezy materiału fotograficznego tyleż w warstwie formalnej, co symbolicznej.
Informacje dla kupujących:
Bidders who cannot participate in the auction in person can place their bids (specifying their maximum bid) on the days directly preceding the auction. The organiser’s staff will bid on their behalf (the maximum declared bid being confidential). Bids can be submitted at the following phone numbers: +48 506 122 445, +48 22 818 94 68.
Bidders can bid for individual lots by phone, provided they contact the organiser prior to the auction.
An extra commission fee of 15% is charged by the organiser on the hammer price. The fee is also charged on any post-auction sale.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl