Strona korzysta z plików cookies. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na ich zapisywanie na Twoim komputerze. Dowiedz się więcej. Zamknij
Artinfo.pl Portal Rynku Sztuki
ul. Dzielna 3, 00-162 Warszawa
tel. 022 818 94 68 | biuro@artinfo.pl
KARTA OBIEKTU
Grupa KwieKulik | 'E. Dwurnik represents...', 1977

KwieKulik Grupa (1971 - 1987)

'E. Dwurnik represents...', 1977

gelatin silver print on Baryta paper, 18 x 24 cm
Pracownia Dzialan Dokumentacji i Upowszechniania Kwiekulik, Sztuka uslugi, the author's stamp on the reverse 'KWIEKULIK | COPYRIGHT'

This is an artistic duo of Przemyslaw Kwiek and Zofia Kulik. In the beginning of the 1970s KwieKulik in cooperation with Jan Stanislaw Wojciechowski and Pawel Kwiek (the student of the Film School in Lodz, the brother of Przemyslaw Kwiek) created a pioneer formula of multimedia performance. The performance, which consisted of a concurrent projection of diapositives and films for several screens, was presented before a large audience at a film room on 27 June 1971 at the Artistic Schools Students Festival in Nowa Ruda. The innovation consisted of interrupting projections many times and continuing the actions from the screen with the audience, which was also registered on film. KwieKulik were not only the forerunners of the art of performance, but also of the interactive art. From 1972 to 1974 KwieKulik collaborated with Dobromierz. In this work, the body of a naked child is the object of operations which show both oppresiveness of culture and politics, and building the identity of a unit through social impact. Until this time it is most likely that only Günter Brus used his child in his art, but in a very different way, compliant with the conventional, ‘normal’ treating of children. His daughter Diana was laying on the pillow. On the other hand, Dobromierz was correlated with different objects, surrounded with them, and, finally, put inside them, as in the flush toilet, or wrapped with the intestine of a eviscerated duck. In the beginning of the 1970S they were members of the ‘Gallery’ Committee at the University of Warsaw in Krakowskie Przedmiescie (later the Repassage gallery).

Additional Charge Details:
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 18 %.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.

cena wywoławcza: Informacja dostępna po wykupieniu abonamentu

Szczegółowe informacje o aukcji, na której licytowany był ten obiekt dostępne są po wykupieniu abonemantu.
 
Dodatkowy opis
Nota biograficzna:
Grupa KwieKulik

Grupę KwieKulik tworzyli Przemysław Kwiek i Zofia Kulik.

Jako duet artystyczny praktycznie zaczęli działać od 1971 roku, wcześniej jednak (i później) artyści uczestniczyli wspólnie w grupowych wydarzeniach. Za datę końcową twórczej współpracy przyjmują rok 1987. Swoją sztukę KwieKulik określali jako Działania Dokumentowane (dokamerowe). Przez Działanie rozumieli poddawanie materiałów, postaci i sytuacji transformacjom (proces), których etapy (fazy) rejestrowali za pomocą mediów mechanicznych (aparat fotograficzny, kamera filmowa, magnetofon), ale także często posługiwali się opisem i komentarzem słownym (notatki), które są bogatym źródłem informacji na temat kontekstów ich
Działań.

Za pierwszą realizację, jako Działanie Dokumentowane, uznają pracę Przemysława Kwieka z 1967 roku. Było to studium postaci (leżącej pod horyzontem) w pracowni rzeźby ASP (sześć udokumentowanych faz (odmian) w glinie i trzy udokumentowane fazy w gipsie). Od tego momentu zaczyna się (potem z Zofią Kulik) rozwijanie tej metody tworzenia „dzieł”, a także budowanie aparatu pojęciowego, którym artyści posługiwali się w swojej praktyce artystycznej. Dokumentując swoją sztukę programowo, niejako przy okazji dokumentowali sztukę efemeryczną innych artystów (głównie w latach 70.).

W swoim domu stworzyli Pracownię Działań, Dokumentacji i Upowszechniania (PDDiU). Archiwum PDDiU, na które składają się negatywy, diapozytywy, filmy, nagrania, druki artystyczne, jest w Polsce jednym z największych zbiorów sztuki procesualnej i kontekstualnej.

Od roku 1987 Kwiek i Kulik pracują indywidualnie, a także indywidualnie prezentują swój wspólny dorobek z lat 1970-1987 oraz z lat wcześniejszych. Takie stanowisko pozwala zarówno Zofii Kulik jak i Przemysławowi Kwiekowi w sposób otwarty, twórczy i subiektywny traktować historię swojej sztuki.

Informacje dla kupujących:

Bidders who cannot participate in the auction in person can place their bids (specifying their maximum bid) on the days directly preceding the auction. The organiser’s staff will bid on their behalf (the maximum declared bid being confidential). Bids can be submitted at the following phone numbers: +48 506 122 445, +48 22 818 94 68.
Bidders can bid for individual lots by phone, provided they contact the organiser prior to the auction.

biuro@artinfo.pl  |  www.artinfo.pl
Zgłoszenie chęci kupna obiektu
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem:
22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00)
email: aukcje@artinfo.pl