żelazo patynowane, juta, żywica, 158 x 310 x 44 cm sygn. na podstawie: monogram artystki [MA] FURGON II 93
PROWENIENCJA: Warszawa, kolekcja prywatna kolekcja własna artystki WYSTAWIANY: Wystawy Furgonu II w wersji z figurą siedzącą: Madryt, Galeria Marlborough, 21 września - 22 października 1994. Düseldorf, Instytut Polski, 30 listopada 1993 - 23 stycznia 1994. Orońsko, Centrum Rzeźby Polskiej, 29 kwietnia - 4 września 1995. Warszawa, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, 18 września - 19 listopada 1995. Wystawy Furgonu II w wersji z figurą stojącą: Oliwa, Pałac Opatów, 14 grudnia 1997 - 25 lutego 1998. Szczecin, Zamek Książąt Pomorskich, 17 grudnia 1999 - 30 stycznia 2000. Warszawa, Galeria przy Operze, 2000. Legnica, Galeria Sztuki czerwiec - lipiec 2002. Bratysława, Danubiana Meulensteen Art Museum, 19 maja - 18 czerwca 2004. Czechy, Muzeum Sztuki w Ołomuńcu, 12 maja - 28 sierpnia 2011. Kielce, Galeria Winda, 15 maja - 15 czerwca 2014.
* droit de suite
REPRODUKOWANY: Magdalena Abakanowicz [Katalog wystawy], Galeria Marlborough, 1994, poz. 4, s. 23. Magdalena Abakanowicz - rzeźba [Katalog wystawy], red. Anna Adamiak, Galeria Instytutu Polskiego w Düseldorfie, 1993, s. 18. Magdalena Abakanowicz [Katalog wystawy], Centrum Rzeźby Polskiej Orońsko; Centrum Sztuki Współczesnej, Zamek Ujazdowski, Warszawa, Muzeum Narodowe w Gdańsku, Pałac w Oliwie, 1995. Magdalena Abakanowicz [Katalog wystawy], red. Abakanowicz M., Hermansdorfer M., Stanisławski R., Galeria Sztuki w Legnicy, 2002. Art Review, Winter/2004, s. 15. Magdalena Abakanowicz: život a dílo [Katalog wystawy], red. Abakanowicz M., Antenucci BechererJ., Zatloukal P., Muzeum Sztuki w Ołomuńcu, 2011 s. 79. Magdalena Abakanowicz, Galeria Winda, Kielce, 2014, s. nlb.
Studiowała w latach 1950-1954 w warszawskiej ASP. Pierwsze prace, które przyniosły jej międzynarodową sławę to monumentalne, przestrzenne gobeliny o reliefowej fakturze - Abakany.
Rzeźby wykonywała w wielu technikach i różnych materiałach: ceramice, drewnie, brązie, materiałach syntetycznych - zarówno figuratywne, jak i niefiguratywne.
Wykonała i zrealizowała wiele projektów dla miejsc publicznych i muzeów. W latach 1965-1990 wykładała w poznańskiej ASP. Jest autorką wielu erudycyjnych esejów poświęconych sztuce, mitologii i religii. W roku 1965 otrzymała nagrodę Grand Prix na Biennale Sao Paulo. Przez krytykę światową jest zaliczana do ścisłej czołówki artystów XX wieku.
Informacje dla kupujących:
Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji"LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna).
Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 506 122 445
e-mail: aukcje@artinfo.pl
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 7 dni od daty aukcji.
Organizator aukcji dolicza 18% opłatę do ceny sprzedaży.
W przypadku wybranych obiektów - oznaczonych w katalogu * - do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%.
Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium. Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl