HUGON OPIERAJĄCY SIĘ ZALOTOM ALMANASARIS (Scena z poematu Oberon (1780) Christopha Martina Wielanda, 1733-1813) 1842 r.
Olej na płótnie 98 x 120 cm Sygnowany p.d. - "M. Piotrowski / 1842"
Wystawiany - Wybór dzieł sztuki polskiej i z Polską związanych ze zbiorów Fundacji imienia Ciechanowieckich, Zamek Królewski w Warszawie, październik - grudzień 1989, poz. kat. 21, il. 7. Literatura - Wybór dzieł sztuki polskiej i z Polską związanych ze zbiorów Fundacji imienia Ciechanowieckich, Warszawa 1989, poz. kat. 35. - Słownik Artystów Polskich, t. VII, Warszawa 2003, s. 222. Od 1833 r. uczył się w berlińskiej Akademii Sztuk Pięknych, początkowo rysując gipsy i akty, następnie wstąpił do klasy malarstwa historycznego, prowadzonej przez Wilhelma Hensla. W latach studiów podejmował różnorodną tematykę, której poszczególne wątki rozwijał w późniejszej twórczości. Były to sceny rodzajowe, m.in. z życia studenckiego, portrety, obrazy religijne, historyczne. Do tych wczesnych prac należy również oferowany obraz, prezentowany na wystawie w 1842 r. Kontynuował naukę na akademii w Düsseldorfie, gdzie wywarła na niego wpływ osobowość jej dyrektora, Wilhelma Schadowa. W latach 1842-43 odbył dłuższą podróż do Włoch, ulegając wpływom grupy nazareńczyków. Wracając do Berlina zatrzymał się na krótko w Monachium. Następne lata spędził w Berlinie. Od 1849 r. zamieszkał na stałe w Królewcu, gdzie objął stanowisko profesora Akademii Sztuk Pięknych w klasie rysunku. Zajmował się także malarstwem monumentalnym, był m.in. współtwórcą polichromii auli Uniwersytetu i dekoracji królewskiej poczekalni dworca w Królewcu (zniszczone w czasie II wojny światowej). Choć wykształcił się i działał w kręgu sztuki niemieckiej, zawsze czuł się Polakiem, co często podkreślał, choćby przez tematykę swoich prac. W 1857 r. przyjechał do kraju, odwiedzając Warszawę, Częstochowę i Kraków. Od 1836 r. regularnie wystawiał w Berlinie, również w innych miastach Niemiec i Europy. Stale nadsyłał obrazy na wystawy w polskich Towarzystwach Sztuk Pięknych.
PIOTROWSKI Maksymilian Antonii
Od 1833r. uczył się w berlińskiej Akademii Sztuk Pięknych pod kierunkiem Wilhelma Hensla. Po studiach przebywał w Düsseldorfie. W latach 1842-43 odbył dłuższą podróż do Włoch, a wracając zatrzymał się w Monachium. Następne lata spędził w Berlinie. W roku 1849 otrzymał stanowisko profesora Akademii Sztuk Pięknych w Królewcu, gdzie osiadł na stałe. W 1857 roku przyjechał do kraju, odwiedzając Warszawę, Częstochowę i Kraków. Malował sceny rodzajowe, historyczne, religijne oraz portrety. Zajmował się także malarstwem monumentalnym, był m.in. współtwórcą polichromii auli Uniwersytetu i dekoracji poczekalni dworca w Królewcu. Choć wykształcił się i działał w kręgu sztuki niemieckiej, zawsze czuł się Polakiem. Od 1856 stale nadsyłał obrazy na wystawyw krakowskim TPSP, a w swoim malarstwie często podejmował tematy z historii Polski, co niejednokrotnie wytykali mu krytycy niemieccy.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl