Strona korzysta z plików cookies. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na ich zapisywanie na Twoim komputerze. Dowiedz się więcej. Zamknij
Artinfo.pl Portal Rynku Sztuki
ul. Dzielna 3, 00-162 Warszawa
tel. 022 818 94 68 | biuro@artinfo.pl
KARTA OBIEKTU
FEUERRING Maksymilian | Akt kobiecy siedzący, przed 1939 r.

Maksymilian FEUERRING (1896 Lwów -1985)

Akt kobiecy siedzący, przed 1939 r.

olej/płótno, 100 x 60 cm
sygnowany l.g.: 'mfeuerring'

Maksymilan Feuerring najczęściej kojarzony jest w ekspresyjno-kolorystycznym malarstwem, które tworzył po II wojnie światowej, mieszkając już w Australii. Artysta urodził się we Lwowie, w wykształcenie otrzymał Berlinie, Florencji i Rzymie. W latach 1927-29 przebywał w Paryżu. Malarz należał do lwowskiej grupy artystycznej Nowa Generacja, która promowała sztukę kolorystyczną i tradycjonalistyczną. Jej jedyna wystawa miała miejsce w lwowskim Towarzystwie Sztuk Pięknych w 1932 roku. Feuerring należał do młodszej generacji artystów lwowskich, aktywnych na polskiej scenie artystycznej w latach 30. XX wieku. Można wśród nich wymienić Stanisława Kramarczyka, Władysława Krzyżanowskiego, Marię Obrębską, Zygmunta Radnickiego, Otto Hahna, Andrzeja Pronaszkę, Margit Reich-Sielską i Romana Sielskiego, Ludwika Lille, Tadeusza Wojciechowskiego, Stanisława Teysseyre czy Marię Wodzicką. Prezentowany „Akt kobiecy siedzący” należy łączyć z przedwojennym okresem Feuerringa, gdy artysta hołdował malarskiej tradycji. Niemalże akademicki w koncepcji, nosi znamiona kolorystycznych inklinacji malarza w rozedrganym barwnym modelunku ciała modelki i tkaniny draperii.

Pochodził z rodziny ortodoksyjnych Żydów. Studiował początkowo w Berlinie (1916) i Florencji (1922) a następnie w Rzymie (1923-1927). W latach 1927 do 1929 przebywał w Paryżu gdzie był członkiem Związku Artystów Polskich we Francji. W 1932 był jednym z założycieli grupy Nowa Generacja. Brał udział w kampanii wrześniowej. Okupację spędził z obozie. W latach 1947-1950 nauczał na Uniwersytecie w Monachium a w 1950 wyemigrował do Australii, gdzie spędził resztę życia i odnosił największe sukcesy jako artysta. Mieszkał w Sydney i nauczał malarstwa w swoich pracowniach w Bellevue Hill i Woollahra. Jego prace znajdują się m.in. w kolekcjach National Gallery of Australia i Muzeum Sztuki w Łodzi. Ekspresjonistyczne wizje Feuerringa przepełniają skomplikowana symbolika oraz osobiste przeżycia. Malował on akty i pejzaże, budowane rozedrganymi pociągnięciami pędzla i jaskrawymi, kontrastującymi barwami.

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
Szczegółowe informacje o aukcji, na której licytowany był ten obiekt dostępne są po wykupieniu abonemantu.
 
Dodatkowy opis
Nota biograficzna:
FEUERRING Maksymilian
Malarz, publicysta, członek Związku Artystów Polskich we Francji, Societe "Paris Moderne", Societe des Peintres et Sculpteurs Professionels, Societe des Artistes Independents, Societe de Vrais Independents. Studiował w Kunstschule w Berlinie oraz w Rzymie u Rossiego, Coromaldiego i Zuccardi. Potem zamieszkał w Paryżu. Tu w 1927 nastąpił zasadniczy przełom w jego sztuce. Brał udział w kampanii wrześniowej 1939 roku; w czasie wojny był jeńcem oflagu w Niemczech. Od roku 1946 mieszkał w Australii.
Początkowo realista, artysta zaczął tworzyć w duchu gwałtownego ekspresjonizmu w czasie pobytu w Paryżu. Ok. 1930 ewoluował w kierunku koloryzmu. W 1934 w komentarzu zamieszczonym w katalogu wystawy stwierdził, iż na drodze poszukiwań twórczych doszedł "poprzez problem koloru i jego różniczkowanie, do dzisiejszej problematyki uzgodnienia formy z kolorem i nadania im równorzędnych wartości w budowie obrazu". Poza udziałem w wystawach we Francji, wystawiał również w kraju we Lwowie, Poznaniu i Warszawie. Współpracował z krakowskim "Głosem Plastyków", w którym - m.in. - opublikował artykuł: Abstrakcyjność a tematowość pod kątem sztuki dla mas. Problematyka kolorystyczna dominuje w jego rozważaniach poświęconych twórczości Pierre Bonnarda, ogłoszonych drukiem w Paryżu w 1 numerze "Kultury" z 1949 r.
Informacje dla kupujących:

Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji "LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna).

 
Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 506 122 445
e-mail: aukcje@artinfo.pl
 
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 7 dni od daty aukcji.

Organizator aukcji do kwoty wylicytowanej dolicza opłatę aukcyjną. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.

W przypadku wybranych obiektów do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%.

Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium.
Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.

Ceny wywoławcze.
Dom Aukcyjny Desa Unicum nie publikuje w katalogu cen wywoławczych.
W takim przypadku licytacja rozpoczyna się od podawanej przez aukcjonera w trakcie aukcji ceny wywoławczej, która zwyczajowo zawarta jest między połową a trzy czwarte dolnej granicy estymacji.

biuro@artinfo.pl  |  www.artinfo.pl
Zgłoszenie chęci kupna obiektu
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem:
22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00)
email: aukcje@artinfo.pl