Stop metali patynowany; wys. 49,5 cm Sygnowany na podstawie: MAX KRUSE
Carl Max Kruse był rzeźbiarzem, malarzem i grafikiem. W latach 1875-1877 studiował architekturę na politechnice w Stuttgarcie, następnie w latach 1877-1879 rzeźbę na Akademii Berlińskiej u A. Wolffa i Fr. Schapera. Po studiach odbył podróż artystyczną do Rzymu i Paryża. Po powrocie osiadł w Berlinie. W początkowym okresie działalności artystycznej nazywał się Kruse-Lietzenburg. Główną dziedziną działalności artystycznej Kruse były popiersia. Jako jeden z pierwszych nowoczesnych artystów sięgnął ponowne po drewno i stworzył szereg wyjątkowych rzeźb. Przykładem może być portret matki z 1892 roku, rzeźba którą obecnie podziwiać można w Galerii Narodowej w Berlinie. Doskonale zakomponowana figura nagiego biegnącego wojownika, który trzyma uniesioną przed sobą gałązkę laurową. Na twarzy, o klasycznej, greckiej fizjonomii, rysuje się grymas wycieńczenia. Rzeźba umieszczona jest na podstawie w formie schodów, z napisem: NENIKHKAMEN. Prezentowana praca jest repliką brązu "Posłaniec zwycięstwa spod Maratonu", którym artysta debiutował z wielkim sukcesem w roku 1881 na wystawie Akademii Berlińskiej. Artysta wygrał nim dwie nagrody: Rzymską i Mały Złoty Medal. Galeria Narodowa w Berlinie zleciła wykonanie brązowej repliki tej rzeźby, która stała się jej własnością w 1884 roku. Inna ogromna kopia "Posłańca" została stworzona w 1894/5 roku i umieszczona na dachu teatru Westens. Przez swe głośne dzieło Max Kruse odegrał znaczącą rolę w popularyzacji legendy maratońskiej w Niemczech. Figura jest reprodukowana w: Harold Berman, Bronzes. Sculptors and Founders 1800-1930, Atglen PA 1994, t. IV, il. 3456, s. 905.
Rzeźbiarz, malarz i grafik niemiecki. W latach 1875-1877 studiował architekturę na Politechnice w Stuttgarcie, w l. 1877-1879 uczył się rzeźbiarstwa na Akademii w Berlinie pod kierunkiem A.Wolfa i Fr.Schapera. Odbywał liczne podróże naukowe do Rzymu i Paryża. Debiutował w 1881 rzeźbą Posłaniec zwycięstwa z Maratonu, za którą otrzymał złoty medal. Naturalnej wielkości figurę Maratończyka zamówiła w 1884 Berlińska Galeria Narodowa i ustawiła ją na placu przed swoją siedzibą. W 1886 powstała ekspresyjna grupa z piaskowca Miłość kładzie zwłoki starca na łono natury. Główną domeną twórczości artysty w tych i następnych latach były popiersia wykonywane z naciskiem na zachowanie regularnych konturów. W 1908 otrzymał tytuł profesora, a w 1913 - członkostwo Berlińskiej Akademii Sztuki. Zajmował się również scenografią teatralną tworząc ruchome dekoracje i horyzonty sceniczne. Jego prace znajdują się we wszystkich większych muzeach niemieckich.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl