Strona korzysta z plików cookies. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na ich zapisywanie na Twoim komputerze. Dowiedz się więcej. Zamknij
Artinfo.pl Portal Rynku Sztuki
ul. Dzielna 3, 00-162 Warszawa
tel. 022 818 94 68 | biuro@artinfo.pl
KARTA OBIEKTU
MUTER Mela (Mutermilch Maria Melania) | Księżniczka (Młoda dziewczyna o brązowych warkoczach), około 1917 r.

Mela (Mutermilch Maria Melania) MUTER (1876 Warszawa - 1967 Paryż)

Księżniczka (Młoda dziewczyna o brązowych warkoczach), około 1917 r.

olej/płótno dublowane, 100 x 81 cm
sygnowany l.g.: `Muter`
na odwrociu papierowa naklejka wystawowa galerii Luciena Lefebvre-Foineta w Paryżu, papierowa naklejka z firmy przewozowej, papierowa naklejka z wystawy w Kolonii oraz papierowa naklejka z tytułem obrazu

POCHODZENIE:
- Galerie Bargera, Kolonia
- Lucien Lefebvre-Foinet, Paryż
- Christie`s, Londyn, 10.12.2000, poz. 65

LITERATURA:
- Impressionist and 19th Century Art, aukcja Christie`s, 10.12.2000, Londyn, poz. 65
- École de Paris, Artyści żydowscy z Polski w kolekcji Wojciecha Fibaka, Kraków, 1998, s. 196, poz. kat. 87

Księżniczka Meli Muter jest nie tylko wybitnym przykładem psychologicznego portretu stworzonego przez artystkę, ale również interesującym świadectwem intelektualnych mód rządzących Paryżem w pierwszych dekadach XX wieku. W okresie poprzedzającym wybuch pierwszej wojny światowej nad Sekwaną daje się zaobserwować rosnącą fascynację kulturą Dalekiego Wschodu. W Paryżu tego czasu można było oglądać chiński teatr cieni (oddziałał on np. na kabaret Le chat noir), wysłuchać koncertu tradycyjnej chińskiej muzyki. W powszechnym obiegu były chińskie i japońskie drzeworyty. Daleki Wschód przenikał również do baletu (Diagilew ubierał swoich tancerzy w chińskie i japońskie kostiumy) i opery (słynna "Turandot" Pucciniego z 1924 roku). Mela Muter aktywnie uczestnicząca w paryskim życiu artystycznym miała szeroki dostęp do chińskich nowinek i przykładów recepcji kultury Dalekiego Wschodu. Przedstawienie przez nią modelki o azjatyckich rysach i ubranej w jedwabne qipao nie powinno dlatego dziwić.

Kształciła się w Szkole Rysunku i Malarstwa dla Kobiet w Warszawie. W 1901 osiadła na stałe w Paryżu. Studia artystyczne kontynuowała w Académie de la Grande Chaumiere i Académie Colarossi. Od 1902 uczestniczyła w Salonach Paryskich. Była blisko związana z działającą w Paryżu polską kolonią artystyczno-literacką; uczestniczyła w ekspozycjach polskiej sztuki w Towarzystwie Artystów Polskich (1914) i Galerie du Musée Crillon (1922). W latach 1911-14 podróżowała do Hiszpanii, w 1915 i 1919 zwiedzała Szwajcarię. Wiele miesięcy spędziła w Bretanii i w południowych rejonach Francji. Mela Muter wypracowała swój własny, oryginalny styl wyrastający z tradycji postimpresjonizmu. Z malarstwa van Gogha przejęła wyrazisty kontur obiegający formy wydobyte szybkimi, wielokierunkowymi. Malował urzekające pejzaże i widoki miejskie, sceny rodzajowe oraz portrety.

cena wywoławcza: Informacja dostępna po wykupieniu abonamentu

Szczegółowe informacje o aukcji, na której licytowany był ten obiekt dostępne są po wykupieniu abonemantu.
 
Dodatkowy opis
Nota biograficzna:
MUTER Mela (Mutermilch Maria Melania)
Muter Mela (Maria Melania Mutermilch) - urodziła się w 1876 r w Warszawie, zmarła w 1967 r w Paryżu. Uczyła się w Szkole Rysunku i Malarstwa dla Kobiet M. Kotarbińskiego w Warszawie. Po wyjeździe w 1901 r na stałe do Paryża chodziła na zajęcia do Academie Colarossi i Academie de la Grand Chaumiere. Wystawiała w Salonach paryskich i w Polsce. Na ukształtowanie się indywidualnej, dojrzałej twórczości artystki miały duży wpływ prace takich artystów jak: P. Cezanne`a pejzaże i martwe natury, V. van Gogha pejzaże, E. Vuillarda portrety. Na przełomie 1994/95 miała miejsce w Muzeum Narodowym w Warszawie wystawa monograficzna artystki.
Informacje dla kupujących:

Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji "LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna).

 
Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 506 122 445
e-mail: aukcje@artinfo.pl
 
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 7 dni od daty aukcji.

Organizator aukcji do kwoty wylicytowanej dolicza opłatę aukcyjną. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) – w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych – w wysokości 15%.

Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium.
Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.

biuro@artinfo.pl  |  www.artinfo.pl
Zgłoszenie chęci kupna obiektu
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem:
22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00)
email: aukcje@artinfo.pl