Strona korzysta z plików cookies. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na ich zapisywanie na Twoim komputerze. Dowiedz się więcej. Zamknij
Artinfo.pl Portal Rynku Sztuki
ul. Dzielna 3, 00-162 Warszawa
tel. 022 818 94 68 | biuro@artinfo.pl
KARTA OBIEKTU
GREENE Milton H. | Marcello Mastroianni, Life 1963

Milton H. GREENE (1922 Nowy Jork - 1985 Los Angeles)

Marcello Mastroianni, Life 1963

odbitka żelatynowo-srebrowa/papier fotograficzny, 80 x 57 cm
na odwrociu nalepka z opisem: 'Photo Milton.H.Greene | Marcello Mastriani Life 1963 | tirage N° 2/15" i pieczęcią: 'COPYRIGHT | MILTON H. GREENE'
na odwrociu nalepki z pieczęcią i nazwą: 'GALERIE GRACE RADZIWILL'
ed. 2/15

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
Szczegółowe informacje o aukcji, na której licytowany był ten obiekt dostępne są po wykupieniu abonemantu.
 
Dodatkowy opis
Nota biograficzna:
GREENE Milton H.
Milton H. Greene (1922 Nowy Jork - 1985 Los Angeles) aktywny przez ponad cztery dekady fotograf mody oraz gwiazd kina i teatru. Fotografować zaczął w wielu 14 lat. Był stypendystą renomowanego Pratt Institite, potem kształcił się u fotoreportera Elliota Elisofena. Asystował również Louise Dahl-Wolfe, fotografce mody publikującej na łamach "Harper's Bazaar". W wieku 23 lat Greene był już znany jako "cudowny chłopiec fotografii kolorowej".
W latach 50. i 60. prace Greene'a pojawił pojawiały się w popularnych periodykach takich jak  "Life", "Look". "Harper's Bazaar", "Town & Country" i "Vogue". Obok Richarda Avedona, Cecila Beatona, Irvinga Penna, i Normana Parkinsona, uważa się go za jednego z fotografików, którzy podnieśli fotografię mody do poziomu sztuki.
Greene, który zaczynał od mody, największą sławę zyskał jako portrecista artystów, muzyków, filmowców, gwiazd teatru, filmu i telewizji. Zdolności reżyserskie pozwalały mu uchwycić prawdę psychologiczną modela połączoną z pięknem, naturalnością i elegancją. Częścią jego talentu było szczególne wyczucie czasu oraz umiejętność uchwycenia chwili połączona z umiejętnością budowania relacji z modelem.
Wśród portretowanych prze Miltona Greene'a byli m. in. Frank Sinatra, Grace Kelly, Marlene Dietrich, Sammy Davis Jr, Elizabeth Taylor, Cary Grant, Sophia Loren, Groucho Marx, Audrey Hepburn, Andy Warhol, Judy Garland, Alberto Giacometti, Lauren Hutton, Alfred Hitchcock, Romy Schneider, Laurence Olivier, Ava Gardner, Steve McQueen, Claudia Cardinale, Paul Newman, Lauren Bacall, Dizzy Gillespie, Catherine Deneuve i Norman Mailer oraz wielu innych.
Ale najbardziej artysta znany jest z fotografii Marilyn Monroe. Greene pierwszy zetknął raz się z Marilyn Monroe przy realizacji zlecenia dla magazynu "Look". Syn fotografia, Joshua Greene wspominał potem: "Ojciec i Marilyn poznali się w 1953 roku. To on przekonał Monroe do zerwania "niewolniczego" kontraktu z wytwórnią 20th Century Fox. On również zaaranżował zniknięcie Monroe, by potem wytoczyć proces wytwórni. Przez osiemnaście miesięcy sądowej batalii Marilyn mieszkała w Nowym Jorku, gdzie pobierała nauki śpiewu, tańca i gry aktorskiej. Ojciec wynajął dla niej pokój w Waldorf Astoria przy Park Avenue. Mieszkała też w naszym apartamencie przy Sutton Place i domu w Weston Connectiut. Marilyn była wtedy szczęśliwa. Odnalazła siebie. Zrobiła postępy w sztuce aktorskiej. No i miała mnie. Opiekowała się mną. Można powiedzieć że stałem się jej obiektem uwielbienia."
W rzeczywistości Marilyn Monroe poznała Miltona w 1949 roku. Jak później wspominała aktorka, pokazano jej "teczkę z najpiękniejszymi zdjęciami, jakie kiedykolwiek widziałam.". Marilyn spytała: Kto je zrobił? Przedstawiona Miltonowi, zdziwiona Marilyn, która zapewne spodziewała się zobaczyć starszego, statecznego fotografa, a ujrzała niskiego, ciemnowłosego, 27-letniego mężczyznę, wykrzyknęła: "Ależ pan jest po prostu chłopakiem!". Milton, nie zmieszany ani nie zbity z tropu, odpowiedział ponoć: "Cóż, pani jest po prostu dziewczyną..."
Bliższa zażyłość pomiędzy sławną aktorką i Miltonem H. Greene'em rozwinęła się w 1953 roku. Milton przez przeszło 4 lata, od 1953 do 1957 roku był jej fotografem, doradcą artystycznym i wspólnikiem w interesach: to on pomógł jej zakończyć niekorzystny kontrakt z 20th Century Fox i założyć własną niezależną firmę Marilyn Monroe Productions, Inc. Właśnie to dało wreszcie Marilyn wpływ na wysokość honorariów i możliwość wyboru projektów, a w efekcie role w filmach: "Przystanek autobusowy" (Bus Stop) i "Książę i aktoreczka" (The Prince and the Showgirl). Zażyłość pomiędzy słynnym fotografem i blond pięknością była bardzo bliska i niezwykle owocna. Milton zrobił Marylin parę tysięcy fotografii. Przez pewien aktorka czas mieszkała razem z rodziną Miltona, znajdując tam zawodowe i osobiste wsparcie. Wtedy też Milton i Marilyn stali się kochankami. Żona Greene'a, Amy, przez wiele lat zaprzeczała plotkom o romansie między Marilyn a Miltonem. Mówiła, że ona jako pierwsza dowiedziałaby się o tym. Jednak w końcu sama przyznała że Milton był trudnym do "opanowania" mężczyzną, a "Marilyn rozbijała małżeństwa, chociaż wcale tego nie chciała". To Milton przygotowuje Marilyn do wjazdu na jaskrawo różowym słoniu do Madison Square Garden, 30 marca 1955 r.
Współpraca pomiędzy Greene'm a Monroe została zerwana w 1957 roku, kiedy to trzeci mąż Marilyn, dramatopisarz Arthur Miller zaczął wtrącać się do interesów Marylin: Milton poczuł się urażony i wycofał się z Marilyn Monroe Productios, zakazując jednocześnie komukolwiek publikacji swoich fotografii. Z tego okresu pozostał prawdziwy skarb, przez wiele lat nie dostępny, gdyż archiwum fotografii Miltona H. Greena zostało częściowo opublikowane po jego śmierci w roku 1985. Uporządkowaniem i opracowaniem olbrzymiego dorobku zajął się syn Miltona, Joshua Greene, który był też laborantem ojca.
Informacje dla kupujących:

Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji "LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna).

 
Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 506 122 445
e-mail: aukcje@artinfo.pl
 
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 7 dni od daty aukcji.

Organizator aukcji do kwoty wylicytowanej dolicza opłatę aukcyjną. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.

W przypadku wybranych obiektów do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%.

Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium.
Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.

Ceny wywoławcze.
Dom Aukcyjny Desa Unicum nie publikuje w katalogu cen wywoławczych.
W takim przypadku licytacja rozpoczyna się od podawanej przez aukcjonera w trakcie aukcji ceny wywoławczej, która zwyczajowo zawarta jest między połową a trzy czwarte dolnej granicy estymacji.

biuro@artinfo.pl  |  www.artinfo.pl
Zgłoszenie chęci kupna obiektu
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem:
22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00)
email: aukcje@artinfo.pl