akwarela/papier, 19,5 x 29,5 cm (w świetle passe-partout) sygnowany p.d.: `M. Piwowarska`
Estymacja: 1 500 - 2 500 zł
Po ukończeniu liceum Słowackiego w Warszawie za namową Mewy Łunkiewicz (Marii Ewy Łunkiewicz -Rogoyskiej) wstąpiła do Szkoły Sztuk Zdobniczych i Malarstwa na Myśliwieckiej. W 1939 roku ukończyła Akademie Sztuk Pięknych, Wydział Malarstwa u prof. Felicjana Kowarskiego. Początkowo głównie interesował Ją pejzaż, portret szczególnie dzieci, tworzyła też lalki pacynki i projekty zabawek. Pod wpływem przyjaźni z Henrykiem Stażewskim od 1962 roku skoncentrowała się na abstrakcji, a te doświadczenia przeniosła wkrótce na twórczość w tkaninie. Zainspirowana przez Marię Łaszkiewiczową wstąpiła do Pracowni Doświadczalnej ZPAP, w której rodziły się początki sukcesów polskiej tkaniny artystycznej/również Magdaleny Abakanowicz. Uprawiała malarstwo portretowe, abstrakcyjne oraz tkaninę artystyczną - gobeliny. Była laureatką licznych nagród. jej prace znajdują się w kolekcjach największych polskich muzeów oraz w zbiorach prywatnych.
PIWOWARSKA Monika (z d. PRZYBYSZEWSKA)
Urodziła się 29 listopada 1914r. w Orenburgu, gdyż ojciec – inżynier budował w Rosji koleje. Podczas rewolucji straciwszy inżynierski majątek rodzina wróciła do Polski. Lata hitlerowskiej okupacji spędziła na przemian w Warszawie i w rodzinnych stronach męża Edwarda – na Miechowszczyźnie - w Widnicy gdzie maluje pejzaże i portrety na tekturach. We wsi Widnica wynajęli u chłopa izbę , która stała się przystanią dla przyjaciół i artystów. Wkrótce ściągnęli tu m.in. Tadeusz Fijewski, Henryk Stażewski, Iwonka Degee, Anna Fiszer z małym Stasiem Fiszerem, Mewa Łunkiewicz..
Swoją drogę artystyczną rozpoczęła od studiów w warszawskiej Miejskiej Szkole Sztuk Zdobniczych, w pracowni malarstwa ściennego u Mieczysława Schultza, by je ukończyć w warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych w pracowni Felicjana Kowarskiego również preferującego twórczość monumentalną. Co prawda z monumentalnych tendencji mistrzów niewiele zostało w twórczości Moniki Piwowarskiej / może nieco w jej tkaninach artystycznych /to jednak tendencje dekoratywne i umiłowanie kompozycyjnej czystości obrazu stało się zasadą jej twórczości podobnie jak u jej mistrzów. Tendencje te z czasem potwierdziły nie tylko własna droga twórcza ale i bliskie kontakty z abstrakcjonistą Henrykiem Stażewskim i zbliżoną do tego nurtu sztuki Mewą Łunkiewicz.
Od 1962r.coraz częściej zajmowała się tkaniną artystyczną , czemu sprzyjało aktywne uczestnictwo w tworzeniu warszawskiej Pracowni Doświadczalnej ZPAP, w której rodziły się początki sukcesów polskiej tkaniny artystycznej (również Magdaleny Abakanowicz).
Uprawiała malarstwo portretowe, abstrakcyjne oraz tkaninę artystyczną/gobeliny.
Informacje dla kupujących:
Artinfo.pl przyjmuje zlecenia kupna obiektów niesprzedanych na aukcji. Formy zgłoszenia:
Polecamy skorzystanie z funkcji "ZGŁOSZENIE KUPNA" znajdującej się przy każdym obiekcie.
Przyjmujemy także zgłoszenia przez telefon i mail:
tel.: 022 818 94 68 tel. kom.: 0 601 808 148 e-mail:aukcje@artinfo.pl
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl