Kompozycja ukazująca sielankową scenę w pałacowym ogrodzie z młodą matką i piastunką, które zajmują się trójką małych dzieci jest alegorią miłości chrześcijańskiej, czyli Caritas. Jest to jedna spośród trzech cnót boskich - wiary, nadziei i miłości. Począwszy od renesansu przedstawiana bywała osobno poza cyklem cnót jako alegoria o wymowie humanistyczno-moralnej na przykładzie miłości macierzyńskiej. Sztuka epoki odrodzenia i baroku najchętniej ukazywała personifikację cnoty Caritas w ujęciu rodzajowym jako młodą matkę karmiącą z dwojgiem lub większą ilością dzieci, tak jak w przypadku omawianego obrazu. Postać kobiecą ukazywano jako siedzącą (por. słynną kompozycję Antona van Dycka z Dulwich College pod Londynem), lub w pozycji półleżącej jak w obrazie Jacques`a Blancharda w Luwrze (zmniejszona replika w Muzeum Narodowym w Warszawie). Ogólna kompozycja obrazu z postaciami usytuowanymi na pierwszym i drugim planie na tle architektury, z motywem kolumn i niskiego muru, spoza którego widoczne są korony drzew, zbliżona jest właśnie do dzieła Blancharda. Natomiast stylistyka - nasycona gama barw, sposób opracowania fałd tkanin, karnacji, dłoni oraz elementów architektury wskazują na związki z siedemnastowiecznym malarstwem bolońskim. Obraz nosi ślady zniszczeń, późniejszych napraw konserwatorskich i przemalowań. Nie obniża to w znaczącym stopniu wysokich walorów dekoracyjnych dzieła.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl