Strona korzysta z plików cookies. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na ich zapisywanie na Twoim komputerze. Dowiedz się więcej. Zamknij
Artinfo.pl Portal Rynku Sztuki
ul. Dzielna 3, 00-162 Warszawa
tel. 022 818 94 68 | biuro@artinfo.pl
KARTA OBIEKTU
AUTOR nierozpoznany | Chińskie święto

nierozpoznany AUTOR

Chińskie święto

miedzioryt kolorowany ręcznie /papier, 28 x 41,5 cm (wymiary w świetle passe-partout)
opisany u dołu: `Ceremonie de la grande Feste que les Chinois celebre le 24 de la Lune d`Aouste dans la principale Place de Pekin`
wydany w Paryżu przez Mondhare
ilustracja optyczna (vue optique) do Zagroskopu

Widoki perspektywiczne, choć pozornie nie różnią się od typowych dla osiemnastego stulecia rytowanych wedut i krajobrazów, są w istocie jednym z najciekawszych zjawisk ówczesnej kultury wizualnej. "Druki optyczne", jak często nazywano tego typu obiekty, oglądano bowiem nie tylko trzymając je w dłoniach, lub prezentując w tekach. Patrzono na nie przede wszystkim przy użyciu specyficznego aparatu optycznego. W różnych językach nosi on różne nazwy: Zograscope, Boîte d`optique, Guckkasten, Camere Ottiche, Optica. Urządzenie składało się z poziomej planszy na której umieszczano grafikę. Ponad nią znajdowało się skośnie umieszczone lustro. Pod kątem 90 stopni (względem grafiki) umieszczano obramowany i przeszklony otwór do patrzenia. Widz nie oglądał grafiki bezpośrednio, ale wpatrywał się w jej lustrzane odbicie. To, dzięki zachowaniu właściwych odległości dawało wrażenie oddalenia obrazu. Widok perspektywiczny zyskiwał dzięki temu wrażenie głębi, graniczące niekiedy z trójwymiarowością.
Specyficzna mechanika obcowania z drukami optycznymi wymusiła ich formalną specyfikę. Graficy pracujący nad widokami skupiali się przede wszystkim na oddaniu perspektywy linearnej. Podkreślano proste linie budynków i horyzontu. Mniejszą wagę przywiązywano do światłocienia i opracowania detali.
Druki optyczne układano często w cykle umożliwiające posiadaczowi odbycie swoistej podróży, voyage imaginaire. Grafiki był też przedmiotem zabawy w towarzystwie. Głównymi ośrodkami ich produkcji (jak również produkcji maszyn umożliwiających ich oglądanie) były w II połowie XVIII wieku Londyn, Paryż i Augsburg.

cena wywoławcza: Informacja dostępna po wykupieniu abonamentu

Szczegółowe informacje o aukcji, na której licytowany był ten obiekt dostępne są po wykupieniu abonemantu.
Informacje dla kupujących:

Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji "LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna).

 
Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 506 122 445
e-mail: aukcje@artinfo.pl
 
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 10 dni od daty aukcji.

Organizator aukcji do kwoty wylicytowanej dolicza opłatę aukcyjną. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) – w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych – w wysokości 15%.

Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium.
Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.

biuro@artinfo.pl  |  www.artinfo.pl
Zgłoszenie chęci kupna obiektu
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem:
22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00)
email: aukcje@artinfo.pl