akwarela, tusz lawowany, na podrysowaniu ołówkiem, papier; 42,5 x 55,5 cm (w świetle passe-partout); na odwrocie nalepka z odręcznym napisem: Akwarela 57 x 44 cm przedstawiająca / krowę stojącą w lewo / Dzieło mego pradziadka / Piotra Michałowskiego / Kraków, styczeń 1973 r. / Adam Michałowski;
Por.: Piotr Michałowski 1800-1855. Wystawa dzieł artysty w dwusetną rocznicę urodzin, katalog wystawy monograficznej, Anna Zeńczak i in., Muzeum Narodowe w Krakowie, Kraków 2000, prace zbliżone - kat. poz. 433, 440.
MICHAŁOWSKI Piotr
Jeden z najwybitniejszych malarzy polskich, wszechstronnie utalentowany czołowy artysta polskiego romantyzmu, którego, prekursorska pod wieloma względami, twórczość jest zjawiskiem w skali europejskiej. Malował dynamiczne kompozycje z wojen napoleońskich, konne portrety wodzów i hetmanów, portrety rodziny i przyjaciół a także, jako pierwszy z polskich artystów, portrety chłopów. Jego obrazy olejne i akwarele odznaczają się śmiałym rysunkiem, syntetyczną formą, wartościami koloru, swobodą techniki malarskiej w szerokich pociągnięciach pędzla a także siłą wyrazu, wrażliwym wyczuciem natury i romantyczną żarliwością polskiego patrioty. W latach 1815-1820 studiował na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie oraz w Getyndze (1821r.-1823r.). rysunku uczył się prywatnie w Krakowie m.in. u M. Stachowicza, J. Brodowskiego i F. Lampiego. Od 1823r. piastował szereg urzędów w administracji Królestwa Polskiego, dochodząc do stanowiska radcy w Komisji Rządowej Przychodów i Skarbu w Warszawie. W latach 1832-1835 przebywał w Paryżu, gdzie uczył się w pracowni N.T. Charleta i studiował w Luwrze dzieła malarzy hiszpańskich, holenderskich i flamandzkich. W studiach nad anatomią konia, widoczny jest wpływ T.Gericaulta. W 1835r. był w Anglii, następnie wrócił do Krakowa, gdzie w latach 1848-1853 był prezesem Rady Administracyjnej. Do 1832r. w okresie twórczości amatorskiej wykonywał rysunki i akwarele głównie pod wpływem A. Orłowskiego i C.J. Verneta. Kiedy rozwinął w pełni twórczość artystyczną, a podczas licznych podróży zagranicznych- studia muzealne, ze szczególnym zamiłowaniem rysował i malował konie, zaprzęgi, dyliżanse i bydło domowe. Tematem jego obrazów były też pełne dynamiki sceny batalistyczne z wojen napoleońskich i powstania listopadowego. Był pod urokiem Napoleona, dlatego wielokrotnie malował jego portret konny i rzeźbił projekt pomnika. Był twórcą realistycznych, pełnych głębokiego wyrazu portretów rodzinnych. Był znakomitym kolorystą. W jego twórczości zaznaczyła się siła poetycka, dynamizm i żarliwość patrioty romantyka. Tworzył wyłącznie dla swojej satysfakcji, nie wystawiał, nie datował, nie sprzedawał i nie sygnował swoich prac.
Informacje dla kupujących:
Prezentujemy Państwu kolejną wakacyjną ofertę Domu Aukcyjnego Rempex – wystawę wybitnych dzieł sztuki i antyków „Silent Selling”.
Wystawa tych prac trwać będzie w dniach: 12 lipca – 24 sierpnia 2019 r. w siedzibie DA Rempex, przy ul. Karowej 31 w Warszawie.
W katalogu wystawy wartość przedstawionych obiektów prezentujemy w formie estymacji.
W trakcie ekspozycji zbierane będą oferty na zakup poszczególnych prac.
Oferty będą przedstawiane właścicielom obiektów, a ich sprzedaż nastąpi po ewentualnej akceptacji proponowanych cen przez właścicieli.
Istnieje możliwość – po uzyskaniu zgody właściciela – wcześniejszej sprzedaży obiektu (podczas trwania wystawy).
Przypominamy, że zgodnie z generalnie obowiązującą w Domu Aukcyjnym Rempex zasadą, do zaoferowanych cen będzie doliczana opłata organizacyjna w wysokości 18%.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl