Strona korzysta z plików cookies. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na ich zapisywanie na Twoim komputerze. Dowiedz się więcej. Zamknij
Artinfo.pl Portal Rynku Sztuki
ul. Dzielna 3, 00-162 Warszawa
tel. 022 818 94 68 | biuro@artinfo.pl
KARTA OBIEKTU
BUJNOWSKI Rafał | Bombka, ed. 13/16, 2008 r.

Rafał BUJNOWSKI (ur. 1974)

Bombka, ed. 13/16, 2008 r.

szkło, śr.:10 cm
numer edycji na bombce: `13/16`

OPINIE:
dołączony certyfikat autentyczności wydany przez galerię Raster

"Bombka" to szczególna praca autorstwa Rafała Bujnowskiego. Została wykonana z okazji Targów Taniej Sztuki, czyli cyklicznej, przedświątecznej imprezy odbywającej się w warszawskiej Galerii Raster. Artysta na szklanej powierzchni ozdoby choinkowej odcisnął swoją dłoń, którą uprzednio pokrył gęstą farbą w odcieniu głębokiej czerni. Targi Taniej Sztuki stanowią nowość na polskim rynku. Na zachodzie powoli stają się zwyczajową praktyką. "Nowojorski rynek sztuki w ostatnich dniach zaszokował Asher Edelman, właściciel Edelman Arts, który witrynę swojej galerii wykleił wielkimi napisami "Świąteczna przecena", rzeczywiście oferując prace Jean`a-Michaela Basquiat`a czy Johna Chamberlaina z dużym, oficjalnie ogłoszonym dyskontem. Inne nowojorskie galerie uczą się, jak sprzedawać również tanią sztukę tworząc specjalne edycje w niższych cenach, co szczegółowo ogłaszają w nowojorskiej prasie. Polskie galerie nie muszą się uczyć. Warszawski Raster przez trzy lata z rzędu organizował przed Bożym Narodzeniem Targi Taniej Sztuki. Ostatnie odbyły się co prawda w 2005 roku, później nastąpiła przerwa do lata tego roku, kiedy targi wróciły w nieco zmienionej formie - mniej było gadżetów, a więcej dobrej sztuki w niewielkich edycjach, które rozeszły się w dniu targów" (Piotr Bazylko, Targi Taniej Sztuki od soboty w Rastrze, www.artbazaar.blogspot.com).
Na stronie internetowej Galerii czytamy: "Dobra sztuka nie musi być droga. Organizując Targi Taniej Sztuki udowadniamy, że sens sztuki tkwi w jej społecznej obecności, a nie w wartości materialnej. Na zaproszenie Rastra najlepsi współcześni artyści prezentują prace do użytku domowego i osobistego - inteligentne w treści, kameralne w skali i radykalnie tanie. Prace, których celem jest dotarcie do rąk stosunkowo największej liczby osób i życie w prywatnych mieszkaniach zamiast hibernacji w galeryjnych, muzealnych i bankowych magazynach. Po symbolicznych cenach - już od złotówki - oferujemy sztukę, która igra z naszą codziennością i proponuje odmienne, bardziej wnikliwe spojrzenie nie tylko na światowe wydarzenia, ale również na zwyczajne przedmioty, rutynowe czynności i prywatne emocje. Powodzenie kolejnych edycji Targów Taniej Sztuki pokazało, że sztuka współczesna - jako intelektualna i estetyczna prowokacja - może uczestniczyć w codziennym życiu i z powodzeniem przechodzić z rąk do rąk, choćby w niewinnym kamuflażu gwiazdkowego prezentu (...)" (www.raster.art.pl). W tym samym roku swoje prace na Targach zaprezentowali również Agata Bogacka, Karol Radziszewski, Sławomir Elsner, Aneta Grzeszykowska & Jan Smaga i Przemek Matecki.

Malarz, grafik, ostatnio także artysta posługujący się wideo. W latach 1993-95 studiował na Wydziale Architektury Politechniki Krakowskiej, a następnie w latach 1995-2000 na Wydziale Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Od 1994 do 2001 działał w Grupie Ładnie, jednocześnie od 1998 do 2001 prowadził Galerię Otwartą w Krakowie, w ramach której wystawiał m.in. plakaty przedstawiające przedmioty codziennego użytku w formule zbliżonej do reklamy produktów supermarketu, jednak niemożliwych do kupienia. Interesuje go wchodzenie sztuki w przestrzeń publiczną, a także kwestie komercjalizacji sztuki i pozbawiania jej wartości innej niż materialna. Dokumentuje przemianę dzieła sztuki w reklamę lub w przedmiot.Jego ulubioną metodą jest powtarzanie przedmiotu w innej technice (malarstwo olejne, linoryty). Próbuje oczyścić swoją sztukę z indywidualności. Wykonane przez niego obrazy przypominają np. cegły czy deski, a jednocześnie mogą być odbierane jako przykłady malarstwa abstrakcyjnego czy konceptualnego. Artysta sprzedawał je początkowo po rzeczywistej cenie "towaru", jaki przedstawiały. Zajmuje się także akcjami artystycznymi, polegającymi na odmalowywaniu fasad galerii. W latach 1993-1995 studiował na Wydziale Architektury Politechniki Krakowskiej, a następnie w latach 1995-2000 na Wydziale Grafiki ASP w Krakowie. Od 1994 do 2001 działał w Grupie Ładnie, jednocześnie od 1998 do 2001 prowadził Galerię Otwartą w Krakowie, w ramach której wystawiał m.in. plakaty przedstawiające przedmioty codziennego użytku w formule zbliżonej do reklamy produktów supermarketu, jednak niemożliwych do kupienia. Interesuje go wchodzenie sztuki w przestrzeń publiczną, a także kwestie komercjalizacji sztuki i pozbawiania jej wartości innej niż materialna. Dokumentuje przemianę dzieła sztuki w reklamę lub w przedmiot. Próbuje oczyścić swoją sztukę z indywidualności. Wykonane przez niego obrazy przypominają np. cegły czy deski, a jednocześnie mogą być odbierane jako przykłady malarstwa abstrakcyjnego czy konceptualnego.

cena wywoławcza: Informacja dostępna po wykupieniu abonamentu

Szczegółowe informacje o aukcji, na której licytowany był ten obiekt dostępne są po wykupieniu abonemantu.
 
Dodatkowy opis
Nota biograficzna:
BUJNOWSKI Rafał
Malarz, grafik, ostatnio także artysta posługujący się wideo. W latach 1993-1995 studiował na Wydziale Architektury Politechniki Krakowskiej, a następnie w latach 1995-2000 na Wydziale Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Od 1994 do 2001 działał w Grupie Ładnie, jednocześnie od 1998 do 2001 prowadził Galerię Otwartą w Krakowie, w ramach której wystawiał m.in. plakaty przedstawiające przedmioty codziennego użytku w formule zbliżonej do reklamy produktów supermarketu, jednak niemożliwych do kupienia. Interesuje go wchodzenie sztuki w przestrzeń publiczną, a także kwestie komercjalizacji sztuki i pozbawiania jej wartości innej niż materialna. Dokumentuje przemianę dzieła sztuki w reklamę lub w przedmiot.
Jego ulubioną metodą jest powtarzanie przedmiotu w innej technice (malarstwo olejne, linoryty). Próbuje oczyścić swoją sztukę z indywidualności. Wykonane przez niego obrazy przypominają np. cegły czy deski, a jednocześnie mogą być odbierane jako przykłady malarstwa abstrakcyjnego czy konceptualnego. Artysta sprzedawał je początkowo po rzeczywistej cenie "towaru", jaki przedstawiały. Zajmuje się także akcjami artystycznymi, polegającymi na odmalowywaniu fasad galerii.
Informacje dla kupujących:

Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji "LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna).

 
Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 506 122 445
e-mail: aukcje@artinfo.pl
 
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 7 dni od daty aukcji.

Organizator aukcji do kwoty wylicytowanej dolicza opłatę aukcyjną. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) – w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych – w wysokości 15%.

Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium.
Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.

biuro@artinfo.pl  |  www.artinfo.pl
Zgłoszenie chęci kupna obiektu
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem:
22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00)
email: aukcje@artinfo.pl