Strona korzysta z plików cookies. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na ich zapisywanie na Twoim komputerze. Dowiedz się więcej. Zamknij
Artinfo.pl Portal Rynku Sztuki
ul. Dzielna 3, 00-162 Warszawa
tel. 022 818 94 68 | biuro@artinfo.pl
KARTA OBIEKTU
KANTOR Tadeusz | PROJEKTY KOSTIUMÓW I SCENOGRAFII DO SZTUK TEATRALNYCH

Tadeusz KANTOR (1915 Wielopole Skrzyńskie - 1990 Kraków)

PROJEKTY KOSTIUMÓW I SCENOGRAFII DO SZTUK TEATRALNYCH

Piętnaście projektów do sztuk teatralnych

- Federico Garcia Lorca, Czarująca szewcowa: przekład - Juliusz Chodacki, reżyseria - Tadeusz Kantor, Marian Słojkowski, muzyka - Jan Krenz, choreografia - Zofia Więcławówna, kierownictwo artystyczne - Roman Zawistowski, kierownictwo literackie - Leszek Herdegen, premiera - 27 VII 1957, inscenizacja, scenografia i kostiumy - Tadeusz Kantor, Państwowy Stary Teatr im. Hełeny Modrzejewskiej, Kraków

- Juliusz Słowacki, Zawisza Czarny: reżyseria i opracowanie dramaturgiczne - Jerzy Goliński, scenografia i kostiumy - Tadeusz Kantor; muzyka - Jerzy Kaszycki; kierownictwo artystyczne - Władysław Krzemiński kierownictwo literackie - Henryk Vogler, premiera - 28 XI 1959; Państwowy Stary Teatr im. Heleny Modrzejewskiej, Kraków

- William Shakespeare, Hamlet: przekład - Roman Brandstaetter, reżyseria i inscenizacja - Roman Zawistowski, scenografia i kostiumy - Tadeusz Kantor; muzyka - Jerzy Kaszycki, premiera - 30 IX 1956, Państwowy Stary Teatr im. Heleny Modrzejewskiej, Kraków

- Alfred de Musset, Świecznik: przekład - Tadeusz Boy-Żeleński, reżyseria - Mieczysław Górkiewicz, scenografia i kostiumy - Tadeusz Kantor, muzyka - Zygmunt Konieczny, Ludwik J. Kern, premiera -14 X 1962, Państwowy Stary Teatr im. Heleny Modrzejewskiej, Kraków
1) Alkad (Czarująca szewcowa)
2) Szewc (aktor Kazimierz Witkiewicz, Zawisza Czarny)
3) Dziad (aktor Bolesław Loedl, Zawisza Czarny)
4) Zakonnik, projekt kostiumu męskiego (Hamlet)
5) Woltymand (aktor Leon Stępowski, Hamlet)
6) Projekt scenografii z szafą i wieszakami z ubraniami (Świecznik)
7) Projekt scenografii ze stojakiem z cylindrami i pelerynami (Świecznik)
8) Ogrodnik - projekt detali kostiumu męskiego
9) Fortunio - projekt detali kostiumu męskiego (aktorzy: Jerzy Stanek, Edward Dobrzański Świecznik)
10) Clavaroche - projekt detali kostiumu męskiego (aktor Julian Jabczyński, Świecznik)
11) Andrzej - projekt detali kostiumu męskiego (aktor Wojciech Raszkowski Świecznik)
12) Projekt kostiumu męskiego dla postaci, z którą związany był udział dwóch aktorów: Zdzisław Mrożewski i Jan Adamski
13) Projekt kostiumu męskiego dla postaci, z którą związany był udział dwóch aktorów: Władysław Neubelt i Marian Słojkowski
14) Projekt kostiumu męskiego dla postaci, z którą związany był aktor Jerzy Sopoćko
15) Projekt kostiumu męskiego dla postaci, z którą związany był udział Władysława Neubelta

cena wywoławcza: Informacja dostępna po wykupieniu abonamentu

Szczegółowe informacje o aukcji, na której licytowany był ten obiekt dostępne są po wykupieniu abonemantu.
 
Dodatkowy opis
Nota biograficzna:
KANTOR Tadeusz

Studiował w krakowskiej ASP w latach 1934-1939 pod kierunkiem K. Frycza. W czasie okupacji założył konspiracyjny teatr, wokół którego koncentrowało się życie artystyczne Krakowa. Teatr ten po wojnie, pod nazwą Cricot 2, kontynuował tradycje teatru plastyków Cricot założonego przez Józefa Jaremę. Współtworzył Grupę Młodych Plastyków - 1945, a następnie drugą Grupę Krakowską - 1957. Współorganizator I Wystawy Sztuki Nowoczesnej - Kraków 1948. Uprawiał malarstwo, był reżyserem teatralnym, scenografem, autorem i organizatorem pierwszych w Polsce happeningów, autorem manifestów artystycznych, otwarty na poszukiwania światowej awangardy artystycznej, pierwszy do twórczej adaptacji i asymilacji jej osiągnięć. Twórczość malarska początkowo utrzymana w tonie figuratywnym, później metaforyczna o oszczędnej kolorystyce, w drugiej połowie lat 50. w nurcie informelu. W latach następnych zaprezentował w krakowskiej galerii Krzysztofory Wystawę Popularną - zbiór setek przedmiotów, dokumentów, rysunków jako środków environment i po części własnego dorobku. Z przedmiotów tworzył asamblaże i ambalaże. W latach 70. i 80. kompozycje malarskie /cykle/ mają ścisły związek z teatralną twórczością artysty - seria kompozycji Umarła klasa pod tytułem tożsamym z nazwą spektaklu teatralnego. Do malarstwa powrócił pod koniec życia, kompozycje z samotną, wyeksponowaną jednostką uchwyconą w pozie gestu. Artysta wybitny, zaliczany przez krytykę światową do współtwórców sztuki XX wieku.

Informacje dla kupujących:
Artinfo.pl przyjmuje zlecenia kupna obiektów oferowanych na aukcji.
Formy zgłoszenia:
Polecamy skorzystanie z funkcji "ZGŁOSZENIE KUPNA" znajdującej się przy każdym obiekcie.
Przyjmujemy także zgłoszenia przez telefon i mail:

tel.: 022 818 94 68
tel. kom.: 0 601 808 148
e-mail:
aukcje@artinfo.pl

Licytacja z Artinfo.pl:
W czasie aukcji kontaktujemy się na podany wcześniej numer telefonu i wspólnie licytujemy, relacjonując cały czas przebieg licytacji. Przyjmujemy także górne limity cen (informacje poufne), do poziomu których licytujemy w Państwa imieniu. Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium.
Dodatkowo Artinfo.pl relacjonuje przebieg aukcji w Internecie - na żywo. Pozwala to śledzić realizację zgłoszonych zleceń. Dzięki zleceniom telefonicznym i relacji w Internecie nie jest konieczna obecność na sali!
biuro@artinfo.pl  |  www.artinfo.pl
Zgłoszenie chęci kupna obiektu
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem:
22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00)
email: aukcje@artinfo.pl