Rysunek na dwóch osiach z kątownikiem, ołówkiem i kredą, 1975 r.
technika własna/płótno, 68,5 x 68,5 cm sygnowany i datowany p.d.: 'TOMEK 75' opisany na odwrociu: '1975 | TOMEK | KAWIAK' oraz pieczątka 'Kolekcja Fipak Monte Carlo'
POCHODZENIE: - pracownia artysty, Paryż, Francja - Galeria kolekcji Wojciecha Fipaka, Warszawa
WYSTAWIANY: - Galeria Wojciech Fipak, Warszawa, 2015 - Studio Franca Pisani, Florencja, Włochy, 1977 - Galeria Palazoli, Mediolan, Włochy,1976
LITERATURA: - Tomek Kawiak. Ślady, 1972-2017, Muzeum Ziemi Chełmińskiej, Galeria 72, Chełm 2017, s. 23 (il.)
Seria około 20 prac Tomka Kawiaka, powstałych w 1975 roku w Paryżu, nosi francuski tytuł "Dessins Circonstanciels". Narzędzia pracy artysty - ołówek, kredki, pędzel, tuby farby - są przytwierdzone sznurkiem w centrum lub w odpowiednich miejscach obrazu, na wyznaczonym promieniu mierzonym linijką - ekierką, metrem, kompasem. Poruszają się one "jak na smyczy" zostawiając ślady na obrazie. Po zostawieniu śladów narzędzia są inkrustowane w obrazie, zostają w nim na wieczność potwierdzając ich funkcję i zużycie.
Tomasz Kawiak to artysta interdyscyplinarny, lubiący zaskakiwać zarówno pomysłem, jak i formą swoich prac. Jego prace humorystycznie traktują rozmaite media artystyczne, a także znane motywy z historii sztuki i współczesnej kultury. Łatwo zauważyć związek rzeźb i kolarzy Kawiaka z pop-artem i nurtem neo-dadaistycznym, który święcił tryumfy za oceanem w latach 50. Prezentowana praca zdaje się wprost nawiązywać do słynnych obrazów czołowego neo-dadaisty, Jaspera Johnsa, który również przyklejał do płócien linijki i miarki. U Kawiaka płótno zdobią kątomierz i ołówek, wpisane w dwa koncentryczne koła. Umieszczając zapożyczone ze swej codzienności przedmioty w obrębie obrazu, artysta w jednym dziele prezentuje jednocześnie narzędzie pracy i jej efekt.
W swojej twórczości Kawiak wypowiada się językiem kultury masowej. Nazywa się go nawet kronikarzem XX wieku. Pochodzący z Lublina artysta kształcił się w warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Po uzyskaniu dyplomu w 1968 roku wsławił się m.in. prowokującymi performansami zarówno na ulicach rodzinnego Lublina, jak i w Paryżu, gdzie praktykował u słynnego twórcy Nowego Realizmu, Césara. Popisową akcją artystyczną Kawiaka jest "cegłowanie" (briquetage), polegające na zostawianiu jednakowej cegły w miejscach, do których podróżuje artysta.
PODATKI I OPŁATY: - Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji"LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna).
Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 506 122 445
e-mail: aukcje@artinfo.pl
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 7 dni od daty aukcji.
Organizator aukcji do kwoty wylicytowanej dolicza opłatę aukcyjną. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
W przypadku wybranych obiektów do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%.
Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium. Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl