olej/płótno, 50 x 70 cm sygnowany i datowany na odwrociu: ‘TOMASZ | KOWALSKI | 07’
Prezentowany obraz przedstawia dziwny, tajemniczy mechanizm, którego cel działania pozostaje trudny do precyzyjnego wyjaśnienia. Maszyna jest zaskakującą, mechaniczno naturalną hybrydą, wokół której krążą liczne owady, pozostające z nią w niejasnym związku. Staroświecki, parowy mechanizm urządzenia zdaje się korespondować z ciemną, brunatną tonacją płótna, wywołującą skojarzenia z dawną fotografią. W pracy Kowalskiego mamy do czynienia z motywem obrazu w obrazie. Daje się tam zauważyć analogia między niewielkim portretem przedstawiającym mężczyznę w infule biskupiej (znajdującym się przy prawej krawędzi płótna), a wizerunkiem korpusu pozbawionego twarzy, zwieńczonego analogicznym nakryciem głowy (po lewej stronie maszyny). Maszyna zdaje się wchodzić w interakcję z wizerunkiem bez twarzy – produkuje go albo niszczy, a może poddaje innego rodzaju obróbce. W ten sposób obraz zyskuje autotematyczny charakter, przedstawia się jako dotyczący samego procesu twórczego, jego sens pozostaje jednak niejasny, wynikający z trudnych do odczytania, inspirowanych nadrealizmem środków. Jak przyznawał sam artysta we wspomnianej rozmowie z krytykiem: „Maszyny, których sporo kiedyś malowałem, wzięły się ze snu. Było w nim wycięcie w ścianie, a tam, w głębi, znajdowało się mnóstwo mechanizmów. Oglądałem, co dzieje się za warstwą tapety: wszystko było bardzo złożone, składało się z mnóstwa atomów, które wchodziły ze sobą w interakcję” (Jakub Banasiak, Zmęczeni rzeczywistością, Warszawa 2009, s. 132). Zajmuje się malarstwem, instalacjami, wideo, muzyką. Sztuka Kowalskiego wpisuje się w zwrot ku wyobraźni, którego dokonało młode pokolenie polskich artystów pod koniec pierwszej dekady XXI wieku. Jednocześnie twórczość tego artysty od czasu głośnego debiutu w 2006 roku rozwija się jako osobny fenomen. Prace artysty prezentowane były m.in. na Art Basel Miami Beach, carlier I gebauer w Berlinie, Künstlerhaus Bethanien w Berlinie, Galerii Pies w Poznaniu, BWA w Zielonej Górze. PODATKI I OPŁATY: - Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%. - Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
Urodził się w Szczebrzeszynie - zajmuje się malarstwem, instalacjami, wideo, muzyką. W opublikowanej w 2009 książce Jakuba Banasiaka Zmęczeni rzeczywistością, Tomasz Kowalski został umieszczony wśród artystów, których autor nazywa „nowymi nadrealistami”. Sztuka Kowalskiego wpisuje się w zwrot ku wyobraźni, którego dokonało młode pokolenie polskich artystów pod koniec pierwszej dekady XXI wieku. Jednocześnie twórczość tego artysty od czasu głośnego debiutu w 2006 roku rozwija się jako osobny fenomen.
Prace artysty prezentowane były m.in. na Art Basel Miami Beach, carlier I gebauer w Berlinie, Künstlerhaus Bethanien w Berlinie, Galerii Pies w Poznaniu, BWA w Zielonej Górze. Mieszka i pracuje w Berlinie i Krakowie. Zajął ósme miejsce w rankingu Kompas Młodej Sztuki 2010.
Informacje dla kupujących:
Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji"LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna).
Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 506 122 445
e-mail: aukcje@artinfo.pl
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 7 dni od daty aukcji.
Organizator aukcji do kwoty wylicytowanej dolicza opłatę aukcyjną. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
W przypadku wybranych obiektów do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%.
Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium. Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.
Ceny wywoławcze.
Dom Aukcyjny Desa Unicum nie publikuje w katalogu cen wywoławczych.
W takim przypadku licytacja rozpoczyna się od podawanej przez aukcjonera w trakcie aukcji ceny wywoławczej, która zwyczajowo zawarta jest między połową a trzy czwarte dolnej granicy estymacji.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl