ceramika szkliwiona, 22 x 25 x 24,5 cm opisana na spodzie: '861 | B'
Prezentowana waza, podobnie jak inne ceramiczne prace Bębnowskiego z początku XX wieku, utrzymana jest w duchu berlińskiej i paryskiej secesji. Świadczy o tym nie tylko specyficzna forma, łącząca użytkowy przedmiot i rzeźbę, ale również dobór motywów. Około roku 1900, zarówno we Francji jak i w Niemczech, popularne stały się bowiem dekoracje zaczerpnięte ze świata natury - rośliny i figury zoomorficzne. Bębnowski mógł inspirować się jednak nie tylko współczesną mu sztuką w typie Art Nouveau, ale również tradycją plastyki europejskiej. Wiemy skądinąd, że w jego pracowni w Aleksandrowie Kujawskim znajdowały się książki dotyczące zarówno ceramiki greckiej, jak i sztuki gotyckiej, często operującej zwierzęcymi i roślinnymi motywami.
Wacław Bębnowski przez całe swoje artystyczne życie był wielkim orędownikiem secesji i koncepcji wiążących sztukę z przedmiotami użytkowymi. Artysta kształcił się w Moskwie, Krakowie, Paryżu i Monachium i już wtedy zdradzał zainteresowanie kształtującym się modernizmem. W latach 90. XIX wieku założył razem z Leonem Kowalskim i Stanisławem Będzińskim pionierską w Polsce Spółkę Krakowską Artystyczną. W 1898 roku ożenił się z Zofią Gołęcką, córką krakowskiego majstra garncarskiego. W tym czasie otrzymał od poznanego jeszcze w Paryżu Antoniego Wodzinowskiego propozycję założenia wytwórni rzeźb i wazonów artystycznych w jego majątku Służewo na Kujawach, gdzie znajdowała się jedna z największych w kraju cegielni. W roku 1900 uniezależnił się i w Służewie założył własną pracownię. W 1905 roku przeniósł się do majątku w Aleksandrowie Kujawskim. Swoje prace sprzedawał nie tylko w Polsce, ale także w Berlinie i Londynie. Ograniczył kontakty z krakowskim i warszawskim światem artystycznym skupiając się na pracy twórczej. Zyskał reputacje samotnika. Tworzył ceramikę, terakotę i odlewy. W swoich pracach często stosował, wywiedzione ze sztuki Auguste'a Rodina, motywy postaci półzatopionych w płaszczyźnie naczynia. Jego prace niekiedy przedstawiały motywy symboliczne. Bębnowski bywa często zestawiany z innym młodopolskim rzeźbiarzem - Konstantym Laszczką.
PODATKI I OPŁATY: - Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) - w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych - w wysokości 15%.
Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji"LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna).
Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 506 122 445
e-mail: aukcje@artinfo.pl
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 7 dni od daty aukcji.
Organizator aukcji do kwoty wylicytowanej dolicza opłatę aukcyjną. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) – w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych – w wysokości 15%.
Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium. Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl