Strona korzysta z plików cookies. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na ich zapisywanie na Twoim komputerze. Dowiedz się więcej. Zamknij
Artinfo.pl Portal Rynku Sztuki
ul. Dzielna 3, 00-162 Warszawa
tel. 022 818 94 68 | biuro@artinfo.pl
KARTA OBIEKTU
SASNAL Wilhelm | Przemytnik, 2005 r.

Wilhelm SASNAL (ur. 1972, Tarnów)

Przemytnik, 2005 r.

tusz/papier, 212 x 266 cm


POCHODZENIE:
- Anton Kern Gallery, Nowy Jork, Stany Zjednoczone
- kolekcja prywatna, Polska
WYSTAWIANY:
- Wilhelm Sasnal, wystawa indywidualna, Anton Kern Gallery,
Nowy Jork, Stany Zjednoczone, maj-czerwiec 2005
- Wilhelm Sasnal, Chinati Artist in Residence, The Locker Plant, Marfa, Teksas, Stany Zjednoczone

2005 rok to czas, w którym Wilhelm Sasnal odbywa rezydencję artystyczną w Chinati Foundation w Marfie (Teksas, USA), a jego twórczość jak zawsze oscyluje wokół codzienności, ale też i ważnych politycznych tematów. Sam Sasnal okres ten opisuje: "Szybko się okazało, że teksańska kultura totalnie nas wciągnęła, to było niesamowite! Byłem nawet bliski tego, żeby w Wal-Marcie kupić wiatrówkę! Wiesz, żeby sobie postrzelać dla przyjemności. Strasznie dziwne uczucie, bo zawsze uważałem się za pacyfistę" (15 stuleci. Rozmowa z Wilhelmem Sasnalem, Jakub Banasiak, Wydawnictwo Czarne, Wołoniec 2017, s. 145). Nic więc dziwnego, że w tym okresie pojawiają się prace Sasnala przedstawiające samoloty, broń czy samochody, z produkcji których znany jest ten region. Regularnie pojawiają się informacje o szmuglerach, którzy przez tereny Teksasu przemycają nie tylko narkotyki, broń czy inne towary, lecz także ludzi, nierzadko ginących w trakcie tych operacji. Prace powstałe podczas rezydencji, w tym prezentowana, składały się na wystawę w The LockerPlant, którego okna zakleił tak, aby odwiedzający wystawę mogli patrzeć na nią jak przez lufę broni, poprzez małe otwory jednej ze ścian. Całość miała przywoływać na myśl kryminalny klimat zbrodni. Ponieważ muzyka pełni ważną rolę w twórczości Sasnala, wystawa odbywała się przy granej na żywo muzyce heavy metalowej grupy SPIC.
Studiował na Wydziale Architektury Politechniki w Krakowie (1992-94), a następnie na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie (1994-99), gdzie uzyskał dyplom w pracowni malarstwa prof. Leszka Misiaka. Członek artystycznej grupy "Ładnie". Ważniejsze wystawy indywidualne: 1999 - Sto kawałków, Galeria Zderzak, Kraków; 1999 - Centrum Sztuki Współczesnej, Warszawa. Ważniejsze wystawy zbiorowe: 1999 - XXXIV Ogólnopolska wystawa malarstwa "Bielska Jesień", Bielska Galeria BWA, Bielsko-Biała (Grand Prix); 2000 - What you see in what you get, Galeria Medium, Bratysława (Słowacja).

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.

cena wywoławcza: Informacja dostępna po wykupieniu abonamentu

Szczegółowe informacje o aukcji, na której licytowany był ten obiekt dostępne są po wykupieniu abonemantu.
 
Dodatkowy opis
Nota biograficzna:
SASNAL Wilhelm
Studiował na Wydziale Architektury Politechniki w Krakowie (1992-1994), a następnie na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie (1994-1999), gdzie uzyskał dyplom w pracowni malarstwa prof. Leszka Misiaka. Członek artystycznej grupy "Ładnie".

Ważniejsze wystawy indywidualne:
1999 - Sto kawałków, Galeria Zderzak, Kraków
1999 - Centrum Sztuki Współczesnej, Warszawa

Ważniejsze wystawy zbiorowe:
1999 - XXXIV Ogólnopolska wystawa malarstwa "Bielska Jesień", Bielska Galeria BWA, Bielsko-Biała (Grand Prix)
2000 - What you see in what you get, Galeria Medium, Bratysława (Słowacja).
Informacje dla kupujących:

Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji "LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna).

 
Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 506 122 445
e-mail: aukcje@artinfo.pl
 
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 7 dni od daty aukcji.

Organizator aukcji do kwoty wylicytowanej dolicza opłatę aukcyjną. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i
wynosi 18%.

W przypadku wybranych obiektów do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%.

Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium.
Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.

biuro@artinfo.pl  |  www.artinfo.pl
Zgłoszenie chęci kupna obiektu
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem:
22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00)
email: aukcje@artinfo.pl