akryl/płótno, 107 x 107 cm sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: 'VLADIMIR JAN ZAKRZEWSKI | WŁODZIMIERZ JAN ZAKRZEWSKI | 1994 | ACRYLIC PENCIL | AMSTERDAM, 1994 | 107 x 107 cm'
WYSTAWIANY: - "Włodzimierz Jan Zakrzewski. Z Warszawy do Łodzi, i dalej...", Muzeum Górnośląskie, Bytom 2006
LITERATURA: - Włodzimierz Jan Zakrzewski, katalog wystawy w Muzeum Górnośląskim, Bytom 2006, poz. kat. 33, praca reprodukowana na s. 79
Włodzimierz Jan Zakrzewski, mimo że znany głównie z prac oscylujących w estetyce abstrakcji geometrycznej, nigdy nie zerwał definitywnie z tradycją malarstwa figuratywnego. Ze szczególną siłą powraca ono w twórczości artysty na początku lat 90. Początek tej tendencji zaobserwować można w serii prac poruszających wątki autobiograficzne, związane z chorobą i śmiercią ojca - malarza Włodzimierza Zakrzewskiego. W swoich obrazach Zakrzewski zaczyna nawiązywać do wspomnień, podejmować dialog z przeszłością i rekonstruować obrazy funkcjonujące dotąd wyłącznie w jego pamięci. Zmienia się także wizualny język artysty - jako elementy obrazu pojawiają się rysunki z dawnych fotografii, graficzne zapożyczenia z ilustracji książkowych lub z gazet, a także cytaty z obrazów ojca i rysunki z dzieciństwa. Podstawowym nośnikiem jest w tym czasie dla Zakrzewskiego jasna linia konturu na neutralnym tle, częstym zabiegiem jest nanoszenie na siebie kolejnych warstw rysunku dla uzyskania wielowymiarowego efektu. W okresie lat 90. powstają również serie obrazów i rysunków, w których pojawiają się fragmenty pejzaży miejskich, miejsc, z którymi związany był Zakrzewski w sposób szczególny - Manhattanu, Warwick, Warszawy, Amsterdamu, Berlina. Z tej właśnie serii pochodzi prezentowana przez nas praca ukazująca charakterystyczne amsterdamskie kamienice i przycumowaną łajbę dryfującą na kanale. Płótno rozegrane zostało graficznie za pomocą środków formalnych ograniczonych wyłącznie do białej, konturowej linii, której dukt zróżnicowany jest w zależności od dynamiki kształtu. Zakrzewski łączy w swoich pracach wizualne doświadczenia z pamięcią, trawestacją emocji odnoszących się do danego miejsca jest kolor. Pejzaże zawsze stanowiły istotny motyw w twórczości Zakrzewskiego, ale wyłącznie prace powstałe po roku 1990 mają konkretne odniesienia do rzeczywistości. Artysta tworzył je także niekiedy w stylistyce nawiązującej do wykresów kartograficznych lub syntetyzował pejzaże w geometryczne okręgi.
W latach 1964-70 studiował na Wydziale Malarstwa i Grafiki warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, dyplom uyzskał w pracowni prof. Krystyny Łada-Studnickiej. Artysta wyjechał z Polski w 1981 roku i zamieszkał w USA w stanie Nowy Jork. Od 1990 roku dzielił swój czas pomiędzy Nowym Jorkiem a Warszawą. Od 2001 roku mieszka i pracuje w Warszawie. Pochodzi z artystycznej rodziny: ojciec, Włodzimierz Zakrzewski, był znanym malarzem i plakacistą, a matka, Elżbieta Owsepian-Zakrzewska, malarką. Jego prace znajdują się w zbiorach m.in.: Muzeum Narodowego w Warszawie, Muzeum Sztuki w Łodzi, Stedelijk Museum w Amsterdamie, Museum Bochum w Bochum, Galerii Zachęta w Warszawie, Galerii Foksal w Warszawie, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w Warszawie, Centrum Sztuki Współczesnej "Znaki Czasu" w Toruniu, Muzeum Górnośląskiego w Bytomiu, Muzeum Narodowego w Poznaniu, Brooklyn Museum w Nowy Jorku, Haags Gemeentemuseum w Hadze, De Pont Foundation w Tilburgu w Holandii.
PODATKI I OPŁATY: - Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) - w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych - w wysokości 15%. - Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite".
Urodzony w 1946 roku w Łodzi. Studiował malarstwo na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie w pracowni Juliusza Studnickiego i Krystyny Łady-Studnickiej a kompozycję w pracowni Romana Owidzkiego. W latach 1981 - 2000 mieszkał w USA.
Pobyty rezydenckie: 1978/79 i 1982 - Amsterdam, na zaproszenie Stedelijk Museum; 1994 - Amsterdam, na zaproszenie de Pont Foundation; 1995/96 - Berlin, Künstlerhaus Bethanien.
Informacje dla kupujących:
Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji"LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna).
Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 506 122 445
e-mail: aukcje@artinfo.pl
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 7 dni od daty aukcji.
Organizator aukcji do kwoty wylicytowanej dolicza opłatę aukcyjną. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) – w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych – w wysokości 15%.
Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium. Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl