POWÓZ Z TROJGIEM PASAŻERÓW NA GRANICY GALICYJSKO - WĘGIERSKIEJ W TATRACH (POD GIEWONTEM), - ILUSTRACJA (WYCIĘTA Z LUB DOŁĄCZONA
Pióro, atrament (?) w tonie jasnobrunatnym, pędzelek, akwarela, papier naklejony całą powierzchnią na papier, 9,4 x 12,5 cm (w świetle nowego passe-partout typu zwanego "wiedeńskim") Sygnowany w lewym dolnym narożniku piórem i takimż atramentem (?): W. KOSSAK / 1902
Wojciech Kossak początkowo uczył się u swego ojca Juliusza. W latach 1971-73 studiował w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych, następnie rozpoczął naukę w Akademii Monachijskie oraz w Paryżu u L. Bonnata i A. Cabanela. Powrócił na dziesięć lat do Krakowa, po czym udał się do Berlina, gdzie pracował na zlecenie cesarza Wilhelma II. Wiele podróżował - był w Hiszpanii, Egipcie, Wiedniu i Londynie oraz w Stanach Zjednoczonych. W czasie I wojny światowe służył w armii austriackiej. W latach 1915-19 kierował pracownią malarstwa batalistycznego w warszawskiej Szkole Sztuk Pięknych. Był współautorem kilku panoram: "Racławickiej" (1894 r.), "Berezyny" (1896 r.), "Bitwy pod piramidami" (1901 r.). Malował przede wszystkim sceny batalistyczne, portrety i sceny rodzajowe.
Rysunek, sprawiający wrażenie wykonanego ad hoc, "reportażowego" szkicu, z rodzaju tych, jakimi Wojciech - zresztą wzorem ojca - zwykł był ozdabiać korespondencję (lub do niej dołączać), powstać musiał wkrótce po powrocie artysty z Berlina, jesienią 1902 roku i może mieć na poły humorystyczny charakter.
KOSSAK Wojciech
Syn i uczeń Juliusza Kossaka kształcił się w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych, Akademii monachijskiej i w Paryżu. W latach 1895-1902 przebywał głównie w Berlinie, pracując dla cesarza Wilhelma II. Malował też dla dworu Franciszka Józefa II. Wiele podróżował, m.in. do Hiszpanii i Egiptu, gdzie wykonywał szkice do zamierzonych panoram. W późniejszych latach kilkakrotnie wyjeżdżał do Stanów Zjednoczonych wykonując zamówienia portretowe. W 1913 r. był mianowany profesorem warszawskiej Szkoły Sztuk Pięknych. Był współautorem panoram: Racławice (1893-1894), Berezyna (1895-1896), Bitwa pod piramidami (1901) oraz szkiców do niezrealizowanej Samosierry (1900). Niezrównany malarz scen batalistycznychi historycznych.Gloryfikował w nich wojsko polskie: ułanów, szwoleżerów, legionistów. Doskonale opanował sztukę malowania koni. W późniejszym okresie twórczości malował masowo sceny rodzajowe, batalistyczne, portety z koniem w roli głównej. W jego spóciźnie wyraźnie należy oddzielić dzieła wielkiej klasy od tworzonych w pośpiechu na dorażne zamówienia.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl