1987 trzy odbitki żelatynowo-srebrowe, 32,5 x 25,7 cm (34 x 27 cm) - każda, sygn. "Zbigniew Tomaszczuk", dat. i tytuł na odwrocie każdej odbitki vintage
Komentując wystawę Zbigniewa Tomaszczuka Obrazy, które pamiętam z przeszłości (Mała Galeria ZPAF-CSW, Warszawa, 1999), Marek Grygiel opisał artystę jako permanentnie "poszukującego odpowiedzi na pytania, jakie pojawiają się na granicy wzajemnego oddziaływania i relacji poszczególnych metod rejestracji obrazu". Prezentowana praca jest właśnie jednym z takich "fotograficznych performances" Tomaszczuka, które jak pisze Grygiel, "stawiają pytania o to, czy dokumentalne zapisy rzeczywistości są nimi w istocie. Czy dotychczasowa wiara w obiektywność zapisu dokonanego fotograficznie czy elektronicznie jest jeszcze nadal do podtrzymania". Wystawy: Ślad, Mała Galeria ZPAF-CSW, Warszawa (1990); L’Annee de L’Est, Musée de l’Élysée, Lozanna, Szwajcaria (1990); Urzekająca paralaksa. Fotografia i jej obrazy, Muzeum Narodowe w Poznaniu (2015). Publikacja: Świadomość kadru. Szkice z estetyki fotografii (Kropka, 2003). Inne egzemplarze tej pracy znajdują się w zbiorach Musée de l’Élysée w Lozannie, Muzeum Historii Fotografii w Krakowie.
Zajmuje się szeroko rozumianymi sztukami wizualnymi, w zakresie których znajduje się fotografia, ale także film, wideo, obiekty oraz instalacje. Jest profesorem na Wydziale Sztuki Mediów ASP w Warszawie. Absolwent Wydziału Komunikacji Multimedialnej ASP w Poznaniu oraz PWSFTviT, gdzie uzyskał habilitację w zakresie sztuki filmowej. Członek ZPAF. Autor książek Łowcy obrazów. Szkice z historii fotografii (Centrum Animacji Kultury, 1998), Świadomość kadru. Szkice z estetyki fotografii (Kropka, 2003) i Odwzajemnione spojrzenie. O fotografii otworkowej (Transcript, 2004). W latach 2000–2004 redaktor naczelny Kwartalnika Fotografia. Ważniejsze wystawy zbiorowe: Où Est Musée de l’Elysée, Lozanna (1990); Konstelacja, Galeria FF, Łódź (1993); Obszary Prywatności, Muzeum Fotografii, Szawle, Litwa (1998); Wokół Dekady. Polska fotografia lat 90., Muzeum Sztuki, Łódź (2002); Foto-obiekt, Galeria Imaginarium, Łódź (2014); Urzekająca paralaksa. Fotografia i jej obrazy, Muzeum Narodowe, Poznań (2015). Prace w kolekcjach: Muzeum Sztuki w Łodzi, Muzeum Narodowego we Wrocławiu, CSW Zamek Ujazdowski w Warszawie, Muzeum Historii Fotografii w Krakowie, Fundacji Turleja w Krakowie, Książnicy Pomorskiej w Szczecinie, Musée de l’Elysée w Lozannie, Kolekcji Wrzesińskiej.
Informacje dla kupujących:
Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji"LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna).
Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 506 122 445
e-mail: aukcje@artinfo.pl
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 7 dni od daty aukcji. Organizator aukcji dolicza 18% opłatę do ceny sprzedaży.
Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium. Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl