1988 three gelatin silver prints, 23.2 × 19.7 cm (24.2 × 20.8 cm) - each, signed "Zbigniew Tomaszczuk", dated and titled on the reverse of each print vintage
In the publication Awareness of the Frame. Comments on the Aesthetics of Photography (Kropka, 2003), Tomaszczuk claims that one asset which photography has as an autonomous discipline is the "photographic frame, which creates an independent reality, taken out of the context of the surroundings." Tomaszczuk’s sensitivity to the potential and capacity of the medium is also reflected in his art, in which he often plays games with the image, as in this triptych. These photographs are reproduced on the cover of the book Awareness of the Frame. Comment on the Aesthetics of Photography. Exhibitions: A Trace, Mała Galeria ZPAF-CCA, Warsaw (1990); L’Année de l’Est, Musée de l’Elysée, Lausanne, Switzerland (1990). Another prints of these photographs are owned by Musée de l’Elysée in Lausanne.
Zajmuje się szeroko rozumianymi sztukami wizualnymi, w zakresie których znajduje się fotografia, ale także film, wideo, obiekty oraz instalacje. Jest profesorem na Wydziale Sztuki Mediów ASP w Warszawie. Absolwent Wydziału Komunikacji Multimedialnej ASP w Poznaniu oraz PWSFTviT, gdzie uzyskał habilitację w zakresie sztuki filmowej. Członek ZPAF. Autor książek Łowcy obrazów. Szkice z historii fotografii (Centrum Animacji Kultury, 1998), Świadomość kadru. Szkice z estetyki fotografii (Kropka, 2003) i Odwzajemnione spojrzenie. O fotografii otworkowej (Transcript, 2004). W latach 2000–2004 redaktor naczelny Kwartalnika Fotografia. Ważniejsze wystawy zbiorowe: Où Est Musée de l’Elysée, Lozanna (1990); Konstelacja, Galeria FF, Łódź (1993); Obszary Prywatności, Muzeum Fotografii, Szawle, Litwa (1998); Wokół Dekady. Polska fotografia lat 90., Muzeum Sztuki, Łódź (2002); Foto-obiekt, Galeria Imaginarium, Łódź (2014); Urzekająca paralaksa. Fotografia i jej obrazy, Muzeum Narodowe, Poznań (2015). Prace w kolekcjach: Muzeum Sztuki w Łodzi, Muzeum Narodowego we Wrocławiu, CSW Zamek Ujazdowski w Warszawie, Muzeum Historii Fotografii w Krakowie, Fundacji Turleja w Krakowie, Książnicy Pomorskiej w Szczecinie, Musée de l’Elysée w Lozannie, Kolekcji Wrzesińskiej.
Informacje dla kupujących:
Bidders who cannot participate in the auction in person can place their bids (specifying their maximum bid) on the days directly preceding the auction. The organiser’s staff will bid on their behalf (the maximum declared bid being confidential). Bids can be submitted at the following phone numbers: +48 506 122 445, +48 22 818 94 68.
Bidders can bid for individual lots by phone, provided they contact the organiser prior to the auction.
An extra commission fee of 18% is charged by the organiser on the hammer price. The fee is also charged on any post-auction sale.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl