fotografia czarno-biała, papier matowy, 17,50 x 15,50 cm (format papieru); 16,50 x 14,50 cm (w świetle passe-partout); na odwrocie stemple: autorski, Polskiego Towarzystwa Fotograficznego, Towarzystwa Fotograficznego w Gdańsku
Bibl.: Wiesław Banach, Zdzisław Beksiński w Muzeum Historycznym w Sanoku, Sanok 2005, s. 40. Sam artysta tak wypowiedział się o rzadkim przypadku psychologicznego ujęcia w swojej fotografii: "W gruncie rzeczy, szukam [w portrecie] raczej bryły, oświetlenia, może plastycznego wyrazu. Natomiast na pewno nie psychologii. Inaczej było chyba tylko w przypadku mojego dziadka, którego fotografowałem w formacie poziomym. On miewał od czasu do czasu takie typowe dla naszej rodziny zagapienie się, jakby nieco schizofreniczne. Coś mi w nim przypominało Teodora Gericaulta, przedstawiającego szaleńca. Tam jest takie właśnie spojrzenie. I moja matka, i nawet mój syn też potrafili się w ten sposób zagapić. Ja prawdopodobnie również. No więc jak się zabrałem do tego portretu, to on mi za diabła tak nie chciał się zagapić. Chyba ze sześć rolek filmu poświęciłem, żeby wreszcie uchwycić tę mimikę...Ale to był wyjątkowy wypadek, żeby chodziło mi o konkretny wyraz twarzy..."
BEKSIŃSKI Zdzisław
Urodził się w Sanoku. W latach 1947-1952 studiował na Wydziale Architektury Politechniki Krakowskiej. Przez kilka następnych lat pracował w zawodzie. Zainteresował się wówczas fotografią artystyczną, rozpoczął również pierwsze próby rysunkowe i malarskie. W 1955 r. powrócił do rodzinnego domu w Sanoku. Był artystą-samoukiem. Działalność artystyczną rozpoczynał od fotogramów i fotomontaży, później tworzył dzieła z pogranicza malarstwa i rzeźby, by następnie zając się głownie rysunkiem. Od połowy lat 70-tych Beksiński zajmuje się prawie wyłącznie malarstwem olejnym, używając specyficznej sobie techniki. Po latach ten okres (do początku lat 80-tych) nazwie ,,okresem fantastycznym". W 1977 r. opuszcza Sanok i przenosi się na stałe do Warszawy. Nawiązuje kontakt z paryskim marchandem Piotrem Dmochowskim. Wystawiał we Francji, Niemczech i niemal wszystkich ważnych ośrodkach w Polsce. W 1999 r. Muzeum Historyczne przygotowało na zamku w Sanoku największą retrospektywną wystawę artysty. Muzeum Historyczne w Sanoku posiada również najbogatszą kolekcję dzieł artysty.
W kolażach, które tworzył przed śmiercią, wykorzystywał chętnie techniki komputerowe.
Zmarł tragicznie 22 lutego 2005 roku.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl