Olej, płótno dublowane; 40 x 49,5 cm Sygnowany p. d.: Z. Rozwadowski | 1905 Na krosnach napis: San pod Krasiczynem
Zygmunt Rozwadowski studiował w latach 1883-91 w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych m.in. u J. Matejki. Następnie wyjechał do Monachium, gdzie kontynuował naukę w prywatnej szkole Antona Abégo (1892-93). Po studiach powrócił do kraju i zamieszkał we Lwowie. W latach 1910-20 był profesorem w tamtejszej Szkole Przemysłu Artystycznego. W czasie I wojny światowej służył w Legionach, a po II wojnie na stałe osiadł w Zakopanem. Tematykę jego obrazów zdominowały sceny batalistyczne z czasów powstania listopadowego, i epopei napoleońskiej. Malował ponadto sceny rodzajowe, pejzaże i rzadziej portrety. Współpracował przy malowaniu panoram Racławic (z Wojciechem Kossakiem i Janem Styką), Golgoty, Panoramy Siedmiogrodzkiej, Męczeństwa pierwszych chrześcijan (z Janem Styką) i Bitwy pod piramidami (z Wojciechem Kossakiem).
ROZWADOWSKI Zygmunt
Zygmunt Rozwadowski (1870 Lwów - 1950 Zakopane). Malarz, dekorator, pedagog. Kształcił się w latach 1883 – 1892 w krakowskiej SSP, gdzie przez ostatnie dwa lata uczęszczał do Oddziału Kompozycji Jana Matejki. Naukę kontynuował w Monachium w prywatnej szkole Antona Ažbégo. Wczesne prace wystawiał w TPSP w Krakowie pod pseudonimem Jordan. Po studiach osiedlił się we Lwowie. W latach 1910 - 1920 był profesorem w lwowskiej Szkole Sztuk Zdobniczych i Przemysłu Artystycznego i współpracował przy dekoracji sal Teatru Miejskiego. W czasie I wojny służył w Legionach Polskich. Po II wojnie światowej zamieszkał w willi „Jordanówka” w Zakopanem.
Malował głównie obrazy o tematyce batalistycznej (wojny napoleońskie, powstanie listopadowe, sceny legionowe) i przedstawienia rodzajowe z motywami łowieckimi, zaprzęgi konne, także portrety, wiejskie pejzaże. Brał udział w pracach zespołu Panoramy Racławickiej (1893), malując sceny związane z kawalerią. Współpracował z Janem Styką przy panoramach Golgota (1896-97), Bem w Siedmiogrodzie (zamówiona przez rząd węgierski w 1898 r.), Męczeństwo chrześcijan w cyrku Nerona (1897-99) i Wojciechem Kossakiem przy Bitwie pod piramidami (1900 - fragment z szarżą mameluków). Zaprzyjaźniony z Kossakiem służył mu również pomocą „podmalowując” wybrane partie jego obrazów batalistycznych. Uznany jako malarz realista, był niezwykle wprawny w odtwarzaniu sylwetek koni. Jego dzieła cechuje fotograficzna niemal dokładność, śmiałe skróty perspektywiczne i swoista dynamika układów kompozycyjnych.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl