KOSIŃSKI Jerzy (1933 Łódź - 1991 Nowy York)
odbitka żelatynowo-srebrowa, vintage print/papier barytowy, 28 x 39,2 cmopisany na odwrociu: 'DANS UNE PETITE VILLE'
na odwrociu pieczęć autorska
cena wywoławcza: Wykup abonament
KOSIŃSKI Jerzy (1933 Łódź - 1991 Nowy York)
Stadion Dziesięciolecia, 1955 r.
odbitka żelatynowo-srebrowa/papier fotograficzny, 12 x 18 cm
cena wywoławcza: Wykup abonament
KOSIŃSKI Jerzy (1933 Łódź - 1991 Nowy York)
fotografia czarno-biała, brom
38 x 29 cm (w świetle passe-partout)
na odwrocie pieczęci: "FOTO | JERZY KOSIŃSKI | FIAP, RPS, PSA; "Copyrigt by JERZY KOSIŃSKI | International Federation of Photographic Art., Royal Photographic Society of Great Britain, Photographic Society of America"; "Jerzy Kosiński, Photographic Society of America Member", opis: "ŚCIANA | стена | THE WALL | BROM | zornij - 3 | 35mm | camera; jupiter - 8, F-2 | 50 mm, sygnowany: JerzyKosiński, 1957
* droit de suite
cena wywoławcza: Wykup abonament
KOSIŃSKI Jerzy (1933 Łódź - 1991 Nowy York)
fotografia czarno-biała, odbitka bromowa/papier fotograficzny,vintage print
28 x 39,2 cm
na odwrociu pieczęć autorska i pieczęć Międzynarodowej Federacji Sztuki Fotograficznej FIAP (Fédération Internationale de l'Art Photographique)
opisany na odwrociu: 'LONELY TREE | PICTORIAL PRINT | BROM | samotne drzewko' i cyfry: '3' oraz '69'
POCHODZENIE:
- kolekcja prywatna, Polska
WYSTAWIANY:
- Fotografie Jerzego Kosińskiego, Królikarnia - Oddział Muzeum Narodowego w Warszawie, 18.10.- 19.11 2006
cena wywoławcza: Wykup abonament
KOSIŃSKI Jerzy (1933 Łódź - 1991 Nowy York)
Rozmyślania na Stadionie / Man Before His Work
1956-1957
odbitka żelatynowo-srebrowa, papier, 30 x 40 cm,
tyt., opis, pieczęcie autorskie, pieczęć wystawowa z Singapuru
i naklejka wystawowa z Brazylii na odwrocie,
vintage print
Kosińskiego nie satysfakcjonował stan polskiej fotografii, którą w latach 50. oglądał w czasopismach czy tygodnikach. Zdecydował się sięgnąć po aparat. W audycji zrealizowanej dla Polskiego Radia (1994) tłumaczył, że starał się "stworzyć typ wyrazu, w którym elementy foto będą równie ważne jak elementy grafiki". Prezentowaną fotografię stadionu wskazuje jako zdjęcie typowo graficzne. Porównując tworzone fotografie do własnej prozy, wyraźnie zaznaczał dystans zachowywany wobec podejmowanego tematu. Określał siebie jako twórcę niezaangażowanego, pozostawiając tym samym odbiorcy - "czytelnikowi jego fotografii" - możliwość własnej oceny, interpretacji. Chciał ukazać temat jak najbardziej zobiektywizowany.
Wystawy: Internationale Fotoausstellung, Mönchengladbach, Niemcy (1957); 9th Singapore Salon (1958).
Inna odbitka fotografii znajduje się w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie.
cena wywoławcza: Wykup abonament
KOSIŃSKI Jerzy (1933 Łódź - 1991 Nowy York)
Reviere at a Stadium / Man Before His Work
1956-1957
gelatin silver print, 30 x 40 cm,
titled, described, artist`s stamps, exhibition stamp from Singapore
and exhibition stamp from Brasil on the reverse,
vintage print
Kosiński was not satisfied with the condition of the Polish photography he came across in Polish journals in the 1950s, which made him reach for a photographic camera. In an interview for the Polish Radio (1994), he explained that his aim was to "create a type of expression in which the photo elements would be equally important to graphical ones". He refers to his picture of the stadium as a typically graphical photograph. When comparing his photographic productions to his literature, he clearly emphasised the distance to the topics he worked on. Kosiński would refer to himself as a non-committed artist, thus leaving it for the audience - "the readers of his photographs" - to interpret and evaluate his work. He wanted to show the subject matter as objectively as possible.
Exhibitions: Internationale Fotoausstellung, Mönchengladbach, Germany (1957); 9th Singapore Salon (1958).
Another print of this photograph is owned by the National Museum in Warsaw.
cena wywoławcza: Wykup abonament
KOSIŃSKI Jerzy (1933 Łódź - 1991 Nowy York)
1956/1957
odbitka żelatynowo-srebrowa, papier, 29,8 x 39,8 cm,
sygn., dat., pieczęć wystawowa Bordeaux 1957, różne liczby i cztery pieczęci autorskie na odwrocie,
vintage print
Sceny uliczne, jak ta prezentowana wykonana tuż przed wyjazdem Kosińskiego z Polski, to częsty temat jego fotografii. Fotografując miasto pokazywał je takim jakie było, często z widoczną uliczną biedą, w związku z czym jego prace oscylowały na granicy fotografii humanistycznej i tej krytycznej, będącej reakcją na sztukę realizmu socjalistycznego.
Inna odbitka tej fotografii znajduje się w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie, gdzie była wystawiona w 2006 r. oraz opublikowana w albumie Jerzy Kosiński. Fotografie, towarzyszącym wystawie.
cena wywoławcza: Wykup abonament
KOSIŃSKI Jerzy (1933 Łódź - 1991 Nowy York)
1956/1957
gelatin silver print, 29.8 x 39.8 cm,
signed and dated, Bordeaux stamp 1957, different numbers and four artist`s stamps on the reverse,
vintage print
Street scenes, like the one presented here, taken by Kosiński just before he left Poland, is a frequent theme in Kosiński`s work. When photographing the city Kosiński showed it the way it was, often with the street poverty, which caused his works to verge on humanist photography and even critical photography, the latter being a response to social realism.
Another print of the same photograph is owned by the National Museum in Warsaw, where it was exhibited in 2006 and published in the exhibition album entitled Jerzy Kosiński. Photographs.
cena wywoławcza: Wykup abonament
KOSIŃSKI Jerzy (1933 Łódź - 1991 Nowy York)
Szare i czarne (Light and Shadow)
ok. 1956-1957
odbitka żelatynowo-srebrowa, papier, 40 x 30 cm,
na odwrocie: 3 pieczęci autorskie, napis ołówkiem: Szare i czarne oraz naklejka z tytułem: LIGHT AND SHADOW/PICTORIAL PRINT/,
vintage print
Kosiński w swoich pracach fotograficznych bardzo często posługiwał się metaforą. Przykładem na to jest prezentowana praca - utrzymana w charakterystycznej dla prac artysty dokumentalnej formie, opatrzona przez niego tytułem, wymyka się poza samo przedstawienie fotografowanej rzeczywistości.
cena wywoławcza: Wykup abonament
KOSIŃSKI Jerzy (1933 Łódź - 1991 Nowy York)
ca. 1956-1957
gelatin silver print, 40 x 30 cm,
on the reverse: 3 artist`s stamps, inscription in pencil: Szare i czarne and label with the title: LIGHT AND SHADOW /PICTORIAL PRINT/,
vintage print
Kosiński often used metaphors in his photographic work. This is exemplified by the photograph shown here. Titled by the artist himself and revealing a documentary touch characteristic of Kosiński`s style, it goes beyond a mere representation of reality.
cena wywoławcza: Wykup abonament
KOSIŃSKI Jerzy (1933 Łódź - 1991 Nowy York)
1957
odbitka żelatynowo-srebrowa, papier, 50,5 x 36,5 cm,
tytuł, trzy pieczęci autorskie oraz pieczęć z wystawy
(prawdopodobnie w Chile) na odwrocie,
vintage print
Jedna z najsłynniejszych fotografii Jerzego Kosińskiego. Przedstawia rzeźbę Aliny Szapocznikow Trudny wiek (1956) podczas wystawy prac artystki i Jerzego Tchórzewskiego w Zachęcie Narodowej Galerii Sztuki w Warszawie w 1957 r.
Inna odbitka tej fotografii znajduje się w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie, gdzie była wystawiona w 2006 r. oraz opublikowana na okładce albumu Jerzy Kosiński. Fotografie, towarzyszącego wystawie.
estymacja: 9000 - 10000 zł
cena wywoławcza: Wykup abonament
KOSIŃSKI Jerzy (1933 Łódź - 1991 Nowy York)
1957
gelatin silver print, 50.5 x 36.5 cm,
title, three artist`s stamps and exhibition stamp
(probably from Chile) on the reverse,
vintage print
One of the most famous photographs of Jerzy Kosiński. It shows Alina Szapocznikow`s Difficult Age sculpture (1956), captured at the exhibition of Szapocznikow and Jerzy Tchórzewski`s works in the Zachęta National Gallery of Art in Warsaw in 1957.
Another print of the same photograph is owned by the National Museum in Warsaw, where it was exhibited in 2006 and published on the cover of the exhibition album entitled Jerzy Kosiński. Photographs.
estimate: 9000 - 10000 zł
cena wywoławcza: Wykup abonament
KOSIŃSKI Jerzy (1933 Łódź - 1991 Nowy York)
ca. 1956
gelatin silver print, 40 x 30 cm,
three author`s stamps and title on the reverse,
vintage print
Most probably this symbolic photograph comes from the Weeds of War series, which depicts Poland as a land devastated by war but recovering at a fast pace. The artist took this highly metaphoric image, full of historic undertones, just before emigrating to the United States. Kosiński about his photography: "(...) I began with nudes because I was interested in the architecture of the body and in architecture, I was interested in the landscape of war. On the one hand, the body as a source of life, and on the other, a series of ruins (...)."
estimate: 7000 - 8000 zł
cena wywoławcza: Wykup abonament
KOSIŃSKI Jerzy (1933 Łódź - 1991 Nowy York)
1957
gelatin silver print, 50 x 40 cm,
author`s stamp with signature and "test print" annotation on the reverse,
vintage print
This puzzling and unobvious photograph by Kosiński is one of his works that seduce with their poetic understatement. Another print of the same photograph is owned by the National Museum in Warsaw, where it was exhibited in 2006 and published in the exhibition catalogue entitled Jerzy Kosiński. Photographs. Even though Kosiński turned to literature in his later period, photography remained an important medium for him. As Kosiński said in 1972 in an interview for The Paris Review: "Photography as a profession remains even today my potential escape from a potential political terror."
estimate: 4000 - 6000 zł
cena wywoławcza: Wykup abonament
KOSIŃSKI Jerzy (1933 Łódź - 1991 Nowy York)
ok. 1956
odbitka żelatynowo-srebrowa, papier, 40 x 30 cm,
trzy pieczęci autorskie oraz tytuł na odwrocie,
vintage print
Symboliczna fotografia pochodzi prawdopodobnie z cyklu Chwasty wojny i przedstawia zniszczoną, lecz prężnie odbudowującą się Polskę. Ten niezwykle metaforyczny, przepełniony historią obraz, został wykonany przez Kosińskiego tuż przez wyjazdem artysty na stałe do Stanów Zjednoczonych. Sam mówił o swoim fotografowaniu: "(...) zacząłem od aktów, w których interesowała mnie architektura ciała, a w architekturze interesował mnie krajobraz wojny. Z jednej strony ciało, jako miejsce, w którym rodzi się życie, a z drugiej cała seria ruin.(...)"
estymacja: 7000 - 8000 zł
cena wywoławcza: Wykup abonament
KOSIŃSKI Jerzy (1933 Łódź - 1991 Nowy York)
1957
odbitka żelatynowo-srebrowa, papier, 50 x 40 cm,
na odwrocie pieczęć autorska z sygnaturą oraz adnotacją "odbitka próbna",
vintage print
Ten zaskakujący i nieoczywisty kadr Kosińskiego jest jedną z tych jego fotografii, które urzekają swym poetyckim niedopowiedzeniem. Inna odbitka tej fotografii znajduje się w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie, gdzie była wystawiona w 2006 roku oraz opublikowana w katalogu - Jerzy Kosiński. Fotografie towarzyszącym wystawie. Mimo, iż później zawodowo zajmował się literaturą, fotografia pozostała dla Kosińskiego ważnym medium. W 1972 roku, w wywiadzie dla The Paris Review mówił: "Fotografia jako profesja, nawet dzisiaj, przypomina mi ewentualność mojej ucieczki od potencjalnego politycznego terroru."
estymacja: 4000 - 6000 zł
cena wywoławcza: Wykup abonament
KOSIŃSKI Jerzy (1933 Łódź - 1991 Nowy York)
1957
gelatin silver print, 37.5 x 28.5 cm,
three author`s stamps on the reverse,
edition: unspecified
vintage print
The photograph shows Alina Szapocznikow`s Difficult Age sculpture (1956), captured at the exhibition of Szapocznikow and Jerzy Tchórzewski`s works in the Zachęta National Gallery of Art in Warsaw in 1957.
cena wywoławcza: Wykup abonament
KOSIŃSKI Jerzy (1933 Łódź - 1991 Nowy York)
1957
gelatin silver print, 39.6 x 49 cm,
author`s stamps and Melbourne competition stamp on the reverse,
edition: 1/1 (this size)
vintage print
A unique print in Kosiński`s work, considering its large format. The National Museum in Warsaw owns another print of this photograph.
cena wywoławcza: Wykup abonament
KOSIŃSKI Jerzy (1933 Łódź - 1991 Nowy York)
1957
brom, papier, 37,5 x 28,5 cm,
trzy pieczęci autorskie na odwrocie,
nakład: nieokreślony
vintage print
Fotografia przedstawia rzeźbę Aliny Szapocznikow "Trudny wiek" (1956) podczas wystawy prac artystki i Jerzego Tchórzewskiego w Zachęcie Narodowej Galerii Sztuki w Warszawie w 1957 r.
cena wywoławcza: Wykup abonament
KOSIŃSKI Jerzy (1933 Łódź - 1991 Nowy York)
1957
brom, papier, 39,6 x 49 cm,
pieczęci autorskie oraz pieczęć konkursowa z Melbourne na odwrocie,
nakład: 1/1 (w tym formacie)
vintage print
Odbitka wyjątkowa w dorobku Kosińskiego ze względu na duży format. Inna odbitka tej fotografii znajduje się w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie.
cena wywoławcza: Wykup abonament
KOSIŃSKI Jerzy (1933 Łódź - 1991 Nowy York)
fotografia czarno-biała, brom/papier,
28,1 x 35,5 cm (arkusz)
Estymacja: 2 800 - 3 600
cena wywoławcza: Wykup abonament
KOSIŃSKI Jerzy (1933 Łódź - 1991 Nowy York)
fotografia: odbitka srebrowa,
papier 26,5 x 32,5 cm; format obrazu 22 x 28,5 cm;
powierzchnia błyszcząca suszona na mat, ciepły odcień obrazu; autorstwo negatywu: Jerzy Kosiński, autorstwo odbitki prawdopodobnie Jerzy Kosiński na odwrocie odbitki stempel: Foto | Jerzy Kosiński/FIAP, RPS, PSA | Senatorska 4, Łódź - 7, Polska oraz drugi stempel: Mention obligatoire | PHOTO JERZY KOSIŃSKI | 4. Senatorska, Łódź (7) | POLOGNE
cena wywoławcza: Wykup abonament
KOSIŃSKI Jerzy (1933 Łódź - 1991 Nowy York)
fotografia: odbitka srebrowa,
papier 24,7 x 18,2 cm; format obrazu 22,4 x 16,4 cm;
powierzchnia błyszcząca suszona na mat, ciepły odcień obrazu; autorstwo negatywu: Jerzy Kosiński, autorstwo odbitki prawdopodobnie Jerzy Kosiński na odwrocie odbitki stempel: Foto | Jerzy Kosiński/FIAP, RPS, PSA | Senatorska 4, Łódź - 7, Polska oraz drugi stempel: Mention obligatoire | PHOTO JERZY KOSIŃSKI | 4. Senatorska, Łódź (7) | POLOGNE
cena wywoławcza: Wykup abonament
KOSIŃSKI Jerzy (1933 Łódź - 1991 Nowy York)
fotografia: odbitka srebrowa,
papier 29 x 18 cm; format obrazu 28 x 17 cm;
powierzchnia błyszcząca suszona na mat, ciepły odcieńobrazu; autorstwo negatywu: Jerzy Kosiński, autorstwo odbitki prawdopodobnie Jerzy Kosiński na odwrocie odbitki stempel: Foto | Jerzy Kosiński/FIAP, RPS, PSA | Senatorska 4, Łódź - 7, Polska oraz drugi stempel: Mention obligatoire | PHOTO JERZY KOSIŃSKI | 4. Senatorska, Łódź (7) | POLOGNE
cena wywoławcza: Wykup abonament
KOSIŃSKI Jerzy (1933 Łódź - 1991 Nowy York)
fotografia czarno biała, papier fotograficzny,
2,2 x 23 cm (wymiar odbitki), 35,7 x 26,5 cm (wymiar arkusza);
na odwrocie stempel autorski.
cena wywoławcza: Wykup abonament
KOSIŃSKI Jerzy (1933 Łódź - 1991 Nowy York)
fotografia czarno-biała, brom, papier, 37,5 × 28,5 cm (w świetle passe-partout); trzy pieczęcie autorskie na odwrocie; odbitka autorska, nakład: nieokreślony vintage print
cena wywoławcza: Wykup abonament
KOSIŃSKI Jerzy (1933 Łódź - 1991 Nowy York)
fotografia czarno-biała, brom, papier, 38 x 29 cm; sygn., opisana na odwrocie: 35 mm zorki + 3 kamera; odbitka autorska, nakład: nieokreślony, vintage print
cena wywoławcza: Wykup abonament
KOSIŃSKI Jerzy (1933 Łódź - 1991 Nowy York)
cena wywoławcza: Wykup abonament
KOSIŃSKI Jerzy (1933 Łódź - 1991 Nowy York)
fotografia czarno-biała (1/1), brom, 30x37,5cm
cena wywoławcza: Wykup abonament
KOSIŃSKI Jerzy (1933 Łódź - 1991 Nowy York)
fotografia czarno-biała, brom,
40 x 29,8 cm;
3 pieczątki autorskie oraz naklejka z tytułem: LIGHT AND SHADOW, opisana (piórem) BROM oraz ołówkiem: Szare i czarne i kredką p.g: 336/3;
odbitka autorska,
nakład: nieokreślony
cena wywoławcza: Wykup abonament
KOSIŃSKI Jerzy (1933 Łódź - 1991 Nowy York)
fotografia czarno-biała, brom, papier, 29,5 x 39,5 cm;
na odwrocie pieczęć autorska, pieczęć FIAPu, pieczęć Photographic Society of America na odbitce widoczne lekkie zacieki (pochodzące prawdopodobnie z procesu technologicznego);
odbitka autorska, nakład nieokreślony
cena wywoławcza: Wykup abonament
KOSIŃSKI Jerzy (1933 Łódź - 1991 Nowy York)
fotografia, 39,5 x 47 cm
na odwrocie cztery pieczęcie (w tym trzy z nazwiskiem autora) oraz opis: `3 / AFTER THE WAR / - CHL - BR -`
cena wywoławcza: Wykup abonament
KOSIŃSKI Jerzy (1933 Łódź - 1991 Nowy York)
Man before his work / Człowiek i jego dzieło, 1957 r.
fotografia, 30 x 40 cm
sygn. na odwrocie dwiema pieczęciami autorskimi oraz pieczęć wystawowa z Brazylii napisy: `MAN BEFORE HIS WORK / PICTORIAL PRINT / BROM`, `Człowiek i jego dzieło`, `Rio de Janeiro`
cena wywoławcza: Wykup abonament
KOSIŃSKI Jerzy (1933 Łódź - 1991 Nowy York)
brom,
40,5 x 30 cm;
sygn. na odwrocie: J Kosiński / 1..7 (zatarte);
napisy: MODERN NUDE / BROM / 6 x 6 Rolleiflrx I / TESAR f - 3,8 / 75 MM; nr #2#; A10 68; stempel SEATTLE INTERNATIONAL / PKG # 2/3 PRINT # 3; oraz stemple autorskie
cena wywoławcza: Wykup abonament
KOSIŃSKI Jerzy (1933 Łódź - 1991 Nowy York)
brom;
40 x 30 cm;
na odwrocie napis: INFORMAL FIGURE STUDY / BROM; nr "2" oraz stemple autorskie;
cena wywoławcza: Wykup abonament
KOSIŃSKI Jerzy (1933 Łódź - 1991 Nowy York)
fotografia czarno - biała ,papier brom, picorial print
38,5 x 28,5 cm
sygn. tył Jerzy Kosiński 1957(?) oraz stemple: Jerzy Kosiński / Senatorska 4 , Łódź 7/ POLAND / Polish Photographic Society / Royal Photographic Sociey of Great Briain Photographic / Society of America
FOTO / Jerzy Kosiński / FIAP, RPS, PSA / Senatorska 4 , Łódź Jerzy Kosiński /Photographic Society of America w owalu oraz logo Nalepka Midland Salon of Phoography/ 1907 JUBILEE 1957
Cyfra 3 w otoku, napis piórem MEDITATION / -BROM- / P / PICTORIAL PRINT/ 35 mm ZORKIS 3 CAMERA / JUPITER 8 - f.2/54mm
cena wywoławcza: Wykup abonament
KOSIŃSKI Jerzy (1933 Łódź - 1991 Nowy York)
fotografia czarno - biała , papier brom, picorial print
40 x 30 cm
sygn. tył stemple: Jerzy Kosiński / Senatorska 4 , Łódź 7/ POLAND/ Inernational Federation of PhotographicArt/ Royal Photographic Sociey of Great Briain/ Photographic Society of America
FOTO / Jerzy Kosiński / FIAP, RPS, PSA / Senatorska 4 , Łódź CLUB FOOFRAFICO DE MEXICO / Salon Inernational z numerem 210-3 / 4 Jerzy Kosiński /Photographic Society of America w owalu oraz logo
Cyfra 3 w ooku, napis piórem COMPOSIION / -BROM- / PICTORIAL PRINT
wystawiana Andre Zarre Gallery październik 1988,
cena wywoławcza: Wykup abonament