SZCZECIŃSKI Karol (1910-1995)
Karol Szczeciński na iglicy Pałacu Kultury i Nauki , lata 50. XX w.
odbitka żelatynowo-srebrowa, vintage print/papier barytowy, 29 x 39,5 cm
the author's stamps on the reverse
cena wywoławcza: Wykup abonament
SZCZECIŃSKI Karol (1910-1995)
odbitka żelatynowo-srebrowa, vintage print/papier barytowy, 30 x 45 cm
the author's stamps on the reverse
cena wywoławcza: Wykup abonament
SZCZECIŃSKI Karol (1910-1995)
odbitka żelatynowo-srebrowa, vintage print/papier barytowy, 27,6 x 47,4 cm
na odwrociu trzy pieczęcie
cena wywoławcza: Wykup abonament
SZCZECIŃSKI Karol (1910-1995)
Most Poniatowskiego, lata 60. XX w.
odbitka żelatynowo-srebrowa/papier barytowy, 28,2 x 20,7 cm
na odwrociu pieczątka artysty
cena wywoławcza: Wykup abonament
SZCZECIŃSKI Karol (1910-1995)
1945
odbitka żelatynowo-srebrowa, 18 × 23,9 cm,
dwie pieczęcie autorskie oraz pieczęć "dwukrotny laureat GRAND PRIX Festiwal Filmowy Cannes" na odwrocie
"Ten okres okołowyzwoleniowy [...] to był czas demoralizacji, dewszystkiego. Społeczeństwo przestało istnieć. Połączenia między poszczególnymi komórkami społecznymi, rodzinami, zostały zerwane. II wojna światowa to był walec, który przejechał po świecie. Przenicował kulę ziemską na drugą stronę" - te słowa Magdaleny Grzebałkowskiej, autorki książki 1945. Wojna i pokój (Agora, 2015), opisują pokrótce czas, w którym Szczeciński wykonał fotografię. Udokumentował on zniszczoną powojenną Warszawę na wielu metrach taśmy filmowej i filmu fotograficznego. Kadry reportera ukazują ruiny i próbujących odnaleźć się w tej trudnej rzeczywistości mieszkańców stolicy. Na fotografii widać zapiski ludzi, którzy traktowali ścianę jako jedyną możliwą formę kontaktu z bliskimi.
Fotografia wielokrotnie publikowana, m.in. we wspomnianej książce Magdaleny Grzebałkowskiej.
cena wywoławcza: Wykup abonament
SZCZECIŃSKI Karol (1910-1995)
1945
gelatin silver print, 18 × 23.9 cm,
two artist’s stamps and stamp reading "dwukrotny laureat GRAND PRIX Festiwal Filmowy Cannes" on the reverse
"The period following the liberation [...] was a time of moral depravity, de-everything. Society ceased to exist. The connections between individuals, families were broken. World War II was a steamroller that rolled over the world. It turned the globe inside out." This quote from Magdalena Grzebałkowska’s book 1945. Wojna i Pokój (Agora, 2015) are an accurate summary of the time when Szczeciński took the photograph. He documented the ruined Warsaw on many meters of motion-picture and photographic film. The reporter’s photographs show the ruins and city residents trying to survive in the difficult reality. The graffiti in the picture were made by survivors, who use the wall as the only available means of finding their relatives.
The photograph has been widely published, among others, in the above book by Grzebałkowska.
cena wywoławcza: Wykup abonament
SZCZECIŃSKI Karol (1910-1995)
lata 50. XX w.
dwie odbitki żelatynowo-srebrowe, papier, 28 x 20,7 cm, 39,1 x 29,8 cm,
pieczęć autorska na odwrocie każdej odbitki,
vintage prints
Jako operator Polskiej Kroniki Filmowej Szczeciński przede wszystkim filmował. Choć zdjęcia robił przy okazji, fotografie ukazujące powojenną Warszawę - zarówno architekturę, jak i życie codzienne - to wyjątkowy dokument tamtych czasów. Fotoreporter, choć nie urodził się w stolicy, mawiał: "Matkę i Warszawę ma się tylko jedną".
cena wywoławcza: Wykup abonament
SZCZECIŃSKI Karol (1910-1995)
1950s
two gelatin silver prints, 28 x 20.7 cm, 39.1 x 29.8 cm,
artist`s stamp on the reverse of each print,
vintage prints
Being an operator of the Polish Film Chronicle, Szczeciński focused on film rather than photography. Nevertheless his still pictures, which depict the post-war Warsaw - both its architecture and everyday life - make a unique document of the period. Even though not born in Warsaw, the photojournalist would say: "you only have one mother and one Warsaw".
cena wywoławcza: Wykup abonament
SZCZECIŃSKI Karol (1910-1995)
Bez tytułu (Zburzona Warszawa)
1945
zestaw 6 odbitek żelatynowo-srebrowych, papier, 12,8 x 17,5 cm, 12,8 x 17,8 cm, 12,8 x 17,8 cm, 12,8 x 17,8 cm, 18 x 23,8 cm, 27 x 20 cm,
opisy, pieczęci autorskie oraz pieczęci "Dwukrotny laureat. Grand Prix. Festiwal Filmowy Cannes" na odwrocie,
vintage prints
Warszawa zawdzięcza Szczecińskiemu kilometry taśmy filmowej, na której dokumentował życie miasta. Oprócz tego był także zapalonym fotografem. W 1945 roku skierował swój obiektyw na powojennie zrujnowane miasto. Powstał przepełniony tragicznymi ujęciami dokument trudnych czasów.
cena wywoławcza: Wykup abonament
SZCZECIŃSKI Karol (1910-1995)
1945
6 gelatin silver prints, 12.8 x 17.5 cm, 12.8 x 17.8 cm, 12.8 x 17.8 cm, 12.8 x 17.8 cm, 18 x 23.8 cm, 27 x 20 cm,
descriptions, artist`s stamps, and stamp reading "Dwukrotny laureat. Grand Prix. Festiwal Filmowy Cannes" on the reverse,
vintage prints
Warsaw owes Szczeciński miles of cine film on which he documented the city`s life. In addition to being a film maker, he was also an ardent photographer. In 1945, he turned his camera lens to the ruined city, documenting its difficult post-war life, rich in scenes of human tragedy.
cena wywoławcza: Wykup abonament
SZCZECIŃSKI Karol (1910-1995)
Documentation of the Recovery of the Altarpiece of Veit Stoss by Professor Karol Estreicher
1945
set of 4 photographs, gelatin silver prints,
12.2 x 17 cm, 13 x 16.5 cm, 16.4 x 12.3 cm, 17.5 x 12.1 cm,
author`s stamps on the reverse, stamp of the Dziennik Ludowy
Archive on one print
Karol Szczeciński was sent to Nuremberg as a representative of the Army Film Making Company to cover the Nuremberg Trials. During the same period, Professor Karol Estreicher came to Nuremberg to seek Polish artworks stolen by the Germans during WW2. When the altarpiece was found in the vault of Kronenburg castle, Szczeciński took pictures documenting the momentous event.
estimate: 1500 - 2000 zł
cena wywoławcza: Wykup abonament
SZCZECIŃSKI Karol (1910-1995)
1945
set of 4 photographs, gelatin silver prints,
15.6 x 23.2 cm, 14 x 23.8 cm, 17 x 23.3 cm, 13.9 x 23.6 cm,
author`s stamp on the reverse of each photograph
Szczeciński`s output not only includes numerous documentaries, but also exceptional still photographs. The photographs presented here date back to the post-war period, when Warsaw lay in ruins after the tragic events of wartime. The photograph, which shows a view of the Warsaw ghetto, razed to the ground during the war, is a unique aerial image made by the documentary film-maker. The sole surviving building in the photo is St. Augustine`s Church.
estimate: 1500 - 2500 zł
cena wywoławcza: Wykup abonament
SZCZECIŃSKI Karol (1910-1995)
1945
zestaw 4 fotografii, odbitki żelatynowo-srebrowe, papier,
12,2 x 17 cm, 13 x 16,5 cm, 16,4 x 12,3 cm, 17,5 x 12,1 cm,
pieczęć autorska na odwrocie każdej fotografii, na jednej także pieczęć
archiwum Dziennika Ludowego
Karol Szczeciński został wysłany do Norymbergi jako przedstawiciel Wojskowej Wytwórni Filmowej w celu przygotowania relacji z toczącego się wówczas procesu norymberskiego. W tym samym czasie w Norymberdze przebywał prof. Karol Estreicher, poszukując dzieł sztuki zrabowanych przez Niemców w Polsce podczas drugiej wojny światowej. Gdy w podziemiach zamku Kronenburg został odnaleziony ołtarz Zaśnięcia Najświętszej Marii Panny autorstwa Wita Stwosza, Szczeciński wykonał zdjęcia dokumentujące to niezwykle ważne wydarzenie.
estymacja: 1500 - 2000 zł
cena wywoławcza: Wykup abonament
SZCZECIŃSKI Karol (1910-1995)
Bez tytułu (Zburzona Warszawa)
1945
zestaw 4 fotografii, odbitki żelatynowo-srebrowe, papier,
15,6 x 23,2 cm, 14 x 23,8 cm, 17 x 23,3 cm, 13,9 x 23,6 cm,
pieczęć autorska na odwrocie każdej fotografii
Szczeciński pozostawił po sobie nie tylko ogromną ilość filmów dokumentalnych, ale także wyjątkowe fotografie. Przedstawione kadry pochodzą z tragicznego okresu powojennej zburzonej Warszawy. Fotografia z widokiem na zrównane z ziemią warszawskie getto jest wyjątkowym obrazem dzięki możliwościom wykonania przez dokumentalistę ujęć z lotu ptaka. Widoczny na zdjęciu ocalały budynek to kościół pod wezwaniem Św. Augustyna.
estymacja: 1500 - 2500 zł
cena wywoławcza: Wykup abonament
SZCZECIŃSKI Karol (1910-1995)
Ruiny Rynku Starego Miasta w Warszawie w 1945 r.,
16 x 24 cm. Odbitka autorska ze starej kliszy sygnowana na od-wrocie pieczątką fotografika. Notatki w ołówku na odwrocie. Karol SZCZECIŃSKI (1911-1995), fotoreporter Polskiej Kroniki Filmowej w latach 1946-1994. Obok filmów dokumentalnych wykonywał fotografie, które publikował w prasie codziennej i czasopismach.
cena wywoławcza: Wykup abonament
SZCZECIŃSKI Karol (1910-1995)
18 x 22,5 cm. Na zdjęciu dziewczyna w mundurze żołnierskim obrabiająca pole przy pomocy zaprzęgniętych krów. Na odwrocie pieczątka autorska i dodatkowa "Operator Polskiej Kroniki Filmowej - Karol Szczeciński" oraz objaśnienia, odręcznie. Karol SZCZECIŃSKI (1911-1995), fotoreporter Polskiej Kroniki Filmowej w latach 1946-1994. Obok filmów dokumentalnych wykonywał fotografie, które publikował w prasie codziennej i czasopismach.
cena wywoławcza: Wykup abonament
SZCZECIŃSKI Karol (1910-1995)
fotografia czarno-biała, brom, papier, 30 × 40 cm; pieczęć autorska na odwrocie; odbitka autorska, nakład: nieokreślony vintage print
cena wywoławcza: Wykup abonament
SZCZECIŃSKI Karol (1910-1995)
fotografia czarno-biała, brom, papier, 30,5 × 40 cm; sygn., dat., opisana na odwrocie; odbitka autorska, nakład: nieokreślony vintage print
cena wywoławcza: Wykup abonament
SZCZECIŃSKI Karol (1910-1995)
Milicjantka na posterunku, 1945
fotografia czarno-biała, brom, papier, 30 × 46,5 cm; sygn., dat., opisana na odwrocie; odbitka autorska, nakład: nieokreślony vintage print
cena wywoławcza: Wykup abonament
SZCZECIŃSKI Karol (1910-1995)
fotografia czarno-biała, brom, papier, 30 × 45 cm; sygn., opisana na odwrocie, pieczęć autorska na odwrocie; odbitka ?autorska, nakład: nieokreślony vintage print
cena wywoławcza: Wykup abonament
SZCZECIŃSKI Karol (1910-1995)
Plac Napoleona - wyburzanie, lata 40-te XX w.
fotografia czarno-biała, brom, papier, 40 × 30 cm; sygn., opisana na odwrocie, pieczęć autorska na odwrocie; odbitka autorska, nakład: nieokreślony vintage print
cena wywoławcza: Wykup abonament
SZCZECIŃSKI Karol (1910-1995)
Budowa Mostu Śląsko-Dąbrowskiego, lata 40-te XX w.
fotografia czarno-biała, brom, papier, 47,5 × 30 cm; sygn., opisana na odwrocie, pieczęć autorska na odwrocie; odbitka autorska, nakład: nieokreślony vintage print
cena wywoławcza: Wykup abonament
SZCZECIŃSKI Karol (1910-1995)
Podniebne szyki lotnicze, lata 60-te XX w.
6 fotografii czarno-białych, brom, papier, 18 x 24 cm (każda);
pieczęć autorska na odwrocie, nakład: 1/1, vintage print
cena wywoławcza: Wykup abonament
SZCZECIŃSKI Karol (1910-1995)
Scena rodzajowa pod Mostem Poniatowskiego
fotografia czarno-biała/papier, brom/papier,
39 x 29,5 cm
na odwrociu pieczęć autorska: `KAROL SZCZECIŃSKI | Czł. Klubu Fot. Pras. S.D.P. | Warszawa ul. Wiejska 2 m. 26 | Tel. 28 - 99 - 67 | Konto P.K.O. | O/M Nr`, poniżej pieczęć: `Prawa autorskie zastrzeżone`, w prawym górnym rogu napis niebieskim atramentem: `N5`
cena wywoławcza: Wykup abonament
SZCZECIŃSKI Karol (1910-1995)
przez prof. Michałowskiego w Egipcie, 1965
zestaw 8 fotografii czarno-białych, brom, papier, 11,5 x 18 cm, 18,5 x 12,5 cm; opis.(ołówkiem) oraz 3 pieczątki na odwrocie każdej odbitki (2 autorskie oraz o prawach autorskich); odbitki autorskie, nakład: nieokreślony, vintage print
cena wywoławcza: Wykup abonament
SZCZECIŃSKI Karol (1910-1995)
Feliks Topolski rysujący karykaturę
zestaw 4 fotografii czarno-białych, brom, papier, 18 x 23,7 cm; na odwrocie każdej fotografii opis (ołówkiem) oraz pieczątka autorska; odbitki autorskie, nakład: nieokreślony, vintage print
cena wywoławcza: Wykup abonament
SZCZECIŃSKI Karol (1910-1995)
Feliks Topolski wśród ruin Warszawy, l. 40. XX w.
fotografia czarno-biała, brom, papier,
16,2 x 23,5 cm;
na odwrocie pieczątka autorska oraz pieczątka o prawach autorskich; odbitka autorska, nakład: nieokreślony
cena wywoławcza: Wykup abonament
SZCZECIŃSKI Karol (1910-1995)
Rynek Starego Miasta w Warszawie
fotografia czarno-biała, brom, papier,
16 x 23,5 cm; pieczątka autorska oraz pieczątka o
prawach autorskich na odwrocie; odbitka autorska, nakład: nieokreślony
I. 40. XX w.
cena wywoławcza: Wykup abonament
SZCZECIŃSKI Karol (1910-1995)
fotografia czarno-biała, brom, papier błyszczący, 17,5 x 23 cm (arkusz); na odwrocie pieczątka autorska oraz pieczątka o zastrzeżeniu praw autorskich; odbitka autorska, nakład: nieokreślony
cena wywoławcza: Wykup abonament
SZCZECIŃSKI Karol (1910-1995)
Restauracja Bitwy pod Grunwaldem Jana Matejki, l. 40.?/l. 60.? XX w.
fotografia czarno-biała, brom, papier błyszczący, 18 x 23,5 cm (arkusz);
na odwrocie pieczątka autorska oraz pieczątka o zastrzeżeniu praw autorskich; odbitka autorska, nakład: nieokreślony
cena wywoławcza: Wykup abonament
SZCZECIŃSKI Karol (1910-1995)
Pablo Picasso w Belwederze, 1948
fotografia czarno-biała, brom, papier matowy, 16 x 23,5 cm (arkusz);
na odwrocie pieczątka autorska oraz pieczątka o zastrzeżeniu praw autorskich; odbitka autorska, nakład: nieokreślony
cena wywoławcza: Wykup abonament
SZCZECIŃSKI Karol (1910-1995)
fotografia czarno-biała, brom, papier błyszczący, 17,5 x 23 cm (arkusz);
na odwrocie pieczątka autorska oraz pieczątka o zastrzeżeniu praw autorskich; odbitka autorska, nakład: nieokreślony
cena wywoławcza: Wykup abonament
SZCZECIŃSKI Karol (1910-1995)
Iglica Pałacu Kultury i Nauki, 1953
zestaw dwóch fotografii czarno-białych, brom, papier
18 x 12,5 cm,
17,7 x 23,5 cm
na odwrocie pieczątki autorskie; odbitki autorskie, nakład: nieokreślony, vintage prints
cena wywoławcza: Wykup abonament
SZCZECIŃSKI Karol (1910-1995)
zestaw 12 fotografii czarno-białych, brom, papier
12,8 x 18 cm (10 fotografii), 18,3 x 23,8 cm (2 fotografie)
na odwrocie pieczątki autorskie; odbitki autorskie, nakład: nieokreślony, vintage prints
cena wywoławcza: Wykup abonament
SZCZECIŃSKI Karol (1910-1995)
zestaw 4 fotografii czarno-białych, brom, papier błyszczacy
16 x 20 cm
(1 fotografia), 16,7 x 23,5 cm (1 fotografia), 18 x 24 cm (2 fotografie); na odwrocie pieczątki autorskie; odbitki autorskie, nakład: nieokreślony; vintage prints
cena wywoławcza: Wykup abonament
SZCZECIŃSKI Karol (1910-1995)
Restauracja Bitwy pod Grunwaldem Jana Matejki, l. 40.?/l. 60.? XX w.
fotografia czarno-biała, brom, papier błyszczący, 18 x 23,5 cm (arkusz); na odwrocie pieczątka autorska oraz pieczątka o zastrzeżeniu praw autorskich; odbitka autorska, nakład: nieokreślony
cena wywoławcza: Wykup abonament
SZCZECIŃSKI Karol (1910-1995)
Pablo Picasso w Belwederze, 1948
fotografia czarno-biała, brom, papier matowy, 16 x 23,5 cm (arkusz); na odwrocie pieczątka autorska oraz pieczątka o zastrzeżeniu praw autorskich; odbitka autorska, nakład: nieokreślony
cena wywoławcza: Wykup abonament
SZCZECIŃSKI Karol (1910-1995)
fotografia czarno-biała, brom, papier błyszczący, 17,5 x 23 cm (arkusz); na odwrocie pieczątka autorska oraz pieczątka o zastrzeżeniu praw autorskich; odbitka autorska, nakład: nieokreślony
cena wywoławcza: Wykup abonament