ORSKI Witek (ur. 1985)
fotografia, druk atramentowo-pigmentowy, papier archiwalny, 80 x 64 cm. ed. 1/4 + 1 AP
cena wywoławcza: Wykup abonament
ORSKI Witek (ur. 1985)
porcelanowy kubek, wydruk cyfrowy, 15 x 10 cm
cena wywoławcza: Wykup abonament
ORSKI Witek (ur. 1985)
wydruk pigmentowy/papier archiwalny, 144 x 96 cm,
sygnowany na odwrociu, nalepka Galerii Czułość
WYSTAWIANY:
- Witek Orski "Ćwiecenie", Galeria Czułość, Warszawa, 2014
cena wywoławcza: Wykup abonament
ORSKI Witek (ur. 1985)
pigment print on archival paper, 144 x 96 cm
signed on the reverse, the Czulosc Gallery's label
EXHIBITED:
- Witek Orski 'Cwiecenie', Czulosc Gallery, Warsaw, 2014
cena wywoławcza: Wykup abonament
ORSKI Witek (ur. 1985)
wydruk pigmentowy/papier Hahnemühle Photo Rag Ultra Smooth
305 g, dibond, 80 x 53 cm
sygnowany, datowany i opisany na odwrociu każdej części
cena wywoławcza: Wykup abonament
ORSKI Witek (ur. 1985)
pigment print on Hahnemühle Photo Rag Ultra Smooth 305 g paper, dibond, 80 x 53 cm
signed, dated and described on the reverse of each part
cena wywoławcza: Wykup abonament
ORSKI Witek (ur. 1985)
2012/2017
wydruk pigmentowy, papier Hahnemühle Photo Rag Ultra Smooth 305 g,
dibond, 80 x 53 cm,
sygn., dat., nakład i hologram na odwrocie, dołączony certyfikat z hologramem
nakład: 4/5 + 2 a.p. + 2 g.p.
Prezentowana praca należy do tryptyku pt. Kamienie. Zdjęcia powstały w wyniku złożenia szesnastu ujęć pojedynczego kamienia, przez co zaburzona została możliwość odczytania jego skali oraz głębi. Orski bada relację pomiędzy okiem, aparatem i powierzchnią obrazu. Kieruje uwagę na samą fotografię, która najczęściej traktowana jest jako medium transparentne. Dodatkowo zakłóca percepcję samego przedstawienia, bawiąc się właściwościami materii: sfotografowane kamienie pokryte warstwą oliwy przypominają miękkie, wilgotne kawałki mięsa.
Wystawy: Wulgarne, Galeria Czułość, Warszawa (2012); Co widać. Polska sztuka dzisiaj, Muzeum Sztuki Nowoczesnej, Warszawa (2014); Eastern Europe, Art Moments Festival, Budapeszt (2014).
Inna odbitka pracy znajduje się w kolekcji Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.
cena wywoławcza: Wykup abonament
ORSKI Witek (ur. 1985)
Stone (3) from the Stones series
2012/2017
pigment print, Hahnemühle Photo Rag Ultra Smooth 305 g, dibond, 80 x 53 cm,
signed, dated, edition and hologram on the reverse, certificate with hologram attached to the lot
edition: 4/5 + 2 a.p. + 2 g.p.
The images in the Stones series, including this one, were created by assembling sixteen shots of a single stone, thus making it difficult for the viewer to comprehend its scale or depth. Orski investigates the relation between the eye, the camera, and the surface of the image. He draws the viewer’s attention to the photograph itself, which is usually perceived as a transparent medium. Orski further distorts perception by toying with the properties of the matter: the photographed stones covered with a layer of olive oil resemble soft and moist pieces of meat.
Exhibitions: The Vulgar, Czułość Gallery, Warsaw (2012); As You Can See. Polish Art Today, Museum of Modern Art, Warsaw (2014); Eastern Europe, Art Moments Festival, Budapest (2014).
Another print of this photograph is in the collection of the Museum of Modern Art in Warsaw.
cena wywoławcza: Wykup abonament
ORSKI Witek (ur. 1985)
tusz pigmentowy na papierze bawełnianym, 45 x 30 cm, egzemplarz autorski, unikat w tym formacie
cena wywoławcza: Wykup abonament
ORSKI Witek (ur. 1985)
2012/2014
wydruk pigmentowy, papier Ilford Omnijet 255 g, dibond, 67 x 100 cm,
sygn., dat., opis i hologram na odwrocie,
dołączony certyfikat autentyczności,
nakład: 1/2 + 1 a.p. + 1 g.p. (w tym formacie)
Jakub Maria ks. Puzyna o wystawie Wulgarne: "Fotografia jest dziś językiem powszechnym, bardziej uniwersalnym niż słowo - globalnym, prostym, szybkim i wrażeniowym. Obraz fotograficzny pozornie nie wymaga kompetencji symbolicznych - odbierany jest holistycznie i daje natychmiastowe zrozumienie istoty. Zdjęcie sprawia pozory obiektywizmu, a zarazem poczucia intymności.
Witek obierając sobie za temat wulgarność stawia pytanie o te pozory, poddaje w wątpliwość dosłowność przekazu w fotografii oraz faktyczną bliskość w relacji widza z tym, co fotografowane. Pokazując fotografię, jako medium przekraczające struktury języka, dowodzi, że w praktyce fotografowania Suche może być zarazem Wilgotnym."
Wystawa: Wulgarne, galeria Czułość, Warszawa (2012).
estymacja: 2500 - 3500 zł
cena wywoławcza: Wykup abonament
ORSKI Witek (ur. 1985)
Untitled from the Vulgar series
2012/2014
pigment print, Ilford Omnijet 255 g, dibond, 67 x 100 cm,
signed, dated, described and hologram on the reverse,
authenticity certificate attached,
edition: 1/2 + 1 a.p. + 1 g.p. (this size)
Jakub Maria ks. Puzyna about The Vulgar: "Nowadays, photography is a common language, more universal than words - global, simple, fast and sensational. On the face of it, a photographic image does not require symbolic competences - it is perceived holistically, providing immediate understanding of the essence. A photo creates appearances of objectivity, and at the same time, an air of intimacy.
Addressing vulgarity, Witek questions these appearances, challenging the literalness of photography and the intimacy between the viewer and what is photographed. Showing photography as a medium transcending linguistic structures, he proves that in the photographic practice what is Dry can be Wet at the same time."
Exhibition: The Vulgar, Czułość gallery, Warsaw (2012).
estimate: 2500 - 3500 zł
cena wywoławcza: Wykup abonament